Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Právo na život

15. 07. 2005
2
0
1457
Autor
hanys

neprožito... Je to delší, ale nevzdávejte to na začátku...

Zvířata zabíjejí, protože mají hlad. Větší vraždí menší, aby přežili. Koloběh života a smrti. Ale proč my?

Počet interupcí stoupá. Ženy různého mládí a stáří se střídají za plentami i na operačních stolech.

Bílé pláště dělají, co musí. Bez slz, citu i jakéhokoliv pozastavení. Rutinně, dennodenně.

Ženy sedí v čistých čekárnách vyzdobených spoustou reklam na antikoncepci a v duchu si píší všechna pro a proti. Absolutní právo veta, které tomu malému vymilovanému skoronic, kterému by se jednou dalo říkat dítě, nedává žádnou možnost útěku.

Palec nahoru, palec dolů.

Zabít to malé, když nic neprovedlo?

Zničit semínko lásky?

Zavraždit svou naději na lepší budoucnost?

(Dupačky došly, maminko!)

Srazit anděla, který chtěl vzlétnout do života, a ustřihnout mu křídla?

Být osmnáctiletou bez radosti, bez duše a s jizvou přes celé svědomí?

Když spermie...

Copak jsem na tohle chyběla?

Láska, pár žhavých dotyků, pár pohybů pánví a - jedna a jedna jsou tři.

Oblékám nemocniční hábit a s žaludkem až v krku se nechávám vyvézt skoro až do nebes. Do těla se mi vnutí umělý spánek. Nůžky, skalpel, a všechny ty další zrůdy brousící si zuby na nepřítomnost menstruačního cyklu. Jen se zbavit přítěže. Proč? Já?

Co bude až otevřu oči? Budu lehčí o pět deka, bohatější o jednu mizernou zkušenost, špinavější o krev nicotného tvorečka a jiná. Taková...

Znovu sedím v čekárně. Být, či nebýt? Matkou.


Feanor
19. 07. 2005
Dát tip
žena má právo na interrupci a celá záležitost je pouze záležitostí jejího svědomí. paralela se zvířaty je nemístná, interrupce není vražda. dlouhé to není. mimochodem, vcelku působivé

Minttu
17. 07. 2005
Dát tip
Skoro vlasní zkušenost...*tip

DRAHT
15. 07. 2005
Dát tip
Zvířata zabíjejí, protože mají hlad. Větší vraždí menší, aby přežili. Koloběh života a smrti. Ale proč my? Moc a moc hořká úvaha, krásně napsaná. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru