Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dostavník do tmy

01. 09. 2005
2
0
2439
Autor
Marko

DOSTAVNÍK DO TMY


Martin Kozák

 

 

 

 

Rachot a ryk

vyskočil vraník ze tmy

pohled jen letmý a jede se dál

vozka se smál

Na lesy! Na lesy!

 

Oko a cvik

vést koně cestou jasnou

pochodně ve větru zhasnou

pohled jen letmý a jede se dál

mrtví ho dávno neděsí

 

Pod skalou sráz

ošklivě sražený vaz

Na lesy! Na lesy!

ani vítr mrtvé

neděsí


Marko
09. 09. 2005
Dát tip
Sigourney: Dobře.

Vika
08. 09. 2005
Dát tip
Četla jsem od něho v "Záhadných povídkách" takovou podobnou cestu kočárem s koněma v noci, připomělo mě to tu náladu.

Vika
08. 09. 2005
Dát tip
Četla jsem od něho v "Záhadných povídkách" takovou podobnou cestu kočárem s koněma v noci, připomělo mě to tu náladu. Ještě teda takovej detail, teď mě napadlo, že ty povídky jsou od Turgeněva - knížku mám jinde, ale tak na 99%.

Sigourney
05. 09. 2005
Dát tip
Marko, ty popleto - já si naopak vážím formy natolik, že dokážu poznat, kdy se naplňuje s lehkostí a kdy křečovitě. Důkaz na mém nicko-účtu.

a2a2a
03. 09. 2005
Dát tip
Martine, jak se zdá, nemáš zač. A nedej se. Stát si za svým přesvědčením je cenná vlastnost a mít pravdu ještě cennější. Je to tvá báseň, se vším všudy a především i s pocitem, který dává tobě. Budu rád, když příště jeden z nás budeme mít více důvodů poděkovat.

Eg_Ar_11
03. 09. 2005
Dát tip
A přezto se mi líbí, jen pocit mám de ja vu anebo jak se to píše ...

Eg_Ar_11
03. 09. 2005
Dát tip
Už vím!!! vonehdá dočetla jsem opět Poa !!!

Marko
03. 09. 2005
Dát tip
Eg_Ar_11: Zvláštní. Vonehdá jsem přeložil Havrana. Ale tato báseň je asi o půl roku starší. Až do překladu Havrana jsem se o Poa vůbec nezajímal. Pravda je, že jsem se v něm v některých ohledech našel.

Skřivan
03. 09. 2005
Dát tip
Když Erben, tak ale stříknutý Dykem...

Marko
02. 09. 2005
Dát tip
Eg_Ar_11: Ano? Kde? Tohle je jenom moje, nic podobného jsem v životě neviděl natož abych něco podobného četl... Neznáme se? Pořád mi to nejde do hlavy, tuhle báseň četlo minimum lidí.

Marko
02. 09. 2005
Dát tip
Psyché: Nevím co je můj styl. Mně je to jedno. Píšu jinak než jsem psal.

Marko
02. 09. 2005
Dát tip
Vika: Jak to?

Marko
02. 09. 2005
Dát tip
Vika: Jak to?

Marko
02. 09. 2005
Dát tip
Sigourney: Díky. Částečně jde o věc názoru. Vážím si formy. Ty nikoliv a je to jenom dobře. Pišme jak umíme.

Marko
02. 09. 2005
Dát tip
a2a2a: Poslední sloka taková má být. Tebou navržená verze mi přijde divná. Proč taková? Divná, odsekaná. Nejsem nedočkavý. Mám rád slova. Taková má ta sloka být. Nejde o první verzi.

a2a2a
02. 09. 2005
Dát tip
Proč ošklivě, když sražený vaz je ošklivý sám o sobě. A pak také kvůli rytmu té sloky. Totéž ( rytmus ) platí pro slůvko - asi, je dvoj slabičné. Proto, ale já samozřejmě nemám patent na rozum, tak se mi to prostě jeví, ale ty jsi autor a jistě víš lépe, co chceš říct. Používat však slova navíc jen proto, že je mám rád, není argument.

Marko
02. 09. 2005
Dát tip
a2a2a: Nevím, proč by nemohl být sražený ošklivě. Rytmus sloky je úmyslně odlišný. Špatně jsem se vyjádřil. Mám rád, když i pořadí a rytmus slov (včetně jeho změn) vyjadřuje. Třeba náhlý zvrat, ale neptej se co má vyjadřovat zde. Nevím. Nevím co báseň vyjadřuje a nechci se tím zabývat. Uznávám tvůj názor. Básně se líbí, básně se nelíbí, takový je život. Děkuju za něj.

Marko
02. 09. 2005
Dát tip
(Za ten názor.)

Eg_Ar_11
01. 09. 2005
Dát tip
sem to onehdá četla a znělo mi to nějak líp

Lasska
01. 09. 2005
Dát tip
mám z toho smíšené pocity

_Psyché_
01. 09. 2005
Dát tip
dá se ale nevim jestli je tohle tvuj styl jestli si třebas nečet nějakýho básníka a nezalíbilo se ti to

Sigourney
01. 09. 2005
Dát tip
Autor je otrokem formy, kterou dýchavičně dodržuje, ale chybí mu větší rozhled a lehkost.

Vika
01. 09. 2005
Dát tip
Trochu jak kdyby to napsals na téma Dostojevkij.

a2a2a
01. 09. 2005
Dát tip
Taková Erbenovská, první sloka slibovala víc, než další dvě daly. Třeba poslední sloka rytmicky trochu zadrhává - nebylo by lepší třeba jen : Pod skalou sráz sražený vaz Na lesy! Na lesy! ...a mrtvé vítr neděsí Určitě by jsi na to přišel sám, jen, jestli nejsi nedočkavý a nespěcháš na Písmáka s první verzí.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru