Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vydat, či nevydat?

18. 01. 2001
1
0
5609
Autor
hermit

Budu stručný a pokud dubluji již zde někde řečené, prosím, zastavte mě. Jaký je váš názor na vydání Hitlerova Mein Kampf? Měla ta kniha tak, jak jí vydal Zítko, vyjít, nebo neměla?
Vau, to je překvapení...:) Měla jsem tu "čest" být první osobou v této zemi, která tento "kontroverzní" český překlad četla - ještě před vydáním. Je to strašlivý blábol, který téměř nelze dočíst do konce. Zjistila jsem ovšem, že všichni ti, kteří proti němu brojí, jej nečetli vůbec. Ani jej neotevřeli. Tihle lidé si myslí, že jde o knihu, v níž Hitler popisuje reálie II. světové války - a přitom tenhle blbospis vznikl ve dvacátých letech, kdy neměl o nějakém holocaustu nikdo (ani Hitler sám) ponětí. Jistě, v této knize Herr Schickegruber píše, že Žid je nepřítel, ale to je zhruba všechno. Celý humbuk kolem Mein Kampfu je jen snahou pánů Kroupů (ODA) zviditelnit vlastní osobu a stranu. Podle mého názoru je stokrát nebezpečnější sobotní brainwashing Volodi Železného. Každé dítě v první obecné ví, že Hitler byl kretén a válka byla hnusné svinstvo. Proč bychom si tedy neměli přečíst, co si pomatený úchyl Hitler myslel? Že by se snad někdo bál, aby v jeho myšlenkách nebylo možno najít paralelu s jednáním naších současných politických špiček??? Vždyť se podle této knihy vyučuje na vysokých školách, vyšla dokonce i v Izraeli - jen my chudáci Čecháčci musíme být papežštější než papež. Pokud celá věc skončí u mezinárodního soudu, budeme mít zas jen z ostudy kabát. Máme to zapotřebí?

Merle
27. 03. 2001
Dát tip
noname: některé věci se myslí (intelektem), jiné cítí... to se asi nedá vysvětlit líp, než co tu zaznělo...

kalinka
25. 01. 2001
Dát tip
Tys filozof, Břízulko! Vždycky to máš jako s těma šprochama!:o) A dost srovnaný! Uznávám, že i v hlavě to máš asi uspořádanější než Kalinka věčně vykalená, nehledě na masu informací, které jsi pochroupl - evidentně! - a já se tomuto chroupání tak nějak asi vyhla velkym obloukem!:o) Tvé PSko Míwovi mě fakt pobavilo, zvláště, když jsem si přečetla, čeho se to týká!:o) I ty kousale!:o) Vzpouru deprivantů jsem nečetla, Koukolíka dost respektuju, protože kromě toho, že v tý hlavě toho má celkem dost a dost rozumně srovnanýho, taky to dokáže ventilovat způsobem, kterej i tykvoidovi nemusí být až tak španělskou vesnicí, když trochu sepne!:o) Co se týče škrtání klauzulí, já bych se nebránila vyškrtnout všééééécko a začít z čistý vody nanovo!:o) Vono by aspoň odpadlo do dementní dohledávání sedumapadesátejch nahrazovanejch formulací v odstavcích tamtěch z vydání oněch, částek takovejch z let makovejch či jalovejch a naše lesy by si taky možná řácky oddáchly!:o))) A co se poučování z historie týče, to je taky veselá myšlenka. Nemohu neocitovat jednoho svého dlouholetého korespondenčního přítele /starší pán a filozof a mnohé další v jedné osobě/: ...."...Čistému vše čisté, a obrateň. Pojem stojí proti smyšlenému. Nicméně co jest, a co býti má, v tom je moře etiky. Vědecký fakt od faktu bezprostředního se liší v etice. Ne, sentence není v protikladu k existenci, má se k ní jako oko k víčku či slza k úsměvu. Stát má za svým stát. Nicméně státní zájem je často v rozporu s mravními principy. .... Uspokojení rozumu je v logice. A šachy bez logiky se hrát nedají. Život ano, protože ten žádnou logiku nemá. ....Ctnost respektuje práva druhých, NE morálka! Vždycky je blbé, když se dialog stává dilematem. Ano bez NE je chaos. A pravda není nikoho vlastnictvím, ale i druhého. Nejen já, ale i ty. Druhý, to je někdo jiný, čili já, které není mnou, tvrdí Sartre. A z tohoto tvrzení vyplývá logicky lidské dilema, které vždycky a nejdříve je alternativou, čili možností. Jenže možnost je věcí logiky, NE života!!!..."atd.,atd. Píše takhle celkem běžně a dost dlouze, a chválabohu už dost dlouho - cca 10 let:O)))) Třeba ti to nepřijde tak úplně k věci, ale ...ve všem se lze nalézti... a kde hledáš, tam i to, co tam není, vlastně najít můžeš, takže HLEDEJ, ŠMUDLO!:O))) Měj se krásně!

Bříza
24. 01. 2001
Dát tip
I peklo má své "svaté knihy" ... vychází-li De Sade, kdo může zastavit Hitlera. Aneb: Ti, kteří se nejsou schopni poučit z historie, jsou odsouzeni k jejímu opakování. Pan vydavatel na tom ovšem slušně vydělá a navíc má neplacenou reklamu. Proč nevyškrtnout z našeho trestního řádu klauzule o šíření hnutí propagujících potlačování práv a svobod? Vždyť je to potlačením práva (na volné šíření myšlenek) a svobody (shromažďovací)!!! Zastánci teorie: "znalost je VŽDY lepší, než neznalost": slyšeli jste o teorii "memu"? Víte, co je podstatou ideologie? Všem zastáncům vydání doporučuji k četbě knihu "Vzpoura deprivantů" od Františka Koukolíka. (a Ty se Merle nečerti - máš zdravej instinkt) P.S.: Miwo:... na tak malé ploše "contradictio in adjecto" neboli protimluv, jako v Tvém příspěvku z 23. t.r. jsem ještě nečetl ... ;c) P.P.S.: Papouchu - máš používat perspirant "Übermensch..." od Schwartzkopfu ... :c)

Merle
23. 01. 2001
Dát tip
kali: přílišná svoboda končí dekadencí.... a my nejsme natolik skvělí, abychom se tomuhle dokázali vyhnout neříkám že nechci svobodu, CHCI a moc, ale vidím i její stiný stránky, obzvlášť u lidí, co na ni nejsou zvyklí...

Miroslawek
23. 01. 2001
Dát tip
Merle: pamětníci nejsou objektivní, jsou poznamenaní svým zážitkem. Navíc zkušenosti a vědomosti z druhé ruky nejsou to samé co vědomosti vlastní.

hermit
23. 01. 2001
Dát tip
Díky vám všem, že mi pomáháte formovat názor na vydání M.K. Možná jste si všimli, že Zítkovo nakladatelství Otakar II. teď vydalo původní text bohulibé příručky Kladivo na čarodějnice ve stejné zevní úpravě jako předtím Mein Kampf. Zakázat Kladivo na čarodějnice? Pro obojí přece umírali lidi v hrozných bolestech...

papouch
23. 01. 2001
Dát tip
Míwo tak já podle Tebe nejsem objektivní?? :-))))))))))

Miroslawek
23. 01. 2001
Dát tip
papouch: Ty nejsi pamětník, ale památník ;o)))

hermit
23. 01. 2001
Dát tip
Míwo: :-))))

papouch
23. 01. 2001
Dát tip
Obrostlej mechem, medem a pr..... né. Strdím. :-))

clovrdik
22. 01. 2001
Dát tip
Jistě že vydat, je to historickej materiál, kterej se váže k významné události 20. století, jejíž důsledky jsou patrné dodnes. Jen ať lidi vidí a čtou a vezmou si odstrašující příklad. Odsouzení toho vydavatele považuju za další debilitu naší humaniťácké pseudodemokracie.

Merle
22. 01. 2001
Dát tip
všem co znají Tolkiena: vzpomeňte si na Sarumana... pokud si myslíte, že vaším rozumem překonáte vše lité do vás, pak se pletete většina drogově závislých uvádí jako důvod první - zvědavost ale to jsou jen nesouvisející příklady jestli zakazovat vydat? NE (nemá to cenu) ale já bych si tohle na svoje svědomí nikdy nevzal a kurva avízo všem za moji nasranost

Vojtek
22. 01. 2001
Dát tip
Merle: Jde o to, že Hitler je už víceméně známej jenom jako zlej strýček, kterej udělal trochu bordel ve světě. Nic víc o něm naše generace v podstatě neví. Pokud by si jeho názory vzaly jinou tvář a podobu, tak je nikdo nemá šanci poznat - pokud k tomu nemá vodítko. A ta kniha ta nám právě dává takové vodítko. nmůžeš přirovnávat k drogové závislosti, spíš k fanatizmu a to je velkej rozdíl. a nebuď nasranej

Merle
22. 01. 2001
Dát tip
Vojtek: víš, radši ho budu poznávat z vyprávění pamětníků, z toho jak pozměnil jejich životy, než číst nějakou zpatlanou egohonicí knihu... asi jsem determinovanej životem v sudetech a dědou v koncentráku, ale některý věci prostě pominout neumím... a ta nasranost je z dněšních příspěvků v auditkách a debatách vůbec :-(

sulahfi
22. 01. 2001
Dát tip
A nechcete diskutovat třeba o tom, zda je Karel Gott zombie ?

Vojtek
22. 01. 2001
Dát tip
Merle: ale ne každýmu se podaří získat informace od pamětníků. A samozřejmě Hitlera neobhajuju a proti Tobě nic ve zlým. za své příspěvky se ti omlouvám :-)) poklona Vojtek

maty
22. 01. 2001
Dát tip
Ale to,že bych to četla /a je to otázka/,neznamená,že mi bude nějak milejší nebo budu omlouvat jeho činy.Hitler má v historii lidstva svou přesně definovanou a nazvanou roli.Spíše bych usoudila,že byl cvok nebo pitomec,ale nedovedu do důsledku pochopit,co to bylo za dobu,že tolik jeho názory zfanatizovali lidi,že za ním šli a prováděli zrůdnosti.Před obětmi klečím v pokoře a neumím slovy vyjádřit bolest,kterou cítím...

JiKo
22. 01. 2001
Dát tip
V době kdy do nás stále lejou něco podobnýho - komunismus? Vydat. Zákaz nic neřeší. asi bych psalslohovku na téma proč ano...zhruba to vystihl Míwa..

Prokletí
22. 01. 2001
Dát tip
jsem proto, aby se pro mě vydal spíš slavikář Ferdy Mravence než Mein Kampf, je stopercentně lepší!!! ;o) m.

kalinka
22. 01. 2001
Dát tip
a co svobodu informacím?!:O))))))

papouch
20. 01. 2001
Dát tip
Prokle.: jawohl, du hast recht, ten papier na utršení tej ršitě je moc nepršíjemnej... :-)))

maty
20. 01. 2001
Dát tip
Vydat - i bez jeho dostupnosti jsou na světě teroristi,skínhedi a jiná banda.

Albireo
19. 01. 2001
Dát tip
Půjdu zřejmě proti proudu. Jsem sice proti cenzuře, ale z každého pravidla jsou odůvodněné výjimky a v tomhle případě by se podle mého soudu právě ta výjimka měla uplatnit. Kniha otevřeně propagující zrůdnost by vydávána být neměla, ať se jmenuje, Mein Kampf, Komunistický manifest nebo Malleus maleficarum.

fox
19. 01. 2001
Dát tip
je to zlo, a to se nema podporovat at jsou duvody jakekoli

Miroslawek
19. 01. 2001
Dát tip
Albireo: takže budeme odsuzovat zlo ne podle vlastního úsudku, ale podle zkušenosti z druhé ruky. Fajn. Jak krásný prostor pro manipulaci. fox: myslíš že vydáním knihy, která obsahuje zlo, podporuješ zlo? Božínku...

Tynic
19. 01. 2001
Dát tip
Vydat... Čověk rozumný si vše přebere... Nevydat... Pro ty ostatní :o) No, není to černobílé....

Albireo
19. 01. 2001
Dát tip
Míwo: ano, já si to myslím. Vydání to zlo podporuje, protože ty scestné myšlenky šíří.

Miroslawek
19. 01. 2001
Dát tip
Albi: neznalost je tedy lepší než znalost? Dotaženo do důsledků, jak můžeš říci, zdali myšlenky obsažené v Mein Kampfu jsou scestné či nikoliv? Mimochodem, Ty scestné myšlenky se tak úspěšně šíří právě proto, že nejsou dostupné normální formou, jen předžvýkané, zkomolené a s nádechem zakázaného ovoce.

Laďa
19. 01. 2001
Dát tip
Souhlas s Miroslawkem. Jak můžu říct, jestli vydat nebo ne, když nemam možnost vědět, co v tom je?

fox
19. 01. 2001
Dát tip
miroslawek> ne tak sem to nemyslel, myslel jsem to tak ze tim nepodporujes dobro...

fox
19. 01. 2001
Dát tip
takze to vlastne vyjde skoro na stejne, jde o rozsirovani jak rika albierto

pjz
19. 01. 2001
Dát tip
Měl jsem možnost číst tu knihu, ale je to taková kravina ... autor si protiřečí na každém druhém slově a kromě toho píše velmi nečtivě. Myslím, že vydání takové knihy nemůže napáchat příliš zla a jestli ano (jestli jsme fakt tak blbí), tak může stejné zlo napáchat jakákoliv podobná kravina. Z historického hlediska je to jistě velmi vypovídající materiál o tom, jaký vlastně pan Hitler byl.

kalinka
19. 01. 2001
Dát tip
albireo: sni dál!:o) A nezapomeň vytáhnout do boje taky proti jinejm věcem, když už ti tolik vadí fakt, že si pár lidí chtělo doplnit vzdělání, a že drtivá většina /jak pevně věřím - jsouc idealistkou zasranou nenapravitelnou:o)/ si to fakt nechtěla louskat pro potřebu se stát další hnědou masou, která bude pálit Židy v lágrech. OStatně - amíci sice neměli Hitlera, ale Japonský lágry ve Státech jsou taky kapitola sama o sobě. Pod záminkou preventivních opatření pozavírat sousedy, jen proto, že maj šikmý voči jako ti, co jim rozstříleli Pearl Harbor, mi přijde dost chudý na argumenty. A jedno, jak se to jmenuje. Konfiskace majetku a degradace jiné lidské bytosti tu fungovala dost obdobně. A jestliže se nedopracovali k pálení v pecích a trávení plynama v lágrech, tak se k tomu dopracovali v každým válečným konfliktu, kterej zhusta konfliktem nebyl, ovšem do doby, než se do toho amíci nasrali!:o(( Aááále, to mi za to ani nestojí se tu na adresu amíků čílit, hlavně by to stálo fůru peněz, a ty si u mě právě voni zdaleka ničim nezasloužili!:o( Vovary sice ráda nemam, ale to bude spíš podvědomá averze. Když potkam vovara a bude to člověčí človíček, tak si potlacham i s nim a třeba o Mein Kampfu, protože jsem od přirození zvědavá a docela by mě zajímalo srovnání mejch mindráků z komančů a jejich mindráků z toho skrčka hysterickýho uřvanýho:o)))) thats all!:o)

Prokletí
19. 01. 2001
Dát tip
Mein Kampf jsem v ruce měl, niky jsem si ji nekoupil a nikdy to neudělám.... jen, náhlědl jsem do ní... a věděl jsem, proč zavírám.... jsou to neuvěřitelný píčoviny!!! ani řiť by se tím papírem utřít nedala.... pardon m. jo takže esi se vydá, stejně nekupujte, jestli se vydá je nezáživný, kdokoli si ji koupí, prohloupí howg

Vio
18. 01. 2001
Dát tip
Vlastně nevím, jak ji vydal Zítko, ale obecně se spíš přikláním k názoru, že vyjít měla.

Miroslawek
18. 01. 2001
Dát tip
Vydat, spíš bez vysvětlujících komentářů než s nimi. Smůla je, že, když se k tomu nikdo neměl, chytil se toho takový hochštapler, který to zkurvil a přílíš věci nepomohl. A vlastně to není jeho chyba, ale těch, kteří teď nejvíce křičí a přitom mají sami máslo na hlavě, že neudělali předtím nic, přestože mohli a asi i měli.

Drakkan
18. 01. 2001
Dát tip
Vydat. Proč ? Stručně - má to co dělat s demokracií a zakázaní mi připadá, jak kdyby jsme si protiřečili. O něco se snad snažíme ne ?

papouch
18. 01. 2001
Dát tip
Ja wohl !!! :-)

papouch
18. 01. 2001
Dát tip
hehehe :-) Mein Kampf vlastním. I s věnováním jakéhosi obersturmbahnführera. babičce. Je psán šwabachem a čtu si ho před spaním. Než dojdu od začátku jediné šwabachem psané věty k jejímu konci, tak spím. :-))

Cavalera
18. 01. 2001
Dát tip
Přijde mi poněkud směšné zabývat se otázkou vydání Mein Kampfu, když je celý na internetu, snad ve všech světových jazycích, s fotkama, reklamama a upoutávkama na všechny možný fašistický organizace. :-))

Vydat.(Každý nemá Internet:-)

Carodej
18. 01. 2001
Dát tip
Neměla se vůbec napsat. Ale když už se napsala, měla by se vydat.

kalinka
18. 01. 2001
Dát tip
Good question!:o) Hele, fakt mě nadzvedl ten rozsudek, že toho člověka dotlačili stáhnout náklad a zaplatit nějaký šílený prachy tomuhle molochu blbě hospodařícímu na vlastní pískovišťátka nesahající o moc dál než hlavounovo pískovištního ouřadu pole a statky:o( Asi takhle! NIKDY JSEM TO NEČETLA! Příležitost asi byla, ale nebyla akutní potřeba, přesto to chápu jako něco, co je potřeba znát jako část ZÁKLADNÍHO vzdělání.Ti, co rozhodli o provinčně-sociální nebezpečnosti tohoto dílka, tak mohli svéprávně rozhodnout jen za předpokladu, že dílo dopodrobna znali - TUDÍŽ MĚLI TU MOŽNOST ČÍST!!! Nepokládaje se za tykvoida, chci mít tutéž možnost si kdykoliv a kdekoliv se mi zachce si tuto mezeru v mém mozkomíšním prostředí doplnít, a zákaz tudíž pociťuji jako hrubý útok na mé základní lidské právo: utváření si vlastního názoru na věc!!!!! na základě vlastních prožitků a sumy informací, kterou je můj mozol nadkrční schopen vstřebat a zpracovat!!!:o(((( Prostě mě to nasralo! A to že dovopravdicky!!!:O( A když ty samý kreténi drželi hubu na marx-leninský pindy, tak ať držej hubu i teď, a nechaj na nás, jak si jejich nezvládnutelnosti přežvejkáme sami!Tóčka! tip autorovi za téma!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru