Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Beny a Joe Satriani aneb Hudební veletrh 2005, malá reportáž z nedělního odpoledne trošičku jiným úhlem pohledu.

29. 09. 2005
0
0
1435
Autor
Ezechiel

Hudební veletrh 2005, Praha

Chtěl bych vás obeznámit s jednou akcí, která je podle mého, pro muzikanty mířící výš, než jen k táboráku, nezbytně nutnou k pokračování v cestě. Pokud si někdo řekne, že takový veletrh, je jen předváděčka pro velké firmy typu Fender, Marshall, Yamaha apod. je mimo.

 

Tento veletrh byl plný nástrojů a techniky, to je pravda, ale mimo něj, zde byl bohatý doprovodný program všech možných hudebních žánrů, ukázka toho, jak se točí CD ve virtuálním studiu zřízeném přímo na výstavišti speciálně pro exhibiční účel a také spousta šikovných přívětivých hostesek J.

 

Já speciálně jsem jel na tento veletrh až v neděli jen kvůli jediné věci. Tou byl koncert kapely Joe Satriani Revival. Jednak mě tento originální kytarový virtuoz opravdu baví, a jednak mi nedala moje zvědavost, protože představa toho, jak někdo hraje takřka nezahratelná sóla Satrianiho komplikovaných skladeb a ještě s tím vystupuje na takové velké akci, mě prost nenechala v klidu.

 

Na scénu „Garáž“ jsem dorazil takřka přesně, kapela ozvučovala a dolaďovala, aby se v následujících pěti minutách ukázala. Scéna Garáž tentokrát nebyla jakýmsi módním názvem slibujícím opravdu „surové“ vzezření muziky, nýbrž dostávala svému názvu doslova. Jednalo se o autobusovou garáž přímo v suterénu výstaviště. Byl zde samozřejmě občerstvovací stánek, takže jsem po třetí skladbě jednomu chlazenému Gambrinusu prostě neodolal. Bylo ho potřeba, protože z toho, co se linulo z předimenzovaných reproduktorů, jsem měl opravdu sucho v krku. Nejen, že Joeova šílená sóla dotyčný muzikant – jak jsem se později dozvěděl Sergej – hrál takřka přesně, ale místy je dokonce o něco doplňoval. Po půlhodinové, kytarové „smršti“ jsem měl co dělat, abych si vzpomněl, kde jsem a jak se vlastně jmenuju, protože během produkce se mi za zavřenýma očima objevovalo obrovské dvacetitisícové hlediště zírající na opravdového Joea a tak jsem měl opravdu problém uvěřit, že nejsem v San Franciscu (odkud z koncertu vyšlo jedno z jeho nejlepších alb), ale v nějaké garáži v Praze, kde je sotva čtyřicet lidí.

 

Po cigaretě a posledních hltech mého již celkem zvětralého škopku jsem si počkal na „Satrianiho“, potřásl mu rukou, trochu s ním pokecal a nechal si s ním udělat fotku. Potom už jen hurá na zbytek výstavy. Kde začít, to je těžké? Dalo by se říct, že oproti původně plánovaným scénám, jich zde bylo minimálně třikrát více, o což se postarali právě náhodní muzikanti, zkoušející nástroje. Roztěkanými pohledy jsem chvíli bombardoval klučinu, který vypadal, že přišel z ulice, protože uvnitř bylo teplo, jak „trápí“ šikovnými prsty Stratocastera ve stánku Fendera. Kousek dál podobný mladík mlátil do bicích a vůbec si nevšímal toho, že dva metry od něj chlapík kolem padesátky urovnaně hladí struny kopie Les Paula od výrobce, kterého jsem ovšem nezaregistroval. O kus dál usedla dívčina ke klavíru a začala hrát ne neznámou melodii, kterou jsem si ovšem nikam nezařadil. Sukýnka nic moc provokativní, výstřih už trošičku z módy a světle hnědé vlasy do striktně upraveného culíku – typická domácí puťka, která ovšem nakonec každému ukáže, zač je toho Beethoven.

 

U klávesových nástrojů bych se rád na chvíli pozastavil. Tedy alespoň u těch luxusnějších. Jedná se o piana firmy Bohemia. Nejsem klavírista, nicméně zaujal mě dlouhovlasý, v brýlích a červené košili s motivy kokosových palem: „na zušku sem se vykašlal po čtyřech letech, noty už neumím, teď hraju osmnáct let jenom tak z poslechu..“, jen tak ledabyle prohodil poté, co dohrál nějakou improvizaci ani nevím na jaký motiv. Dalo by se říct, že to, co předváděl on u klaviatury, se dalo skoro porovnat tomu, co Sergej předváděl na svém Fenderovi. Nedalo mi si s ním alespoň trošičku zahrát a tak jsme jamovali na tři skladby.

 

Chýlilo se ke konci a na mě čekal vlak do Brna. Nechtělo se mi, ale naprosto přesně vím, že příští rok pojedu zas. Nalákal jsem vás? A víte co? Proč jste nejeli také? Teď už jen můžete rok poslouchat, jak to bylo skvělé a že jste udělali chybu.

 


jaza
07. 01. 2006
Dát tip
Satrianihho taky dost můžu, ale spíš mě nadchla ta skanight v pátek)))))!!! pěknej veletrh to byl! spali sme na nádraží))))

Sybian
30. 09. 2005
Dát tip
Nalakal, nalakal. Kdo vi, jestli si vzpomenu za rok, ze se opet kona tenhle velky trh (no spis nevzpomenu, se znam). Ale urcite to muselo byt skvele ... podle toho, jak´s to vykreslil. A krucajs element, nejdu teda jeste spat, nasadim na chvili sluchatka a bude v nich hrat .... Sergejuv kolega - Steve Vai :o)) Vidis co delas? Rad jsem si to precetl.

Ezechiel
30. 09. 2005
Dát tip
tak to mě těší přátelé, přesně tohohle jsem chtěl docílit..i když husí kůži, kterou jsem měl já těsně po koncertu to nenahradí :o)

Delahaye
30. 09. 2005
Dát tip
jo jo, Joe je machr :-)

Prokletí
29. 09. 2005
Dát tip
Ty woe, Satirianiho baštím, kdybych viděl, že si ho můžu poslechnout v reinkarnaci Sergej, jel bych hned... máme tu taky upoutávky, kdybys to hodil na plac dřív než poté ;o)))) Ani netuším, že hudební veletrh je... žjóva ;o) Tož dík za pár m.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru