Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Melancholie

30. 01. 2001
4
5
2370
Autor
Had

.. o jednom pocitu, chvíli po probuzení

Sladkobolný déšť padá na neklidné chodníky.

Po kampě běhají duhoví psi

a hledají zbytky včerejší noci,

která někam zalezla a nejde přivolat.

 

Po Petříně se válí mlha

a jako nestoudná kurtizána vystavuje na obdiv své nahé tělo.

Není jednoduché projít plameny a nepopálit se

V srdci se uhnízdil neurčitý pocit prázdnoty.

Ty jsi daleko a já najednou nevím co mám dělat.

 

V pokoji je ticho a jen slabá vůně

a tikot hodin (co je pořád stejný)

mi navozuje pocit,

že jsi stále tady.

Je pomalé úterní ráno

a já se pomalu ztrácím v moři hloupé melancholie.

Plavu si směrem na západ,

stále více od břehu,

jako bych věřil,

že utopit se je zhola nemožná věc.

 

Je to však o hodně lepší, nežli být ....

.... na mělčině.


5 názorů

no já si myslím že tam není možnost volby, že to spojení je "vystavit na odiv" a že ten oBdiv si tam lidi dávaj protože si myslej že tam patří někerý rčení a sousloví nemaj logiku a dokonce odporujou pravidlům (kdo s koho třeba :o)

Had
15. 07. 2011
Dát tip
:oD ...a nebo, že se jich víc obdivuje než diví ;o)

zatím nemám 100% jistotu - jako vystavit na odiv mi gůgl nabídl jen 18 500 odkazů a na obdiv 253 000 - ale to može znamenat jen že mnohem víc lidí se plete :o)

Had
15. 07. 2011
Dát tip
hm :o) ...zajímavý rozpor .....víš, že také nevím? ....chce, aby se lidé tomu tělu divili, nebo se mu obdivovali? ...:o) ...schválně ;o)

vystavuje na obdiv své nahé tělo myslím že se vystavuje na odiv, ne obdiv, zkusím to zjistit :o)

Jákob
20. 07. 2001
Dát tip
viz. Yeziiiinka

Yeziiinka
04. 02. 2001
Dát tip
...no a proč ne, je to prostě báseň a já ji v tom vidím. Krásně maluješ náladu a rozprostírá se z toho neublíživá melancholie po duši. Líbíš!

Bacil
31. 01. 2001
Dát tip
Taky v tom cítím bombast, ale pro mně ještě "hraničně snesitelný". Ale víc už by bylo moc, méně by bylo lepší. Ale celkově přece jen... nemůžu si pomoci, dávám tip.

Vyjan
30. 01. 2001
Dát tip
Tou básní mě nepřesvědčuješ, že někam plaveš. Je to mělčina, na které se převaluješ, snad znuděný, snad i smutný, ale jistě ne plavec stále dál od břehu. Dost velký důraz kladeš na efektní obrazy: sladkobolný déšť, duhoví psi, nestoudná kurtizána mlha - ale je to bombast, vycpávka...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru