Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chtěla bych znát odpoveď...

29. 11. 2005
0
8
3879
Autor
zelva

No vím, že tady jsou móóóc chytří človíčci! A tak by mě zajímalo jakým čísle bude pokračovat tahle řada čísel...je to z IQ testu a jak je vidět tak můj mozek na to nestačí...jelikož neznám řešení...ale ráda bych ho znala...

7    9   40   74   1526


8 názorů

Skřivan
27. 05. 2007
Dát tip
(nebo 7 = Poraďte mi, kolik dnů má mít týden, aby byl celý?)

Skřivan
27. 05. 2007
Dát tip
Číslo je přece rada, ne? (Např. 3 = kolik si mám vzít ponožek, abych se ti líbila)

houda
25. 05. 2007
Dát tip
...to jsi ty, příteli, kdo ruší můj posmrtný klid? Řeknu jen jedno slovo tobě: POCHODEŇ.

Skřivan
24. 05. 2007
Dát tip
A je to tady: Není to tak složité. Ta čísla jdou pěkně po dvojicích a každá z dvojic odvozuje své hodnoty od dvojice bezprostředně předcházející, jsou to tedy vždy dvě děti dvou rodičů, které (poněkud incestním způsobem) plodí další dvě děti. První z čísel dvojice je matkou, druhé je otcem dvojice následující, ale jsou také po řadě dcerou a synem dvojice předchozí. Dcera je vždy vypočtena jako druhá mocnina matky snížená o hodnotu otce, syn je druhou mocninou otce sníženou o hodnotu matky. A začíná to Evou a Adamem, o nichž je shůry dáno, že Eva je sedm a Adam je devět. Víme tedy, jak se to počítá. Nevíme však, proč. Jaký vědecký, mystický, metaforický, kulinární či celospolečenský význam tato zasraná řada skrývá? Na to asi nikdy nepřijdeme a spalující touhu to někdy znát si s sebou odneseme až do hrobu, načež i tam se budeme neklidně převalovat hlodáni skutečností, že to tajemství jsme se do smrti nedozvěděli. A zbude jen tušení: není to rovnice samotného života? Vždyť moje dcera je druhou mocninou své matky bohužel jen nepatrně sníženou o mou hodnotu. A můj syn je druhou mocninou mne samého bohužel skandálně sníženou o hodnotu matky. A tak, až po smrti, pochopíme tajemství života. tolik Pája

Skřivan
24. 05. 2007
Dát tip
Můj ctěný přítel, který je zároveň matematikem i fyzikem a ještě ke všemu koumákem, na to šel od lesa. Právě jsem ho požádal, zda by dal svolení ke zveřejnění svého příspěvku, držme si palce.

houda
08. 05. 2007
Dát tip
..xe tu červenám a přemítám, kde bylo tenkrát medvídkovo ego? že by tam, kde moje znalosti matematiky? každopádně i já zdravím!

houda
25. 05. 2006
Dát tip
A CO NA TO PÚ? „No ovšem, číslice, počty, matematika, co jiného,“ prohodil mrzutě Ijáček a poodešel kousek stranou, kde rostlo šťavnatější bodláčí. „Jakápak logika, když něco upadne, tak to buď zvednu, nebo nechám ležet,“ mumlal si ještě pro sebe. „Pú, co je to ta matemaťuka?“ šeptalo medvědovi do ucha Prasátko, aby to nikdo neslyšel a nepomyslel si třeba, že je jen malé a hloupoučké zvířátko. „Slyšelo jsi přece,“ odvětil rozšafně Pú, „číslice a počty, co jiného?“ „Ach tak,“ vydechlo zoufale Prasátko, svraštilo čelo a dělalo, že přemýšlí. Pú poodstoupil od monitoru, aby měl lepší přehled, a podrbal se packou na hlavě. Měl nejasné tušení, že po všech těch číslicích by měly následovat alespoň dvě velké láhve medu nebo několik plechovek kondenzovaného mléka, protože už teď si ze všeho toho přemýšlení připadal notně vyhládlý. Něco mu ale říkalo, že to nebude to pravé řešení a tak raději mlčel. „Třeba by to věděla Sova!“ vyhrklo Prasátko po chvíli. „Myslíš?“ zeptal se opatrně Pú a trochu se styděl, že s tak jednoduchým nápadem nepřišel sám. „Ano, určitě,“ ujišťovalo samo sebe Prasátko, ale jak tak o tom přemýšlelo, přestávalo si být jisto. O Sově se v lese vědělo, že je vzdělaná, protože uměla psát i číst to, co sama napsala, ale jak je na tom s počty, nebylo známo. „Ale jistě bude mít něco důležitějšího,“ dodalo rychle Prasátko a snažilo se vypadat přesvědčivě. „Hm,“ řekl Pú a znovu se podrbal packou na hlavě. Kryštůfek Robin, který už čtrnáct dní chodil každé všední ráno do školy a domů se vracel až po obědě s nesmírně důležitým a dospělým výrazem ve tváři, si tužkou cosi čmáral do notýsku. Králíček, který měl náhodou cestu kolem, všechny zdvořile a hodně hlasitě pozdravil, chvíli důrazně poskakoval sem a tam a pak prohlásil, že má nějaké urgentní jednání s jedním ze svých početných příbuzných a známých, a odhopkal. Prasátko spolklo otázku, která se mu už už drala na jazyk, a dlouze se zadívalo do země. Doufalo, že to vypadá, jako by mělo k řešení onen pověstný krůček. „Jistěže matematika,“ prohlásil Kryštůfek Robin vítězně a s vervou se pustil do dalšího čmárání. „Dejte mi ještě minutku,“ dodal po slabé půlhodince, zatímco třikrát zlomil tuhu. A my dávno dospělí, zvyklí celý den prochvátat a mít všechny kolonky ve svých diářích zaplněné do posledního místečka, mu tu minutku s radostí dáme. Protože doufáme a věříme a někde hluboko v srdci dokonce snad i víme, že bez ohledu na to, jaký shluk čísel logicky patří do téhle pomyslné řady, i ta jedna jediná minuta navíc postačí, aby si náš hloupoučký medvídek a chlapec mohli věčně, věčně hrát.

karmen
02. 04. 2006
Dát tip
to je na me malinko moc promin:)

Rabb
09. 02. 2006
Dát tip
Do tolika neumím..

zelva
09. 02. 2006
Dát tip
já sem ráda, že už třetím rokem matiku vůbec nemám a doufám, že už nikdy:-)))

mady23
20. 01. 2006
Dát tip
THUMB UP :)

zelva
30. 11. 2005
Dát tip
jo tak ty si autista...hmmm...ale přes auta to asi není co :-)))

sklenář
30. 11. 2005
Dát tip
... jo, jo - káplas na to - autista přej vejfuky! :-)))

Andulka
29. 11. 2005
Dát tip
Mila Zelvo, tady je tva odpoved...:-) 7, 9, 40, 74, 1526, 5436, 2323240, 29548570, 5397414549030, 873117986721660, ...

zelva
29. 11. 2005
Dát tip
a můžeš mi to vysvětlit jak sa k tomu dojde, protože tahle řada čísel mi žádnou logiku nedává...no asi mám logiku v pr...

Andulka
29. 11. 2005
Dát tip
a(0)=7 a(1)=9 for n >= 0 a(2n+1) = a(2n-1)^2 - a(2n-2) a(2n+2) =a(2n)^2 - a(2n+1)

zelva
29. 11. 2005
Dát tip
a kurňa toš to já sem asi zrovna ve škole chyběla, když se to probýralo, ale aj tak mám IQ celkem slušné...a taky už se těším jak si ho znova testnu při testu národa :-)))

Andulka
29. 11. 2005
Dát tip
mrkni se na integraly...:-)

sklenář
29. 11. 2005
Dát tip
...dalším velkým, modrým číslem :-))

zelva
29. 11. 2005
Dát tip
bože sem tak šťastná, že už matematiku třetím rokem nemám:-))) jo toš na to bych fakt nepřisla sklenáři...dík za fenomenálně strhující odpověď :))) a poradíš mi jaké další modré čísílko by se ti líbilo :-)))

sklenář
29. 11. 2005
Dát tip
... co já vim - autisti bejvaj přes čísla :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru