Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopravní špička

21. 12. 2005
3
1
3207
Autor
Sunmoon

Myslím, že to, co jsem napsala, je sloupek. Ale Písmák tuhle kategorii nezná...prosím o posouzení. Děkuju za pozornost.

Tak jestli mi něco chybí, po odstěhování se z tohohle nejskvělejšího místa na světě (no fajn, neznám celý svět, ale doma je doma a v Praze je v Praze), pak je to jistě tahle ranní chvilka poezie za volantem, když se snažím dostat do práce.

Jako Kozoroh a slušňačka za normálních okolností nenadávám. Ovšem nábřeží pana kapitána Jaroše kolem desátý dopolední není ani zdaleka standardní situace. Je…velmi emotivní, řekla bych.

Opravdu nechápu, proč některým řidičům instalují do aut blinkry, když je zjevně nepotřebují. Mohli by šetřit materiál a dát jim k tomu radši leštěnku. S tou by totiž většina z nich věděla co dělat. Nevím, co je vede k tomu neustále pucovat interiér vozítek. Nějaká úchylka, řekla bych. Mně je dobře, když vím, kam se lije benzín, kde doliju chladič, kde se podívám na stav oleje a pro kontrolu botiček mého miláčka zajedu na benzínku, seženu si někoho z obsluhy a budu se tvářit naprosto ztraceně. Jednou jsem to přehnala, ten pán mě dokonce posílal do benzínky dovnitř na kafe, abych se jednak neumazala, jak tam chodím kolem, dvojak by mě mohlo asi ofouknout. Nevím, i šálu jsem měla…Nikam jsem nešla, ještě to tak, nechávat cizí lidi u mé nádherné Ibizy z devadesátého druhého. Skvělý vůz, to každý ví. Do myčky vjet umím, lux obsloužit také a když je prach viditelný, setřu to celé vlhčenýma ubrouskama, co v autě vozím na mytí rukou…Jen někteří pánové potřebují 3 různý tubičky na údržbu každého materiálu nacházejícího se uvnitř vozu.

Ale teď v tom luxusním voze sedím. A skoro nerozumím slovům, co ze mě padají. Pch, pak že jsem stydlivá a neumím mluvit sprostě. To auto z postranní ulice má štěstí, že je Passat (který se mi fakt líbí) a že mám špatné svědomí (to ty nadávky) a ještě že v něm sedí Slunda (a sakra). Copak sakra, začínám se nezřízeně smát, on se zařazuje s klasickým mávnutím přede mě. Já jsem ho i pustit chtěla, ale on mi tam radši vjel…nezměnil se. Pořád je to ten sexy hajzlík, co si pamatuji. Směji se dál, nějak mi to nedá. Alespoň nějaké zlepšení nálady…On má smůlu, má v tom svém kombíku vzadu mříž a ta mu výrazně brání ve výhledu. Ale najednou mě vidí. Odbočili jsme doleva, on přejel do pravého pruhu, já jsem v levém…jsme vedle sebe…podívám se…Jo, jasně, vím proč jsme mu začaly s kamarádkou hned první večer říkat Slunce. Pořád ten stejný úsměv. Zastavili jsme, prý musíme na kafe, je prý taky neuvěřitelné mě zase vidět (že bych byla tak vzácná a originální?!? – díky za kompliment)…

Klepou se mi kolena. Jsem nervózní. To číslo jsem mu dala. To, které jsem dostala poté, co jsem svou první SIMku hodila do koše kvůli němu.


1 názor

Narriel
16. 02. 2009
Dát tip
Poněkud neuspořádané, pravda, ale nikterak mi to nevadí. Pointa mi vůbec kýčovitá nepřijde... naopak, je to příjemně akvarelový připomenutí, že, řečeno Petroniovými slovy (v překladu Františka Schillera) "...co nečekáš s znenadání stává; ta překvapení chystá Štěstěna nám hravá... tak nalij vína, chlapče, nalij vín žhavá...!"

Tvoje próza mě baví - škoda, že to není častějc ;o)

Abyss
23. 12. 2005
Dát tip
jeee a ty pekne pises! je to vesele :) doufam ze neni posledni! rada si prectu i neco dalsiho!

fizi
22. 12. 2005
Dát tip
jo ja rikala ze to bude zabavny cteni souhlasim ackoli muj otec je taky prase na auto minule jsem tam vzadu nasla pochodujici salam zakladajici vlastni civilizaci. kocko pis casteji takovehle sloupky

Sunmoon
22. 12. 2005
Dát tip
tak jsem tomu trošku "ubrala"...avi

pampelin
22. 12. 2005
Dát tip
To se nám to krásně vyvrbilo:) *

Sunmoon
22. 12. 2005
Dát tip
Pampelin dík..:o)) avi - Pištovi chtěla bych znát Tvůj názor...dík předem

No bať, sloupek. A jako sloupek v nedělní příloze dejmetomu Jihočeských novin - proč ne? Nenadchne, ale ani neurazí. Při čtení jsem popravdě čekal, že půjde o takové ženské řidičské připozamyšlení, a musím se přiznat, že kýčoidní pointa mě zklamala. Osobně bych se obešel i bez ní. Co musím vytknout zcela nekompromisně, je stylistika. Takhle neuspořádaný styl, to se jen tak nevidí. Buď piš hovorově, nebo spisovně, ale tahle míchanice... Při čtení to neobyčejně ruší. P.S. Sorry za zpoždění, bylo moc pacientů...

Sunmoon
22. 12. 2005
Dát tip
Pišta: kuju...tak nějak jsem si to myslela, že to dopadne...k pointě...no, ono mi to sjelo nakonec tam, kam jsem se dostat chtěla, ale šla jsem tam neočekávanou řidičskou oklikou... a s tou stylistikou. Vim, taky tam cítím problém... P.S.: jsem ráda, že jsi přišel a přišels i brzy...

:)

Carodej
21. 12. 2005
Dát tip
Ale ne, pointa velmi zajímavá. Jinak musím říct, že já mám v autě neskutečnej bordel a jednou za rok či za dva zaplatím nějaké firmě, aby mi to za pětikilo uklidili. Takže pozor s tím zevšeobecňováním. Sloupek nemusí nutně nasrat všechny chlapy, zbytečná adresnost.

Sunmoon
21. 12. 2005
Dát tip
hm,pravda, je to tam vícekrát...zkusim to ubrat...jinak samozřejmě chápu, že existujou i chlapi Tvýho typu...ale já nějak neměla to štěstí...a teda moje kamarádka se kterou jsem to tuhle probírala má naprosto shodné zkušenosti...:o)) Děkuju moc za kritiku...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru