Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čas lásky

25. 12. 2005
2
0
2481
Autor
elapela

Je to mnohem, mnohem delší, tohle je jen úryvek...

Když semínko přijme země nesmělá

a když to v lůně jejím plaše vzklíčí,

byť by to byl jen drůbek podběla,

není možné, že jej zničí.

 

Příroda přísně střeží nabyté,

dveřmi je, co jen vpouští…

 

Útroby její střeží života uvolněný smích,

zní hlas sytý jak medové krůpěje.

Bez výjimky hladí líčka dítek svých,

vlídnou ona matkou je.

 

 

 

Též já stala jsem se sladkou prstí,

jež uzavřela v sobě drobty libůstek.

Však ubohá já již nemám plné hrsti

a nezní ničí vábný vzdech.

 

Já nejsem klenbou ani svorníkem,

mne rozháranou fenou nazvat smí…

 

Jsem křižovatkou velkých stop,

jsem pod bílou omítkou stále svěží freska.

A neumím já zpívat podle božských not

a nezazpívám ani dneska. 

 

 


elapela
20. 02. 2006
Dát tip
Děkuji moc, je to od Tebe milé...hlavně, že to někoho zaujalo, krása básně se neměří pofdle mne dle toho, jak je formálně dokonalá, ale podle toho, koho a jak moc zaujme...:-)

elapela
27. 12. 2005
Dát tip
Vážně? To já to město nemám ráda...bydlím tu jen dva roky:-)

krempi
26. 12. 2005
Dát tip
ne ne, vse je jako ma byt... viete, poezia a skratka umenie nepozna pravidla, je to tak krasne a vynimocne ako to sam autor napise... preto nemen ty nic ak sa to tebe paci a ta to naplnuje...

Allegor
25. 12. 2005
Dát tip
Toéž co Selia. Ne že by se mi to přímo nějak ošklivilo jako některým některé moje básně, ale není to moje krevní skupina.

elapela
25. 12. 2005
Dát tip
Možná tuším, co se Vám nelíbí...takový ten patetický nádech...nádech, který je znát na dílech dávných asutorů...dnes se patos nenosí...

mortecino
25. 12. 2005
Dát tip
proč měníš verš? strašně mi to nesedí a staršně tě to občas svazuje - Též já stala jsem se sladkou prstí, Však ubohá já již nemám plné hrsti -to zní fakt divně.. ale jinak nejsem až tak proti jako ostatní, jen nějaké úpravy bych učinil..

elapela
25. 12. 2005
Dát tip
Jak to myslíš, že měním verš? Co mne svazuje...já to vážně nechápu...kdyžtak mi to někdo vysvětlete...pokud to chápete...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru