Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O mouše Zdeničce

Výběr: sidonia
12. 01. 2006
11
0
3089
Autor
Barman

Veselý příběh o smutných věcech

 Mouchy se zaradovaly a hnedle vajíčka svá do těla ještě teplého kladly. A bylo blaze.

 A narodila se larva Zdenička a hned se také zakousla do trapézového svalu, poněvadž měla hlad. Mňamky, mňamky to je dobrota a tak si tam tak lebedila a papala.

 Inu a jednoho krásného dne se do světa vyletěla podívat Zdenička, coby moucha dospělá, co starostí si nedělá. A co neviděla.

 Vzlétla od rodného skeletu a hned se musila uhnout vrabcovskému zobáku. Život je starost, řekla si a mazala pryč, co jí křídla stačila. Přilétla brzy do města a viděla, jak průvod umrlce nese a mouchy, kamarádky, mají smůlu, protože ta mrtvola v dřevěném pouzdře zabedněna byla. A všude smutku, pláče, jak lidského, tak mouchovského. Dceru starosty to na hřbitov odnášeli, usouženou nepřízní otcovou k smrti. Její milý tomu průvodu z věže přihlížel a když se průvod za rohem ulice ztratil, mládenec vyskočil. A další pohřeb bez muší účasti se konal, ačkoliv lidé se nechtěli dotýkat sebevraha. Ale hygiena už tehdá lidem cosi říkala a cti neměl beztak nikdo.

 Zdenička byla znechucená a to město ji přestalo zajímat. Usmyslela si tedy, že jinam poletí. Letěla si a letěla, hory a řeky přeletěla, z vrabců si tropila legrácky a všechno jí bylo putna.

 Po pár dnech Zdenička přistála ve městě, kde oudy lidské na hácích vystaveny byly pro výstrahu a kázeň. To prý, aby lidé byli zbabělci a pracovali, jak se řekne. Fungovalo to prý dobře. I zaradovala se naše Zdenička a vajíčka do nohy tlející na hradbě nakladla.

 Páni! Jak ta měla pěkná miminka.


No mě to teda zas tak nevzalo... a ten archaickej slovosled tady teda už tuplem nechápu... a nebo kdyby aspoň byla pointka... no, nezavděčíš se všem...

Barman
30. 01. 2006
Dát tip
Nezavděčím, ale to už je úděl žijících géniů:)

Barman
13. 01. 2006
Dát tip
La Rizoma- A, na začátku věty mám rád, poněvadž to zrychluje děj. No představ si, že ta "a" na začátku vět nejsou. Morbidita snad ne, vždyť je tam jen jako životní prostředí hrdinky:) Dík za kritiku

La_Rizoma
13. 01. 2006
Dát tip
Inu máš pravdu děj se tím zrychluje. Jenže, vyzerá to jaxi plevelně. Tak proto ta má připomínka... Nápad ale super!!

Barman
13. 01. 2006
Dát tip
Trká to do očí, pravda, ale ať si čtenář zvyká, neboť barman s pérem kmitá:) PS: nobelovka, touha má

La_Rizoma
13. 01. 2006
Dát tip
Co je s nobelovkou, he?

Barman
13. 01. 2006
Dát tip
Bude má a jen ty to nevidíš. On ten Seifert, měl taky slabá místa a hua? Kam to dotáhl

La_Rizoma
13. 01. 2006
Dát tip
Jasan, nobelovku dostaneš a já budu jedna z prvních, kdo Tě bude nominovat!!!!!!!!!!

solomon
13. 01. 2006
Dát tip
* pro mouchu zdeničku

sidonia
13. 01. 2006
Dát tip
:)

pekylau
13. 01. 2006
Dát tip
No, nobelovku snad ne, ale jinak se bez výhrad přidávám k rozveselenému davu nahoře. [ to bylo prima papáníčko] T

sidonia
12. 01. 2006
Dát tip
nemuzu avi nedat:)

sidonia
12. 01. 2006
Dát tip
Mňamky, mňamky to je dobrota a tak si tam tak lebedila a papala. silenost:)))))

Eidam
12. 01. 2006
Dát tip
no nádhera. nemám slov bolí mě břich od škubavých stahů. Směji se z plna hrdla *********************** avi

Barman
12. 01. 2006
Dát tip
Díky vám vašnostové a pro Eidama mám ve svém bločku povídečku o neohroženém sýru. Časem ji sem vrznu:)

Eidam
12. 01. 2006
Dát tip
ha. pak dej avi abych to nepromeškal :))

La_Rizoma
12. 01. 2006
Dát tip
Mně to příjde morbidní... napsaný ale zábavně. Až na ta A, A, a,a...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru