Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Blázen v tramvaji

24. 02. 2001
4
0
4316
Autor
Had

.. podle téměř skutečné události ...

V tramvaji seděl člověk a zpíval si.

Kolem postávali lidé

a pohoršeně dělali, že ho neslyší.

Kamenné tváře vytesané ze tmy

slabě ozářené oranžovou zářivkou noční tramvaje číslo 52.

 

A on si klidně zpívá !

Je to opilec ? Nebo blázen ? Kdo ví ?

Vyčítal tvářím jejich kamennost.

"Sedíte tu jako sochy!" křikl a volně navázal popěvkem od Milana Chladila.

A lidé dál netečně zírali do prostoru.

Tramvaj zastavila u obchodního domu Máj.

Lidé se o překot valí surově ven.

Na zemi zůstal ležet blázen.

Udupali ho.


Hugo
12. 11. 2001
Dát tip
snad proto ze se lisil a nemel ty spravny kamenny mimikry Tip

Kokyn
10. 11. 2001
Dát tip
Tvůj styl se mi libí. Je to osobyté, realistické. Vidíš kolem sebe věci tak jak jsou a dokážeš je zpětně věrně zachytit ve slovech.

Carodej
02. 03. 2001
Dát tip
Tak to si asi zůstaneme odepřeni:-/

Carodej
01. 03. 2001
Dát tip
Tak jo, máš právo mne zavolat a někam vytáhnout (pokud budeš v Praze):o)))))))))))))

Falka
01. 03. 2001
Dát tip
Čaroději... Nejsem tu, abych čekala na tvá práva, to ty můžeš přijmout výzvu, když se ti postaví do cesty... ale piš si, že jestli nějaká, tak pražská nebude... ;o)

Falka
28. 02. 2001
Dát tip
Carodeji: Vystavuješ... možná bys to měl ještě zvážit ;o) Napsal jsi to hezky, žádné nebezpečí smrti, ale nebezpečí života ti hrozí... možná by sis vzpomněl, co to slovíčko znamená... ale to by byla škoda - ty jsi přece tak pohodlně líný a zabydlený... ;o)

zolli
28. 02. 2001
Dát tip
:o)))))))

Merle
27. 02. 2001
Dát tip
had: příliš přehnaný konec a tedy pointa... svět nebývá tak melodramatický Falka: i ty manipulační vozíku :-))

Falka
27. 02. 2001
Dát tip
Vožíšek... :o) A to já zaše joo :o) Manipuli manipuli... ;o)

Carodej
27. 02. 2001
Dát tip
Falko, přemýšlím, jestli se nevystavuji nebezpečí života, chtít Tě poznat osobně:o)

Had
26. 02. 2001
Dát tip
Teda Falčíí, Tebe bych v tom metru rád potkal :o). Víš já tomu bláznovi taky fandil. Naštěstí v reálu to tak drasticky nedopadlo, ale dle reakcí lidí, klidně mohlo.

Falka
26. 02. 2001
Dát tip
:o)))

Astalavista
25. 02. 2001
Dát tip
Had: Ano dovedu, ale prostě mi to tam nějak neladilo.

Falka
25. 02. 2001
Dát tip
Hmmm, víš, já mu fandila... :o) Někdy je to děsná psina pozorovat lidi, když neví, jak se mají chovat... Včera jsem pouštěla v metru malou bílou myšku na klíček... a taky jsem běhala v kostýmu šaška a smála se a oslovovala je a říkala jim spoustu věcí, které by jim jinak nikdo neřekl... a víš co? Ti lidi to přijímali... většinou se jim na tvářích probouzel úsměv a někteří se přidávali, nezapomněli si hrát... není nic hezčího než jim připomínat, co všechno se smí, a sledovat, jak si to začínají uvědomovat... Paní na záchodkách v Muzeu rozsvítila všechna světla a našla pro mě šest zrcadel a sedmé vytáhla z kabelky, jenom proto, že jsem ji poprosila, jestli bych si nemohla namalovat pár čar přes obličej... Omládla a vyprávěla mi, jak takhle bláznila, když byla mladá... a v očích měla plamínky... Víš, myslím, že nemůžeš soudit a odsuzovat... ani společnost jako celek ani lidi jednoho po druhém... Začít u sebe a skrze sebe měnit svět k obrazu svému, to je ta cesta...

ulita
24. 02. 2001
Dát tip
rozumím ti - ale ---postoj většinové společnosti musí být takový jaký je - jinak by nepřežila ani ona ani blázni...

Had
24. 02. 2001
Dát tip
No jo, ale problém je v tom, že ten blázen nahoře to nepřežil.... Ale v jádru máš pravdu. Ovšem dalo by se polemizovat o hodnotě společnosti, která produkuje jak blázny, tak kamenné tváře !?

ulita
24. 02. 2001
Dát tip
to přežití bláznů jsem myslela spíš v obecnější, širší rovině.. Myslí si, že společnost produkující "extrémní" případy rozhozené po obou stranách křivky (ať už iteligence, sociálního postavení apod.) je naprosto v pořádku. Jako problém bych viděla spíš postoj a přístup k oněm extrémům - ale i to se dá do jisté míry pochopit(třeba v rámci sebezáchovného pudu takové společnosti...)

Wolfling
24. 02. 2001
Dát tip
Děkuji za podporu, taky si v trmavaji zpívám. Ale zatím mě jen probodli pohledem.

Astalavista
24. 02. 2001
Dát tip
Zajímavé. Ale spojení pohoršeně dělat, že někoho neslyšíš, se mi zdá být nelogické.

rs232
24. 02. 2001
Dát tip
Blázen většinou společnosti nestojí ani za udupání

ruby
24. 02. 2001
Dát tip
no...tedy je to dobre. na konci jsem zustala jen zirat. vyborna alegorie daleko nevinnejsich a beznejsich situaci v kazdodennim zivote.

maty
24. 02. 2001
Dát tip
Myslím,že ten konec je příliš drastický.

Had
24. 02. 2001
Dát tip
Astalavista : ten paradox je záměrný a nelogický není. Nedovedeš si představit člověka, který chce dát na jevo pohoršení, ale zároveň se chce vyhnout přímé konfrontaci ? Já už to zažil mockrát. :o) maty : drastický konec to samozřejmě je, ale vzhledem k obsahu bych neřekl, že příliš.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru