Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Schyzofrenie

21. 03. 2006
0
0
7343
Autor
darkfantom

Takže toto je moje dílo z psychologie, s tímto dílem jsem udělal kurz ... za výbornou

Schyzofrenie,

neboli nemoc rozdvojené osobnosti (můžeme si ji vyložit na příkladu Dr.Jekill a pan Hyden – ve dne poklidný člověk a uspořádaný slušný doktor a v noci zrůda trhající lidi na kousky.)
Její původ je neznámý a datuje se od 2. poloviny 17. století .
Schyzofrenií trpí většinou muži ve věku 12-67 let a ženy od 11 let do 50-55 let (do tzv. memopauzy) .
Dotyčná osoba má pocit, že je ovládána většinou mimozemšťany, nebo jinými nadpřirozenými osobami (stvořeními )

Příklad :

A1: Dobrý den, jak se máte

B1: celkem dobře, ale nemluvte moc nahlas, nebo Vás uslyší

A2: Kdo ?

B2: Oni, ovládají mně, mám v těle příjímač a přes něj se mnou komunikují

A3: O kom to mluvíte

B3: Mimozemšťané, ovládají mne a když neposlechnu, vysílají mi do těla bolestivé elektrické impulsy a strašně to bolí

Shyzofrenik má často pocity pronásledování a pocity, že je ovládán někým jiným, kdo mu ukládá a zadává úkoly, které když nesplní je potrestán, příklad výše uveden je toho vzorovým příkladem … rozeberme si jej …
Osoba A : je psychicky normální vyrovnaná osoba s IQ kolem 100-110

Osoba B : je psychicky nevyrovnaná osoba, s IQ kolem 100-105 (na inteligenčním kvocientu u schyzofreniků nezáleží ! vezměme si třeba Alberta Einsteina – inteligentního člověka, zakladatele teorie relativity. Měl IQ kolem 150 a přesto byl schyzofrenik…)

V případu :

AB1
je seznámení a úvodní komunikace, kterou neodmítá ani osoba A, ani osoba B, osoba B upozorňuje na své vnitřní (psychické problémy)

AB2:
Osoba A se chce dozvědět o problémech osoby B dozvědět víc, ale osoba B nepřímo ukazuje na „skutečnost“, že je ovládána „JIMI“

AB3:
Osoba A znejistěla, ale neodmítá komunikaci, která pro něj začíná být mírně nepříjemná. Osoba B poodhalí částečně svůj problém, ale neřekne přímo, že trpí schyzofrenií, obyčejný člověk, který se o psychologii nezajímá, nepozná, zda se jedná o labilitu, či se jedná o složitější poškození (schyzofrenii)
Osoba B odhaluje, že za NEPLNĚNÍ úkolů je trestána (údajnými elektrickými impulzy).

Člověk postižený schyzofrenií nemá základní pud sebezáchovy a může se snadno rozhodnout ukončit svůj život tzv. Z minuty na minutu .
Nejčastější způsob sebevraždy schyzofreniků bývá oběšení či utopení, výjemečně to bývají složitější způsoby, zastřelení či otrávení.
Schyzofrenie se nedá léčit, ale dá se tlumit silnými léky
(Torazin, Eutanazin) .
Většinou lidé schyzofrenici mají velké problémy se po hospitalizaci vrátit do společnosti a proto vyhledávají pomoc odborníků .


Čumák
22. 04. 2006
Dát tip
tak tohle je mazec

JiKo
15. 04. 2006
Dát tip
No, bohužel vím. Btw: který druh schizofrenie sis vybral a popisuješ zde?

darkfantom
15. 04. 2006
Dát tip
Vážený JIKO ! po tvé sqelé kritice jsem předložil toto dílo několika psychologům k ohodnocení a to jak v pedagogicko-psychologických poradnách tak v odborných psychologických klubech . Výsledkem bylo, že je to napsáno správně (až na ty ypsylony ve slově scizofrenie, za co se omlouvám) NEJSOU v tom žádné : "ve společnosti rozšířené bludy" Pokud bys měl ZÁKLADNÍ znalosti psychologie, věděl bys to .. tímto tě prosím nekomentuj díla o psychoogii, o které jak se dívám NIC nevíš... hezký den všem !!!

Kimísek
28. 03. 2006
Dát tip
uf...vše řečeno.

JiKo
21. 03. 2006
Dát tip
Mimochodem, protože to není recenze a to ani neliterární, změň si prosím kategorii díla (nebo ti bude změněna)

JiKo
21. 03. 2006
Dát tip
ps: to musel být ale kurz...

JiKo
21. 03. 2006
Dát tip
Bohužel autor si ani kvůli poměrně odborné "recenzi", neudělal trochu času, aby si sehnal kvalitní informace. Proto je článek psán stylem "Slyšel jsem, že..." a využívá o schizofrenii (ano, opravdu měkké i) ve společnosti poměrně rozšířených bludů. Být autorem tak se stydím až na půdu a článek okamžitě vymažu.

pozorovatel
21. 03. 2006
Dát tip
skvělá parodie:))

No jestli ti dali výbornou za "schyzofrenii", tak to o kvalitě kursu vypovídá více než dobře...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru