Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ty, jo ty

Výběr: Print, rebecca13, jenyk
19. 04. 2006
28
0
5147
Autor
Zly

(je výsadou současníků, že se mohou stát apoštoly? nebo taky občas vezmou nové lidi? no nic, to jen taková myšlenka)

Ty, jo ty
 
Musel to být trýznivý pohled
na tančící hladovou ekipáž
extatici, defétisté
schovaní pod listy
rutinéři hodnotící novou dodávku hřebů
vojáci, vrazi, panny, kvílející souvěrci
psy a děti
v pohybu nohou
prachu písku
 
Já nevím, že se na to nevysereš
člověče
cestou jsme zahlídli děti
a v jejich očích vraždy
tlustá nacpaná břicha
klid po poledni
když se v zahradách rozléhá vůně cypřiše a jasmínů
ty kreténe zbytečnej
kolik jsme měli každý večer ženských
se lží na rtu špinavou sukní
a záští v srdci
dejme víno
a udělejme ten krám s koberci z Damašku
jak jsme o tom onehdá
mluvili
 
Podívá se na mě
Vím.
Když zavřeš oči, uvidíš stotisícový dav
který se v pokřiku vznese nad zemi
a než se zvuk rozpadne nad planinou
zaseje v duších nová města
Jednou v nich budou
chodit lidé
a hledat nic zbytečnějšího
než naději
než pohlazení
 
Když se opiju
Mívám stavy, kdy jasnozřivě
vnímám, jak jsou lidé krásní
a občas
škoda mluvit
se mé lži změní na opium
kterým se lidé na chvíli ukonejší
 
Až teprve jako muž
jsem začal trochu chápat
co je to dát
úplně všechno

Zly
23. 08. 2006
Dát tip
pampelin: přesněji to už nejde.. děkuju :-))

Zuzulinka
20. 08. 2006
Dát tip
dobrá diskuze

pampelin
20. 08. 2006
Dát tip
Tolik k Archandělům.

pampelin
20. 08. 2006
Dát tip
Chci tím pochopitelně říct že ta báseň je Boží:)

pampelin
20. 08. 2006
Dát tip
Cr.: je to velikonoční pašijový zpěv, vílo :-) vidím to kolem sebe každý den, sráče a defétisty a různý lidi, který se jednoduše baví tím, že ti ubírají vítr z plachet. Když je máš rád a necháš je, přeserou tě, s podivným pocitem zadostučinění, že jim to vyšlo. Že stáhli vzácnýho ptáka z oblohy za ocas na zem. Džízis tohle věděl taky, ale byl lepší a rychlejší, poslouchali jej na slovo a šli za tim, nejspíš je fascinovala představa, že se chlápek kvůli své vlastní šou nechá přitlouct na kříž. Šelmy, hyeny. Byl dobrej. Hodně. Věřim mu. Taky tohle z tebe dělá Boha. :)

Craerassy
09. 05. 2006
Dát tip
jsou myšlenky, které bych chtěla vymazat...někdy je to tak i s pocity...není vše, jak se zdá:-)

Armand
07. 05. 2006
Dát tip
Crae... jak snadné by bylo žít kdybychom mohli sobě samým nahlédnout do hlavy ... a pochopit jak úžasné je mít pocity a myšlenky... a náhlednout za ně a zjistit, že všechny jsou posvátné a krásné... :)

Craerassy
07. 05. 2006
Dát tip
Armand...jak snadné by bylo žít, kdybychom mohli nahlédnout jiným do hlavy, do myšlenek, pocitů...tolikrát sami sobě lžeme, ujišťujeme se o tom, jak silní umíme být a někde uvnitř je neslyšný pláč...jakoby klouzal po stěnách.....

Armand
07. 05. 2006
Dát tip
Crae a Zly: to je zajímavý postřeh... co napsala Crae a zajímavá reakce Zleho. Vzpomněl jsem si na Siddhárthu. Byl jako ty, Zly, jako všichni výjimeční lidé, svým věděním a schopnostmi izolován od ostatních, od "dětských lidí", vždy vzdálen jejich starostem, zoufalstvím, potměšilostem a hanebnostem. Osvícení dosáhl ale až poté, co se stal jedním z nich prostřednictvím slepé lásky ke svému synovi. Tehdy je pochopil a poté co prožil svou bolest, začal je mít rád i v jejich nabubřelých, defétistických a jiných pózách a postojích, zjistil, že dokáže obdivovat slepou rodičovskou pýchu nad rozmazleným synáčkem, tupou domýšlivost kupců, kteří považují peníze a výdělek za smysl života atp atd. Některé věci, je dobré si připomínat :)

Armand
07. 05. 2006
Dát tip
ta je na výběr... *V* četl jsem, pozadu (od novějších až k této), novou "várku" tvých básní... a musím říct, že jsou mi velmi blízké, opravdové a že je vlastně ani nevnímám jako básně... spíš jako to, čemu u sebe říkám vize... něco velmi ryzího a majícího specifickou formu, pro kterou je slovo "báseň" málo. Slova mají malou moc, když mají vyjádřit velikost, která je za všemi kategoriemi. A tak jen... ...jsem moc rád, že jsem je mohl číst .-) Děkuji. Ar.

Craerassy
23. 04. 2006
Dát tip
Zly...nemyslím, že by tě dokázalo zlomit nějaký zklamání...možná tě štve jen to, že cokoli ze sebe dáváš, není lidem dost...myslím, že lítáš dost vysoko na to, aby ses nechal stáhnout jen tak někým z oblohy na zem..:-) Džízis měl svůj vlastní svět, byl prostě jinej...stejně, jako jsi jinej ty...neodsuzuj ty, kdo ti nerozumí, snaž se jim rozumět ty a poznávej jejich prostřednictvím sebe...znáš se málo...míň, než tušíš...

Zly
23. 04. 2006
Dát tip
jinak děkuju za pozornost velmi velmi, děkuju

Zly
23. 04. 2006
Dát tip
Cr.: je to velikonoční pašijový zpěv, vílo :-) vidím to kolem sebe každý den, sráče a defétisty a různý lidi, který se jednoduše baví tím, že ti ubírají vítr z plachet. Když je máš rád a necháš je, přeserou tě, s podivným pocitem zadostučinění, že jim to vyšlo. Že stáhli vzácnýho ptáka z oblohy za ocas na zem. Džízis tohle věděl taky, ale byl lepší a rychlejší, poslouchali jej na slovo a šli za tim, nejspíš je fascinovala představa, že se chlápek kvůli své vlastní šou nechá přitlouct na kříž. Šelmy, hyeny. Byl dobrej. Hodně. Věřim mu.

Craerassy
22. 04. 2006
Dát tip
jako strach ze života, tak mi zní... *

a2a2a
22. 04. 2006
Dát tip
s tou básní se ztotožňuji a vždycky mne potěší, když takto někdo uvažuje a k tomu ještě nahlas - tip

Anyz
20. 04. 2006
Dát tip
dokonalý:o) opravdu * +obl.

první dvě strofy dobrý a ty další tři pak už úplně úžasný *

Zly
20. 04. 2006
Dát tip
děkuju

(závorka)
20. 04. 2006
Dát tip
jo, (líbí) T

Elyn
20. 04. 2006
Dát tip
*

Petrusha
20. 04. 2006
Dát tip
tomu naposledy vyslovenému neveľmi verím ale báseň je to hovoriaca *

solomon
20. 04. 2006
Dát tip
...

Zbora
19. 04. 2006
Dát tip
t

blbjenka
19. 04. 2006
Dát tip
ééé, tak přemejšlim, má-li slovo defétista co společného s defekací a proč jsou psy tvrdí, bo někdy je pro nás jednoduché životně důležité zlehčovat všechno, co zní moc vážně :o) musí se uznat, že to má atmosféru. to jo, to každopádně. pámbuví z jakýho pramene to vytrysklo. ale hlavně že vytrysklo :)

per_zay
19. 04. 2006
Dát tip
hmmmmm .... dobré .... T

blekota
19. 04. 2006
Dát tip
uf...to je *

dadik
19. 04. 2006
Dát tip
t

Norsko
19. 04. 2006
Dát tip
nemůžu jinak*

Print
18. 04. 2006
Dát tip
Ano, parádička to je! Ostřím nože, břitem žiletky. Nelze ti nenastavit žíly!*

sidonia
18. 04. 2006
Dát tip
bylo na case.. ze ses taky objevil a ve vsi parade, jak tak koukam*

Zly
18. 04. 2006
Dát tip
:-)) tohle není privátní linka, zuzi, ale budiž. máš pravdu. třebas nechci.. přijímat všechno

Zuzulinka
18. 04. 2006
Dát tip
kéž bys někdy pochopil i co je to umět příjmout všechno dávané...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru