Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O Bručounovi

09. 03. 2001
15
0
4343
Autor
Funda

Snad to alespoň malinko zlepší situaci v této kategorii.

Na kraji lesa bydlel v jeskyni starý medvěd.Byl tuze lakomý a nikdy nikomu nic nepůjčil, natož aby někomu pomohl. Jednou ráno, zrovna když sluníčko nádherně hřálo se vybatolil ze své jeskyně a sedl si na pařízek. Za chvilku přijde zajíc a povídá mu:„medvěde, pojď mi prosím pomoct odnést domů dřevo na zimu.”„Sám na to nestačím.” „Sám si rubal sám si odnes.” Zajíc sklopil oči a odešel. Medvěd se rozvalil na pařízku, ale najednou slyší kroky. Otočí se, a za ním stojí stará laň. „Medvěde, pomoz mi prosím.”„Mého syna chytili pytláci do klece.” „Měl si dávat větší pozor.”„Ať si pomůže sám.” Laňka na medvěda upřela své smutné oči a bez pozdravu odešla. „Darmošlapové, pořád by něco chtěli, ale aby mi přinesli trochu medu to je ani nenapadne.” Kde se vzal tu se vzal objevil se šerý vlk. „Jdi mi z očí, a ani mi nic neříkej vlku.” Vlk, který dobře věděl, že by bylo zbytečné mu cokoli dalšího říkat, odešel jako předešlá zvířátka. „Konečně chvíle klidu,” zabručel si pro sebe medvěd a lehnul si vedle pařezu. Sluníčko krásně hřálo a on brzy usnul. Zdálo se mu, jak se potůček vedle jeho jeskyně rozvodnil a on neměl kde bydlet.Aby se neumáčel, vylezl si na strom a tam přemýšlel co bude dělat. Uvědomil si, že z celého lesa bydlí v tomto zaplaveném údolíčku jenom on. Rozhodl se tedy, že si postaví svůj vlastní domek také někde na kopci, aby ho již záplava nikdy nepřekvapila. Jak si usmyslil tak udělal. Vypravil se do lesa a tam vyvrátil i s kořeny pár velikých dubů.Ale co teď, jak z nich postavit domek? „Musím někoho požádat o pomoc,” řekl si a vydal se k zajícovi, který bydlel nejblíže. „Ahoj zajíci, chtěl bych tě požádat o pomoc při stavbě mého domku.” „A pomohl jsi mi když jsem tě žádal já?” „Ne.” „Ale i přesto ti pomohu.” „Dojdeme raději ještě pro ostatní, aby nás nebylo málo.” A tak šli až na mýtinu, kde si se svým kolouškem hrála stará laň. „Chtěl bych tě požádat o pomoc při stavbě mojí chaloupky.” „A zachránil jsi ty mého syna, když jsem Tě o to prosila?” „Ne.” „Tak vidíš, ale i přesto ti pomohu.” Zajícovi se zdálo, že je jich pořád ještě málo, a tak se rozhodli dojít ještě pro vlka. „Vlku chtěl bych tě požádat o pomoc při stavbě mojí chaloupky.” „A vyslechl jsi ty vůbec mou prosbu?” „Ne.” „Ale i přesto ti pomohu.” Vtom najednou medvěda štípla vosa a on se probudil. „To byl jen sen,” řekl si sám pro sebe, ale v tom si vzpoměl na zajíce. Rychle vstal a běžel do lesa za ním.Našel ho jak táhne velikou otep dřeva.Popadl otep do tlapy, zajíce si posadil na rameno, a odnesl ho i s nákladem k jeho domečku.Ani nečekal až mu zajíc poděkuje, a vydal se po stopách lovců.Našel je na malé mýtince, jak se chystají kolouška zabít.Vrhl se mezi ně a oni s křikem utekli.Poté rozlámal klec a odvedl kolouška mamince.Ta celá zářila, a zahrnula medvěda těmi nejsladšími laskominami. Slunce už zapadalo a medvěd šel domů spát, když náhle slyší někoho naříkat.Vleze do houští a vidí tam sedět vlka s tlapou na tváři. „Copak tě trápí vlku?” „Bolí mě zub.” „Ukaž, já se na to podívám.” Vlk otevřel tlamu a medvěd mu bolavý zub lehce vytrhnul. „Děkuji ti.”„Až budeš někdy v nouzi tak se na mě obrať.” Medvěd mu na rozloučenou zamával a šel domů.Ale těsně před jeskyní ho čekalo nemilé překvapení. Jen co vyšel na palouk, pytláci na něj shodili klec. „A máme tě, ty chlupáči zlodějskej,”křičeli na něj. Medvěd jenom žalostně zabručel a pak si sedl. Pytláci dlouho do noci slavili, ale k ránu je přemohl spánek a oni ulehli vedle ohně. Medvěda probudil šramot.Otevřel oči a spatřil své tři kamarády. „Pojď ven, klec je už otevřená.” „Děkuji vám přátelé.” „Sbohem, a jestli někdy budete potřebovat pomoc, tak se na mě obraťte.” A všichni čtyři zmizeli v lese aniž by si jich někdo všiml. Od těch dob tam spokojeně žijí a pytláci se jejich lesu vyhýbají, protože ho považují za začarovaný. Motto: Neptejte se, co kdo udělal pro Vás, ale snažte se mu pomoci. Uvidíte, že se Vám to jednou určitě vrátí.
Okeya
15. 03. 2002
Dát tip
Moc prima. *

Sadaf
25. 08. 2001
Dát tip
....... jo a jo a jo.... pohadek je strasne malo a jen houst takovychto pohadek Fundiii... Jenom me tak napada,kolik deti si asi cte na pismaku a jestli by nebylo od veci nektere hezke pohadky jako je tato,publikovat v nejakem detskem casopise. Co vy kdo na to...

wqw
06. 06. 2001
Dát tip
paráda ....ttttttttt

olivierek
02. 05. 2001
Dát tip
Jó, zvířátka to s lidma pytlákama maj moc těžký. Vůbec v celém lese je to nebýt pytláků pohodový. Fundo, fandím Tvým pohádkám a zvířátkům v lese zvláště. Moc pěkný.

Anonym
27. 03. 2001
Dát tip
Medvěd sežral vlka,laň a zajíce.Pak si lehl a nafouk se.Jako Ty Méďo.

Anonym
27. 03. 2001
Dát tip
fgkdgh,dhn.ĐĐghkkdjh.khh.dcfsfbsvbhnlsdhbskdndblkjnvbknkbnsklnhskdfhsdklvbcvkghhghsfmymyhzsfafgjsfjsfghjsfgnalrghaůdghaůdfglhsůdfghaůfghsrothjsljhbsůjhůsjrhsůrhjůsljsbousfgkjslfkgjh§sjkfh§j§dshsú§rkjh§srdkjh§srdjk§sdjk§sdfjk§dfjgd§oj§dpjk§d.Ahoj Méďo.

Katerina
22. 03. 2001
Dát tip
Wopi, asi mas pravdu... ale pohadka je to fajn :-))) *

Prokletí
15. 03. 2001
Dát tip
no je to moc hezký, ale není moc originální, znám pohádku z dětství, kde potřebuje slepička pomoct s obilíma nikdo jí nepomůže a pak všichni chtěj chleba.... ale je to skoro jedno, já má rád pohádky a moc a za tuhle děkuju 8c))) m.

Anonym
13. 03. 2001
Dát tip
fakt dost dobré :-) Fae

Yfča
11. 03. 2001
Dát tip
Ať žijou pohádky! Zasloužíš si típek!

Falka
09. 03. 2001
Dát tip
Jůůů, možná jsem to ale neměla číst takhle brzy po ránu, bude se mi chtít zase spát :o)) Líbí se mi, děti budou rády :o) *

Wopi
09. 03. 2001
Dát tip
Je to pohádka, no. Být to podle života, tak mu laň vynadá, že kolouška zachránil pozdě a ten je teď v šoku, vlk mu vyčte, že ho tlama bolí i po vytržení zubu a z klece by ho nikdo nevysvobodil, protože je to moc riskantní. Tak je to.

Folino
09. 03. 2001
Dát tip
Dost dobrý !!!!!!!

rire
09. 03. 2001
Dát tip
* tap :) Ten prolog je naprosto v poradku! ...a vubec je to moc hezky a udelals mi tim veeelikou radost, hura! :) dekuju..! Wopi: hele komentare dospelych k pohadkam uz pod pohadky nepatri :)))))

Falka
09. 03. 2001
Dát tip
Kubálku, myslím, že je to první skutečná pohádka pro děti v téhle kategorii, takže ten prolog je naprosto v právu :o) A vůbec, úplně celé viz. rire :o)))

Falka
09. 03. 2001
Dát tip
Aví .o)

Yenn
09. 03. 2001
Dát tip
Tip. Nejen za zasluhu o kategorii :-)

Vojtek
09. 03. 2001
Dát tip
Fundóóóó skvělé, dostabeš řád kategorie "Písmáci dětem" nádherná pohádka. Dětem se bude určitě líbit. I když pointa není zrovna originální ale je krásně napsaná. A vůbec, co to žvaním..takových pohádek není nikdy dost. Tip lesní brachu. A až budeš potřebovat, obrať se na slabého a malého Vojtka :-)))

Wopi
09. 03. 2001
Dát tip
Rire: Díky, konečně někdo uznal, že jsem dospělej :-))))). Musim to ukázat manželce.

rire
09. 03. 2001
Dát tip
Wopi: :))))))))))))))))))))))) za pet bodu :)))))

affirmation
09. 03. 2001
Dát tip
mnaf *

Eternal
09. 03. 2001
Dát tip
To je balzám na dušičku... :o).. ač mi poslední dobou není z téhle kategorie moc dobře... tohle opravdu pohladí :o) děkuji za sebe, i za děti :o)

Funda
09. 03. 2001
Dát tip
Doufám, že si to přečetly i děti, a Vám děkuji.

Máša
08. 03. 2001
Dát tip
Sláva, konečně pohádka!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru