Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jablko

27. 06. 2006
2
2
2302
Autor
Lindra

Skor než zachytíš

ranný dotyk svetla

než zistíš, kde si,

než sa napiješ čerstvého vzduchu

a ešte predtým než sa do čista a do prázdna

do neskonalej bolesti a duševnej prázdnoty

somnou rozkrojíš

a je budem ako jablko

nie rozkrojené v polky

lež rozštvrtené na márne kúsky

ti šeptom píšem pár slov...

Ty, ktorý pre mňa toľko znamenáš!

 


2 názory

Lindra
27. 01. 2007
Dát tip
vdaka:-))

pété
27. 01. 2007
Dát tip
dle mého názoru pěkné, lehké, vzdušné, trošku patos, ale decentní, tudíž T

Baziliška
30. 06. 2006
Dát tip
což je škoda, vytrácí se vzájemné porozumění mezi těmito dvěma jazyky...a když se mi nějaká slovenská báseň líbí, přece ji nepřejdu mlčením jen proto, že je slovensky...nechám se kdyžtak poučit... souhlasím s tím, že se autoři málo ozývají...ale s tím těžko něco udělat... když píšu drsnější kritiku dílka, které bylo předtím několika čtenáři oceněno, neposílám avi (leda když se vyjadřuju k nějakému předchozímu kritikovi - tím se chci i omluvit, že jsem ti u tohu Jablka zapomněla avi poslat), ale píšu tu kritiku jenom pro autora...tedy přeje-li si autor kritiku, píšu ji...a ostatní jsou - předpokládám - natolik dospělí, aby si přehodnotili své názory sami...

...jednam toho aky mam nazor...ak by sa mi pacilo tak by som napisal ze sa mi to lubi... ..keby som si nemyslel ze autorka vie pisat tak to nenapisem... ..je zaujimave ze temer nikto sa neozyva ked napisem ze sa mi to dielko paci... ...ze ako je to mozne..a preco si ho zasatavam... ....proste ked sa mi paci..napisem...ked nie tiez..aky je to problem...idem sam za seba...za nikoho ineho ist ani nemozem... ..a oapkujem keby som povazoval svoj nazor za absolutny tak sa s tebou ani nebavim jednoducho... ...skor je problem ze sa tu velmi malo autori ozyvaju...tym padom ma autor mensiu moznost si vybrat a zorientovat sa... ...ale to nie je moj problem... ..a o tej co mi rvalo usi je tato pasaz... "a ešte predtým než sa do čista a do prázdna do neskonalej bolesti a duševnej prázdnoty" ...dva razy po sebe prazdnota... ...vyznelo mi tam divne...a krcovite... ...a samozrejme ze archaicky nadych je mozno len pre mna... ...ale to co si nacrtla ty je jeden z dovodov preco tak malo komentov davam ceskym vecickam...

Baziliška
30. 06. 2006
Dát tip
ty to sice netvrdíš, ale jednáš podle toho...což je možná horší než tvrzení... tvoje kritiky čtu pozorně a rozhodně s tu báseň strhal dost...to, žes napsal, že autorka umí psát se vlastně v tvém hodnocení nijak neodrazila, vyznělo to spíš jako chabá útěcha... možná mi ve slovenštině to podle tebe archaické spojení nerve uši, poněvadž archaickou slovenštinu neznám...uznávám, že v tomhle ohledu můžu být méně kompetentní než ty...

...skacela som necital... ...ale sama si presne vystihla...ze dolezite je nesklznut z hrany... ...okrem toho som tuto vec z daleka nezotrel..prave som napisal ze autorka pisat vie... ...len tie vety mi uz pridu dost ohrane... ...a kombinacia v polky lez rozstvrtena...ma trochu archaicky nadych... ...ktore v spojeni s tymto spojeniami..dava ten pateticky nadych... ...podla mna su tieto vyrazy pouzitelne..ale v rozumnom mnozstve... ...tu konkretne dva razy za sebou nieco prazdne...rve mi to usi... ...nemienim hodnotit autora...jeho dusevne rozpolozenie...sam neznasam ked to niekto robi mne...atd... ...nikdy som netvrdil ze moj nazor je absolutny to je blbost...ktoru si mi uz niekolko krat predhodila...

...skacela som necital... ...ale sama si presne vystihla...ze dolezite je nesklznut z hrany... ...okrem toho som tuto vec z daleka nezotrel..prave som napisal ze autorka pisat vie... ...len tie vety mi uz pridu dost ohrane... ...a kombinacia v polky lez rozstvrtena...ma trochu archaicky nadych... ...ktore v spojeni s tymto spojeniami..dava ten pateticky nadych... ...podla mna su tieto vyrazy pouzitelne..ale v rozumnom mnozstve... ...tu konkretne dva razy za sebou nieco prazdne...rve mi to usi... ...nemienim hodnotit autora...jeho dusevne rozpolozenie...sam neznasam ked to niekto robi mne...atd... ...nikdy som netvrdil ze moj nazor je absolutny to je blbost...ktoru si mi uz niekolko krat predhodila...

Baziliška
30. 06. 2006
Dát tip
Aššurballit: každý má prostě jiný vkus a jiné vidění světa...tohle je mi neuvěřitelně blízké, i když už jsem z toho venku...a myslím si, že je to mnoho jiných horších věcí...tahle je příjemně napsaná... nejsou "v poezii zakázaná slova" - přečti si něco od Skácela, to byl geniální básník...těch "zakázaných slov" používal hojně...a přesto to netahalo za uši, neznělo lacinně... nepřipadá mi, že by to na konci sklouzávalo v patos, spíš v čiré zoufalství... některé věci člověk pochopí, rozkóduje teprve s prožitkem...mám-li na tomhle serveru pocit, že nerozumím úplně přesně tomu, co chtěl básník říci, většinou nepíšu kritiky...třeba nejsem čtenář, na něhož to bylo zacíleno...narozdíl od tebe si nemyslím, že je můj názor absolutní, ale o tom už jsme vedli debatu... jedno české úsloví říká, že někdo má rád vdolky a někdo holky...ale to přece není nic špatného!!!

baziliska...ale je...nieco sa urcite najde...hold ale toto nie...usmev...

Lindra
28. 06. 2006
Dát tip
Baziliška: dik, som rada, že aspoň niekto...

Baziliška
28. 06. 2006
Dát tip
myslím, že je to nádherná křehká věcička...:-) a na předchozího kritika nehleď, nic mu není po chuti;-))

...prazdnota dusevna prazdnota a neskonala bolest...pekne "hromadce" obraty ktore velmi nemusim...a podla by sa nimi malo velmi velmi setrit... ...plus ten zaver..lez a v polky... ...neviem take mi pride...do zbytocneho patosu sklzavajuca vecicka... ...myslim ze alôe pisat...to vies....teda..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru