Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

most

12. 07. 2006
3
5
4571
Autor
ramia

Staviame si z dúhy most.. Uprimnosťou vystužený, snáď raz bude pevný dosť. Snáď unesie tých dvoch ľudí, snáď to nie je trúfalosť.

 

  Už z mostu neostalo ani len pár viet..

  Z blízkosti,dovery a básni,

  čo mi budú v ušiach este dlho znieť.

 

  Už z tisíc slov nevypovedaných,

  neostalo ani pol.

  Z imaginárnych pohladení,zo spomienok..

  ..kto,kde,kedy a s kým bol.

 

  Už rozpadá sa most,

  ktorým kráčali sme k sebe každým dňom.

  Osud je kat v tejto chvíli..

  ..a naše slová patria navždy havranom.


5 názorů

pekne opisaný pocit spomienok....a pre čitateľa vôbec nie je dôležité "na koho a prečo - spomínaš". Čitateľovi musí stačiť informácia, že tu niekto bol...a tá bola daná, ako aj to, že dávna minulosť, ktorá sa už nikdy nebude opakovať... podstatné veci boli povedané... ústami, skrze básnika. Taktiež som jasne cítil smútok, že to všetko pomynulo a preto .... tip..., lebo bolo všetko povedáne a zároveň tam ostal priestor pre fantáziu čitateľa, bol mu nehaný priestor na vlastné hodnotenie.... na dedukciu...prechody medzi veršami a súveršiami....nadväzovali ládne... aj napriek dramatu... báseň pôsobí, ako sladká lyrika...

clovrdik
04. 09. 2008
Dát tip
to rýmování mi nějak moc nesedí ...; poslední strofa jde, příměr s havrany je fajn :-)

kapitan
07. 01. 2008
Dát tip
Pravda..

ramia
07. 01. 2008
Dát tip
všetko tu je osobné..intimita najvačšieho kalibru..od každého.Asi.

kapitan
07. 01. 2008
Dát tip
text dosti osobní....

Štírka
20. 07. 2006
Dát tip
vnímám jako příběh...pravdivý... .....a nase slova patria navzdy havranom....:-)...t*

ramia
13. 07. 2006
Dát tip
..staci.:)

...nie nemoze...staci?...usmev,,,

ramia
13. 07. 2006
Dát tip
..viem citat:))..Tak este raz.Moze byt minusovy?

...napisal som ze sa rovnal temer nule...usmev...

ramia
13. 07. 2006
Dát tip
..dakujem za tvoj pocit "nepocit"..Spojenia neboli vytvarane len kvoli rymom.Urcite nie..Ked sa pocit rovna nule,znamena,ze moze byt aj minusovy?...Zvedava..:))

...lahky styl...pre mna znamena...ked je vsetko tam kde ma byt...ked nemasm pocit ze autor sa s tou vecou natrapil... ...ked nemam pocit ze sa vytvarali spojenia len kvoli rymom... ...lahkost v zmysle vypisania...mozno lepsie znie plynulost...alebo si to nazvi ako chces... ....da sa nemat pocit...to je skor uz o slovickareni....vzdy mas isty pocit... ....ale ked tunak sa rovnal temer nule...proste som precital a to bolo tak vsetko...

ramia
12. 07. 2006
Dát tip
..lahky styl Ti je blizky,zda sa..Co znamena lahkost?..

ramia
12. 07. 2006
Dát tip
..ked citam nejaku vec,volam to ze pocity,nie veci.Ano,nepotrebujes vediet vsetko..Dolezity je pocit,ktory z tych riadkov nemas.Da sa vobec nemat pocit?

...lahkost v zmysle stylu pisania...nie v zmysle pocitu...

ramia
12. 07. 2006
Dát tip
..ako moze niekto napisat nieco lahko,ked mu lahko nie je..Lahkost ako taka tam ani nema co robit.

...to je nedolezite... ...ked citam nejaku vec....tak nepotrebujem vediet vsetko... ...o tebe ma v zasade nic nezaujima... ...ide skor o to ako to sprostredkujes-..

ramia
12. 07. 2006
Dát tip
..ano chyba Ti tam to,ze nepoznas suvislosti.Preco to vzniklo,co som tym chcela povedat,komu atd.Subjektivny pohlad..ale dik.

...hm...take rymovane nerymovanie... ...budem sa opakovat ale chyba mi tam lahkost a ista zovrenost...pride mi to roztriestene...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru