Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vydatný spánek tlustého pána

17. 04. 2001
14
4
10301
Autor
Kandelabr

Ten den se tlustému pánovi opravdu, ale opravdu nechtělo z postele, a tak dělal všechno možné, aby z ní nemusel. Nejprve ho z blaženého snu vyrušil řinkot obrovského plechového budíku stojícího na nočním stolku. To pochopitelně tlustého pána pořádně nakrklo a nelítostně budík praštil pěstí přímo do ciferníku. Budík zachrčel a po chvíli ztichl. Tlustý pán se spokojeně zavrtal do peřin a snažil se vybavit si, co se mu to zdálo , aby mohl na svůj sen navázat. Po chvíli již pokojně klímal a zdálo se mu, že pobíhá po rozkvetlé jarní louce, trhá květiny a plete z nich věnečky. Zrovna se shýbal pro jednu krásně rozkvetlou kopretinu, když v tom ho do hlavy uhodilo neodbytné CRRRRRRRR budíku. Teď už toho měl tlustý pán opravdu dost! Nejprve budík několikrát velmi silně uhodil. Pak jej vzal a třískl s ním vší silou o noční stůl. A budík vypustil duši. Jeho plechové srdce dobilo.Tlustý pán ještě naposledy vrhl zlostný pohled na žalostné ostatky plechového strážce včasných příchodů, nasupeně si odfrkl a pokračoval ve spánku. Po chvíli již pravidelně oddechoval a oddával se zplna blaženému stavu snění. Jenže ne příliš nadlouho. Na parapetní římsu okna pokoje, ve kterém tlustý pán spokojeně spal přistál holub. Holubi obvykle tlustému pánovi nějak zvlášť nevadili. Občas, když měl chuť je dokonce chodíval krmit do parku. Jenže tenhle holub dělal něco, co u tlustého pána, vzhledem k situaci ve které se nacházel , mohlo vyvolat až fanatickou nenávist vůči holubům. Tenhle holub totiž vrkal. A nebylo to žádné milé tiché vrkání. Tlustému pánovi připadalo jako rachot těžké sbíječky, jako startování raketoplánu, jako zemětřesení. Byl opět násilně odtrhnut od své rajské zahrady a nedopleteného věnečku. Nenávistně holuba zpražil zrakem. Ale toho ani nenapadlo se vznést a odletět pryč, protože jednak byl velmi líný a vypasený a hlavně se mu na parapetu velmi pohodlně sedělo. Spokojeně si vrkal a dělal jakoby nic. Dokonce se zdálo, že se tím velmi baví.Vtom se tlustý pán vymrštil, a rychlostí blesku vrhl po holubovi svůj obrovitý polštář vycpaný husím peřím. Mířil přesně. Polštář proletěl oknem a holuba smetl s sebou. A dole na chodníku se oba rozplácli. Nutno ovšem říci, že polštář na tom byl mnohem lépe. A holub vypustil duši. Jeho svalnaté srdce dobilo. Tlustý pán už začal pochybovat o tom, že se dnes pořádně vyspí. Nasupeně se zavrtal pod peřinu a tiše zaklel, neboť zjistil, že si právě vyhodil polštář z okna. Ale vstávat kvůli němu nebude. To tedy ne! Zavřel oči a v mžiku byl v limbu. Procházel se po té široširé louce a rosa ho příjemně chladila na bosých chodidlech. Kolem bzučely včelky a on zatoužil, aby mohl ochutnat něco čerstvého medu.Opodál uviděl nádherně vyřezávaný dřevěný úl. Odklopil stříšku a uviděl plástev hustého zlatého medu. CRRRRRRRRRRRRRRR. Vytáhl plástev a pečlivě z ní oklepával včeličky, dávaje při tom bedlivě pozor, aby nějaké neublížil. CRRRRRRRRRRRRRRRR. Vnořil prst do té na slunci se třpytící nádhery a olízl jej. CRRRRRR CRRRRRR CRRRRRRRRRRRRRRRRRR. Tlustý pán se probudil. Jeho čelo bylo strašlivě zakaboněno. Někdo zvoní u dveří.Někdo zvoní u dveří!!! NĚKDO!!!! Tlustý pán zuřil. Jeho obličej se zbarvil do ruda. CRRRRRRRRRRRR!! Tlustý pán vyskočil z postele a vrhl se ke dveřím. Prudce je otevřel. Stála tam postarší paní a v ruce držela bílý polštář plněný husím peřím. „Dobrý den! Nevypadl vám náhodou před chvílí z okna?“ Dobrotivě se usmála a strčila tlustému pánovi polštář pod nos, aby nebyl na pochybách o čem mluví. „Já jen, že ležel pod vašim oknem. Tak jsem si říkala, je to pěkný polštář, radši vám ho zanesu, protože kdyby tam dole zůstal ještě chvilku, určitě by ho někdo ukradl. To víte, lidi jsou hrozní. Tak je teda váš?“ Tlustý pán byl jako roztopený kotel. Syčel a bublal a byl rozžhaven do běla. Supěl a dokonce to vypadalo, že se z něj i kouří. Paní na něj soucitně pohlédla a bezelstně se zeptala: „ Nejste nemocný?“ Kdyby byla věděla, že tato dvě slova budou její poslední, možná by řekla něco jiného. Možná ne. Bohužel, když padala po hlavě ze schodů neměla příliš mnoho času o tom přemýšlet. Kdesi dole v přízemí dopadla. A postarší paní vypustila duši. Její nebohé srdce dobilo. Tlustý pán si vzal svůj polštář, zabouchl dveře a šel si znovu lehnout. Labužnicky si načechral znovuzískaný polštář vycpaný husím peřím, spokojeně vydechl a zavřel oči. Chvíli se převaloval a poté zjistil, že se mu už vlastně ani tak spát nechce. A tak vstal, šel se na záchod vymočit a pak si uvařil opravdu dobrou a výživnou snídani.

4 názory

:) Moc mi nesedí, že by vyhodil z okna polštář a zabil jím holuba, přestože byl z husích per. Když už, tak by musel bydlet docela vysoko - ale to by ho pod jeho oknem zase nenašla sousedka, protože by tam jistě bylo oken víc.


ThatGuy
30. 05. 2009
Dát tip
taky fajn, i když maličko zdlouhavé..ale *

Na anekdotu trošku delší. Ale prima.


evalota47
01. 05. 2005
Dát tip
Jůůůůůůůůůůů ----- chybí mi tam jedno ----- a to,že v tomto příběhu nebyl utraceno žádné zvíře ani člověk ------ ale asi jsem moc útlocitná TIP

Dr_Lecter
02. 09. 2004
Dát tip
líbilo...T

Tragicus
24. 05. 2004
Dát tip
nelibi se mi, ze casto opakujes "tlustemu panovi"... ale jinak vyborne :

Heulwen
24. 09. 2003
Dát tip
Krásný příběh :-) Skoro jako o Otesánkovi :-) Opravdu jsem se zasmála.Miluji morbidnosti! (T)

Teda Stando! :-))))) Měl by sis odpočinout :-)))))

:-)*

Humble
07. 02. 2003
Dát tip
To je hodně hustý. Vraždit holuby polštářem - to by mě opravdu nenapadlo. Já bych spíš vzal špuntovku. A kromě toho se mi zdá, že to má málo tipů, tak nějaký přidám.

suva
12. 01. 2003
Dát tip
Ten pán měl ale smůlu... a jestli nepraskl, tloustne si dodnes

Cirilla
16. 12. 2002
Dát tip
hm hm hm, tak nevim, proč musejí bejt dycky tlustí lidi nerudní? Mno, dneska nemám nějak náladu na umírání a špatný mezilidský vztahy, je toho kolem nás dost a dost, ještě o tom číst, takže to asi ponechám bez komentáře.

Vole
13. 12. 2001
Dát tip
Je to super, aj mne je luto holubka a najlepsi bol dlacek Melleyn!!! :) T*

alina
12. 11. 2001
Dát tip
Tak mně bylo nejvíc líto toho budíka :o))) Mám k budíčkům silný citový vztah! Pravda, když mi ráno zabziká u ucha, taky ho nemám ráda, ale větčinou ho jen něžně zaťápnu se slovy:"nech tohó!" Tlustej pán má plno něžných a slaďounkých sníčků, ...a přitom je to takový hovado! Jak je tohle možný? Hmmm, já vím, že je.... *o*

JohnieBass
03. 06. 2001
Dát tip
Checht, málem jsem smíchy vypustil duši! Sranda jak řemen! J.B.

Danny
11. 05. 2001
Dát tip
tak tohle se mi nelíbí, sorry

Helča
24. 04. 2001
Dát tip
Trochu (dost) z toho mrazí, že by se našli i takoví?

Merleyn
17. 04. 2001
Dát tip
Dláčkovi Mellejnovi je líto holoubka a té paní. Plllsk! A nejvíc je mu líto, že se na sebe lidi chovají někdy tak divně: lidsky? nelidsky? Dláček neví a nelozumí, i když má tši hlavišky. Škoda, že nejsou lidi jako vlaštoviška nebo ochechulka. Ta třeba taky umí plaštit polštážem, ale ta pši tom neublíží. Pllllsk a flllnk plyč.

Merleyn
17. 04. 2001
Dát tip
Jé, dláčkovi se povedlo jedno neuvěžitelné písmenko. Tšeba se naučí líp mluvit a nebudou už si na něj stěžovat :)).

Chareas
17. 04. 2001
Dát tip
...a vecer spokojene ulehl, po tolik namahavem dni a rychle usnul. Zdal se mu takovy zvlastni sen : budik, nebohy holub a postarsi pani jakoby za nim odkudsi prisli. Vsichni se mu snazili cosi rici, ale tlusty pan je neposlouchal. Chtel krasne sny a ne nocni mury... Ale oni porad neodchazeli a stale nalehaveji ho pred cimsi varovali, co ho vubec nezajimalo... Tlusty pan to uz nevydrzel a rozcilil se natolik, ze jeho tukem obalene srdce a vubec vsechno nevydrzelo a tlusty pan vypustil dusi a prestal zit. .. A za oknem hejno hrdlicek postavalo a klovalo do skla, co skryvalo v temnote pokoje snad dobry skutek... (jestli jsem to moc zkazila, potom se omlouvam, ale chtela jsem take cosi zkusit... Je to pekna povidka, obcas premyslim, proc kvuli vzteku jednoho cloveka museji platit jini... )

FLO
17. 04. 2001
Dát tip
Paní mi líto není,nemá co otravovat.Holoubka mi líto je.A povídka se mi líbí.tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru