Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na cestách...

24. 02. 2007
5
22
2421
Autor
Martinius

Prázdne sú slová

Myšlienka tichá je

Múdrosti štipku v nich

Azda nenájde

Pútnik na cestách

 

Kamenné kocky dláždenia, spolu  vytvoria chodník

Ak nemáš smolu, oáza v púšti zvlaží ti tvár

 

Vari sa kľukatí nesprávnym smerom?

Vyber pár kociek, zameň jej smer

Len rázne si vykroč za svojim cieľom

Že si tam došiel, len v tom si ver

 

Keď tam budeš, nový cieľ zbadáš

Vydaj sa do diaľav, keď svitne deň

Pútnik je pútnikom, ak  hľadáš

Na cestách zistíš, že cesta je cieľ


22 názorů

palino8
21. 02. 2008
Dát tip
povedzme ;) *

Martinius
21. 02. 2008
Dát tip
je to už lepšie?

palino8
21. 02. 2008
Dát tip
tak... teraz si to prečítaj nahlas a na miestach, kde škrípe rytmus, ho ešte dolaď ;)

oveľa lepšie...super;)*

Martinius
21. 02. 2008
Dát tip
Tak som to teda trošku poopravoval...skúste sa na to kuknúť...ďakujem za všetky rady

avox
13. 02. 2008
Dát tip
Ta mne oslovila! Možná trošku velká slova, ale hloubka myšlenky. Ať vždy včas poznáš, až se cesta zaklikatí nesprávným směrem a dokážeš změnit směr */ Jen prosím oprav chyby (viz Usmáty), zbytečně tvému dílku ubírají na kráse. Že se opakuje slovo cesta, to mi nevadí, vždyť o ní to je :-))

Martinius
06. 02. 2008
Dát tip
Aľka ďakujem :-)

Gwynn_Ibain
30. 03. 2007
Dát tip
Ak sa dobre pamätáš, táto básnička bola pre mňa z Tvojich vždy v tej lepšej polke ;) Hlavne kvôli myšlienke, lebo... no dosť si zakladám na rytme a gramatike a tak, veď ma poznáš... Forma trochu pokrivkáva za obsahom. Básne a ich písanie... Zatváranie tých najkrajších ideí do tých hrozných slovných škatuliek... Tá presne pasujúca škatuľka je to, čo básnik hľadá. Vždy sa hovorí že aké je to pekné ich vedieť písať a vždy je to myslím o tom, že je obrovské množstvo nepodarkov k tej jednej publikovateľnej... Básničky sú totiž recyklovateľné. Kompostovateľné. Z času na čas z nich vyrobiť myšienkový kompost a z toho potom vyrastú krásne nové veci. A možno vyrobiť tisíc verzii a až tá tisíca bude "to pravé" (na najbližších 10 minút až pol hodiny ;)) Písanie básní, tvorba, je cesta. Kocky treba občas prehádzať. A cieľom je nikdy do cieľa nedôjsť. Aľa (Gwynn dar Ibain)

Martinius
15. 03. 2007
Dát tip
Ahojte kamaráti, všetkým vám moc pekne ďakujem za vaše názory.

prepáč, že otravujem, len avi Velle;)

lukášj
05. 03. 2007
Dát tip
i cesta múže být cíl... :)

JohnnyB
01. 03. 2007
Dát tip
už tu bolo takmer všetko spomenuté, len ešte by som možno nemenila tak nápadne slovosled, lebo potom to vyznieva tak zvláštne, ako tie prastaré básne romantikov... ono je to s viazaným veršom pomerne zložité, ale šlo by to.... máš tu veľmi peknú myšlienku - za ňu tip odo mňa... ak by sa to dalo trošku prepracovať, mohlo by to byť fajn:)

...frazovite..zbytocne prechadzas do inverzii...bacha na opakujuce sa slova...atd..

palino8
26. 02. 2007
Dát tip
teda, slovník sa tvári, že sú to synonimá, ale tak to je, pokiaľ viem, zaužívané :)

palino8
26. 02. 2007
Dát tip
Bejka, len jedna faktická: slohy sú v piesňach, básne majú strofy ;) Inak, skvelá kritika ;) Súhlas...

fajo
25. 02. 2007
Dát tip
amen..

najprv gramatika: múdrosti, nie mudrosti;) v nich a nie vnich dláždenia a nie dlaždenia vydláždia a nie vydlaždia predposledný verš...čiarka pred ak;) ok, to je tak asi všetko, čo nateraz vidím:D idem na stránku rytmickú: tá prvá sloha...neviem, rytmus nenachádzam... tretia sloha...au...ale to najmä tým napasovávaním toho posledného verša..tým si to dosť zabil... a teraz celkový rozbor: tá prvá sloha je trocha nacápaná...myšlienky už toľkokrát použité...štipka soli, prázdne slová, tiché myšlienky...zabieha to trocha ku klišé... druhá sloha je fajn, má myšlienku...ale je troška smola, že si tam použil aj dláždené a aj vydláždia...rovnaké slovo...ničí to tú peknú myšlienku...mohol by si to skúsiť zameniť za niečo iné...jedno z tých dvoch... A ešte jedna vec...prvý verš...čiarku by som dala pred "spolu"...bude to dobre myšlienkovo oddelené (tak, ako má byť) a zároveň spravíš aspoň malý presah, čo zlepší dojem čitateľa... Tretia sloha...hm, nemusel si dávať druhé dva verše...len si sa snažil ich napasovať...prvé dva sú super...majú dobrú myšlienku, originálnu, veľmi peknú...ale zase smerom, smer...opakuješ často rovnaké slová, ktoré by mali byť nové, aby čitateľ nemal pocit, že číta stále to isté... štvrtá sloha je najlepšia...znie veľmi dobre...len škoda celkovo barličiek...prázdnych rýmov, gramatických rýmov...ešte neviem ako to volajú iní autori...t.j. že rýmuješ rovnaký slovný druh s rovnakým a ešte prípadne aj v rovnakej osobe či rode (podľa druhu) celkovo...máš čo na tom prerábať...ale máš čosi do seba...máš šancu sa vylepšiť a byť veľmi dobrým... veľmi pekné myšlienky z básne: vidíš, teraz ma napadlo, v 2. slohe zmeniť to slovo a spraviť z toho len 2 verše...nebude sa to rýmovať na konci, ale tomu čiatteľovi to bude znieť...veľmi dobre v ušiach...takto:D a nepoužiť tam zbytočne to a Kamenné kocky dláždenia, spolu vytvoria cestu, ak nemáš smolu, oáza v púšti zvlaží ti tvár. prečítaj si to...znie to veľmi, veľmi dobre, lebo to skrýva v sebe ten utajený rým... najlepšia myšlienka celého: Vyber pár kociek, zmeň cesty smer. a ešte táto je fajn: na cestách zistíš, že cesta je cieľ. len zase cestách, cesta...slovné obmeny vieš, 7x v jednej krátkej básni použiť slovo cesta a jeho obmeny? a celkovo to na mňa pôsobí neučesane, ale má to v sebe čosi...

fajo
25. 02. 2007
Dát tip
som si ho dal na prečítanie..pre istotu))aj zajtra je večer..

fajo
25. 02. 2007
Dát tip
pali,to mu nemôžeš urobiť..takto zrána)))

palino8
25. 02. 2007
Dát tip
nateraz len avi prieskumníkom ;) (teš sa)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru