Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nitro v bouři

26. 02. 2007
0
7
480
Autor
BeranB

Hluboko, hluboko do sebe musím se ponořit,
abych se mohl nadechnout doušku zdravého vzduchu.
Vzdálena místa, kde hasne světlo zplihlého světa,
kde příboje vůle rozptylují opary puchu.

Tam jen jedním srdcem věškerý život zpupně buší.
Jen jedna míza prudce rozlévá se z koryt tepen.
Šum, kterému teprv ze stínu smrti roste uší,
tříští se o skaliska věčného zrodu a zkázy.

Bez zášti a zloby střetávají se černá mračna,
která v ozvěnách hromů dávají bezpočet darů.
Ty skvosty hltá má kůže, nahá, opojně lačná.
Sám jsem vlnami, v nichž tone bárka mého života.

 


7 názorů

BeranB
26. 02. 2007
Dát tip
To Umprdentální_Kandelábrdelismus: Abych se přiznal, význam pojmů vázaný/volný verš jsem si otipoval, s nimi jsem se v hodinách literatury neseznámil. Vázaný verš znamená, že dodržuje jistý rytmus? To berg: Jak bys radil "odbourat" onen pathos? Nijak jsem se do něj netlačit, sám mi stékal z pera, tudíž jsem asi já přehnaně patetický. Nezralost přijímám, ta je podmíněna věkem.

Autor vůbec netuší, co je to vázaný verš, potažmo rým. Tohle je změť písmenek. Tudy, milý autore, cesta rozhodně nevede.

berg
26. 02. 2007
Dát tip
Myslím, že jestli se chceš poezii věnovat trochu vážněji, čeká tě kus pořádné práce. Ta báseň je zaplevelená silnými slovy, patosem, nezralostí. Ale kdo ví, třeba jednou ... ÷))

BeranB
26. 02. 2007
Dát tip
Diana: Roste uší - pro ten šum teprve rostou uši, kterou budou schopny ho vnímat.

BeranB
26. 02. 2007
Dát tip
Diana: Díky, nevím, jak mi to přešlo přes rty :) IVO: V tvém vítězoslavém tónu se chvěje malá faleš - a to, že jsi slovo zplihlý napsal blbě jako já.

Diana
26. 02. 2007
Dát tip
Na hlubší kritiku nemám. Nevím, jak roste uší, ani co to je. Ale aspoň si oprav splyhlý svět na zplihlý svět. Hned to bude víc k světu.

IVO
26. 02. 2007
Dát tip
Než utoneš, věz, že splihlý se píše s krátkým, měkkým.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru