Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka o čase

27. 04. 2007
4
5
1155
Autor
Jinny

Městská doprava měla výluku, a tak musel nějakou dobu chodit do práce jinou ulicí. Nepromluvila na něj první den, jenom stála ve vstupních dveřích. „Kolik je hodin, prosím vás?“ vyhrkla ta stará paní, když kolem procházel druhý den. Odpověděl a pospíchal pryč.

            „Kolik je hodin, prosím vás?“ opakovala třetího dne.

            „Bude tři čtvrtě na osm,“ zamumlal při pohledu na hodinky a otáčel se.

            „Pustil jste dneska kočku ven?“

            Zatvářil se nechápavě, a tak ukázalal na jeho rukáv plný krátkých zrzavých chlupů. Usmál se vysvětlil, že kočka je jeho dcery a že právě čeká koťata.

            Další den jí zase musel říct, kolik je hodin a ona se ptala, jestli už se koťata narodila, stejně jako celý zbytek týdne. To už ona věděla, že je dvanáct let ženatý a že často pracuje o víkendech, a on věděl, že její vnoučata už brzy přijedou za ní.

            „Už se narodili?“

            Řekl, že od včerejška mají doma tři nové děti.

            „Konečně!“ zasmála se.

            O dva dny později skončila výluka a on jezdil do práce tak jako dřív. O pár týdnů později procházel kolem jejího domu s koťaty v krabici, aby jí je ukázal. Vynášeli odtud několik staromódních hodin, které ukazovaly čas na vteřinu přesně.


5 názorů

reka
03. 03. 2008
Dát tip
tohle se mi líbí. příjemně zamlžené, nejasné, ale dobře z toho nějak dýchá atmosféra. fakt dobrý. mimochodem, radilas mi, abych nečet tvý věci, což mě spíš přilákalo než odradilo. sorry. a když už se mi něco líbilo, tak jsem ti to chtěl napsat.

Vitex
30. 08. 2007
Dát tip
Minimalismus docela - to brat. Pěkná, velice. * *

Jinny
25. 05. 2007
Dát tip
Kandelabr: píšu, píšu, ale právě dělám bakalářský zkoušky a přijímačky na magistra. Holt priority ;)

Kandelabr
16. 05. 2007
Dát tip
hřejivě sentimentální-to je pochvala t jsem rád že jsi ještě tady :) pořád píšeš? k.

IVO
27. 04. 2007
Dát tip
*T za to, co bylo vysloveno i za to, co se skrývá nevyřčeno mezi řádky.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru