Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Andělé

17. 05. 2007
2
26
1802
Autor
toyenka

Andělé

 

Anděle s mýdlovými křídly

vylekal čísi křik

v zrcátkách tvých očí zhlídli

vzpomínku na můj smích ..

 

Duhové bublinky vzpomínek

Letí myšlenkami

Z vlasů mých stočený pramínek

Ukryl Čas  v knížce s pomněnkami..

 

Letí na koni a vlají za ní vlasy

Zázrakem neuhne nikdy  ze své trasy

Potvora Zloba rozervaná

Nemám ji ráda.. jsem radši sama..

 

Nemám ji ráda a miluji smích,

co zvoní a lehce se dotýká pih..

co rozselo slunce holkám na tváře..

před tím, než ulehly na bílé polštáře..

 

Sen účtuje s Nocí šrámy

Půlnoc pak oblí pověstné hrany

Poznání tančící s Krutostí

Úšklebkem netvora Bolesti..

 

Obléknu svět do pláštěnky z fialek

Sny.. odveze  vlak někam do dálek

Zůstanu tady v cizí zemi..

sama a přitom mezi těmi..

co kolem škádlí Draka čtyřhlavého..

proč..?

mají v očích stále trochu zlého úsměšku..

který jsem našla včera i ve dnešku?

 

Anděle s mýdlovými křídly

vylekal čísi křik..

v zrcátkách mých očí zhlídli..

vzpomínku na tvůj smích ..


26 názorů

Fairiella
17. 05. 2007
Dát tip
toyenka: Jako by se ve tvém podvědomí formovalo takové to ješitné "já jsem ten básník, kterému porozumí jen úzký okruh lidí, těch náročných, jsem prostě značka kvality, kterou odhalí jen vytříbené očko..." No.. i tak se to dá brát, samozřejmě, nic proti tomu :) Venango: Tak to každopádně taky děkuju, takové uznání jsem vážně nečekala, většinou lidi spíš svým podáním názoru naštvu :D

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
Kazdy napsany utvar ma sveho ctenare.. :) Tohle neni pro tebe.. dnesni doba je uspechana a vyzaduje napadite zkratky.. ja se do dnesni doby nehodim..ale neznamena to.. ze by to bylo spatne.. :) Jednou mi nekdo rekl.. nebudes mit hodne ctenaru..ale ti co prijdou.. budou ti z tech nejnarocnejsich.. :) Hezky den.. :) Kazdy.. si musi najit to sve.. a ja proste jen pisu pro omezeny okruh lidi.. :) Malokdo .. se tam zaradi.. :)

Fairiella
17. 05. 2007
Dát tip
Ironie? Proč? Nerozčiluju se (to je úskalí psaní, kdy jeden druhýmu nevidí do tváře), píšu své názory; nepřijdeš mi nějak zvlášť ostrá, jsou tady mnohem nabroušenější lidi (možná někdy i já? Možná i teď?)No... přeju pěkný den strávený v rukavičkách z jelenice (ale má se oteplit, tak nevím nevím, nakolik je to dobrý nápad) :)

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
No tak se nerozciluj a kritizuj.. ja jsem trochu ostrjesi, tak se hned nelekej.. dlouho jsem tu nebyla.. tak si to uzivam.. :))) Ja si na tebe priste vezmu rukavicky.. z jelenice.. :) Prezrala bylo na me.. :)

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
No tak se nerozciluj a kritizuj.. ja jsem trochu ostrjesi, tak se hned nelekej.. dlouho jsem tu nebyla.. tak si to uzivam.. :))) Ja si na tebe priste vezmu rukavicky.. z jelenice.. :) Prezrala bylo na me.. :)

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
No tak se nerozciluj a kritizuj.. ja jsem trochu ostrjesi, tak se hned nelekej.. dlouho jsem tu nebyla.. tak si to uzivam.. :))) Ja si na tebe priste vezmu rukavicky.. z jelenice.. :) Prezrala bylo na me.. :)

Fairiella
17. 05. 2007
Dát tip
Nikomu nekážu, slova "nikdy" by ses mohla vyvarovat spíš ty. Podle toho, co tu píšeš, vlastně říkáš, že báseň může být jakýkoli - jakkoli nesmyslný - shluk slov, když to doženeme do extrému. Ony i city mají jistý smysl, mohl by ho mít i jejich projev. I velice subjektivní, momentální projev ;) Co chceš tedy vlastně slyšet od kritiky, dala-li jsi báseň do arény? Forma básně nejsou jen rytmus a rým, ale celkové její uskupení. Můžeš se nad tím rozčilovat, ale tak to prostě je. Přezrálá? To slyším o sobě prvně :))) díky, je to zajímavé a určitě se nad tím zamyslím :D

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
no to víš, v důchodu se vrhnout na poezii.. to je odvaha.. :))))))))))))))))))

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
no to víš, v důchodu se vrhnout na poezii.. to je odvaha.. :))))))))))))))))))

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
no to víš, v důchodu se vrhnout na poezii.. to je odvaha.. :))))))))))))))))))

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
Četla jsi, co jsem napsala? Báseň není vzorec.. nikdy nikomu nekaž, co má mít a co ne.. To tu bylo dřív.. Báseň je projev.. někoho.. a.. bud tam tu pointu najdes, nebo máš smůlu.. :) Samozřejmě máme každý právo na názor.. ale dávej si pozor, abys.. připustila právo na tvorbu.. a nevnucovala své vzorce.. Každý má jiné oči.. ano, souhlasím, je to dlouhé.. přesto jsem se nerozpakovala z nějakého důvodu to nechat v celku.. protoze jsem to já.. a protoze si nenechám říkat, jak dlouhé sukně mám nosit.. :) Protože právě mám v očích tenhle rozměr.. je to momentální záležitost vidění.. velice subjektivní..

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
:)) autorka je přezrálá, proto si dovoluje, co jiní ne, proto se vykecává a proto jí je svazování formou kdesi.. :))) a prostě se v tom psaní kochá.... ;)

Fairiella
17. 05. 2007
Dát tip
Počkej počkej, to byl jen příměr, snad mě nebudeš brát za slovo. Celé to mělo znamenat, že báseň má mít pointu - to je ten poslední bod; ano, úkolem básníka je provést čtenáře po nějaké CESTĚ, ale tady je to spíš zakopnutí o bludný kořen a pak neustálé matení přehršlí omamných vůní, přistoupím-li na tvá přirovnání. Já se taky snažím být něco jako básník a vím, co se snažíš říct; zároveň si myslím, že to opravdu jde SROZUMITELNĚJI, vždyť to tvé téma je hodně zajímavé a barevné, jen chybí právě ta linie příběhu... protože i lyrická báseň je v určitém pohledu příběh - anebo obraz - a toto je moc velké, moc dlouhé na obraz; byl by to moc přeplácaný obraz. Co tím vlastně chtěl autor říct, se čtenář nedoví ani na konci, což je smutné. Ale máš i lepší básničky, koukala jsem. Zajímavě rýmuješ.

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
Zase geometrie? Boze zachran me.. kolikrat ja uz tu psala.. ze psat neznamena prevadet pismena do matematickych vzorcu.. prochazet body A B C... kam az? :)) Uz ti nekdo rekl.. ze psat.. je vzit nekoho za ruku a nekudy ho vest.. neco mu ukazat? Nechat ho nadechnout vune.. zapachu? videt barvy.. citit teplo,. zimu.. vnimat radost... strach.. a.. ze v dokonalosti nekdo nachazi krasu a jiny ne? hmm....

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
NO jo.. je to dlouhy.. vykecávala jsem se.. ale nechtelo se mi to zkracovat.. proste to patri dohromady.. :) A kdo to pak ma cist a nezapomenout, o cem to je, vid.. nakonec ja s tim mam nekdy taky problem.. kdyz ctu nekoho jinyho.. :)))

Fairiella
17. 05. 2007
Dát tip
Kdo mluví o šablonách? :) Chci říct - možná je to souvislé pro tebe, a možná taky JEN protebe to může být souvislé - jaký to má ale pak smysl publikovat? Nemusíš psát podle šablony, aby jsi dala básni smysl. Linie není šablona. Linie jsou dva body - A a B. Cílem básně je většinou dojít k B (třeba i kličkami, smyčkami, spirálou, čímkoli), ale dojít k němu. Mně zde připadá, že to vychází z více bodů a ty křivky se do sebe zamotávají a vrací se zpátky nebo taky ne; ty je možná dokážeš dirigovat uvnitř sebe samé, ale pro jiné lidi to je nečitelné...

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
to je zvláštní.. a pro mě souvislý je.. každej má holt jiný voči.. nemůžu z toho uříznout něco, aby to bylo podle šablony.. když to tam patří.. chybělo by to.. a šablon je na tomhle světě už bez toho dost..

Fairiella
17. 05. 2007
Dát tip
ale jo, víc básniček pospojovaných do jedné a rytmus.. nu kolísá, kolísá... Já myslím, že by ses měla víc držet tématu... pěkné motivy, ale pořád někam odbíháš a výsledek je roztříštěný, nesouvislý...

toyenka
17. 05. 2007
Dát tip
to je abys neusnula..

Petrusha
17. 05. 2007
Dát tip
celý ten tex mi vyznieva ako viacej básničiek pozliepanych v jednej ... (neustale meniaci sa rytmus, ktorý nakoniec netvorí celok ... čo je trochu škoda ... )

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru