Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Achillova pata post-instantní společnosti

15. 08. 2007
4
19
2068
Autor
Fidorka69

1.) Je to těžce anarcho song, tak bacha!!! ;D 2.) Pro všechny, kterým by se zdálo, že rytmika občas pokulhává, tak říkám ANO, rytmika opravdu občas pokulhává;), ale přecejen jde o text, ne o báseň, takže v tom nevidím až takový problém, zpívá se nám to opravdu dobře!!! :) 3.) A pokud by někoho zajímalo či snad nechápal, o čem to vlastně je, tak tady je komentář: Výdobytky technického rozvoje post-industriální společnosti se staly absolutní samozřejmostí našich životů... Prostě jen otočíme kohoutkem a teče voda... Stejně tak je to s plynem, ohněm, elektřinou, ropou, ale i s potravinami, informacemi a dokonce i vztahy... Vše, co "potřebujeme", resp. chceme k životu, si zajistíme jediným kliknutím myši, jediným zvednutím telefonu, jediným stisknutím tlačítka... Nemáme už potřebu nad něčím přemýšlet, něco se učit, pochopit základní principy procesu přežití... Složitost a vzájemná propojenost všech složek společnosti sice zjednodušuje naše životy, nicméně prakticky spíš otupuje naše dovednosti, a dělá nás absolutně závislými na globálních, všeobjímajících sítích nad námi, které nás zdánlivě "obsluhují"... Dobrovolně se tak stáváme neprotestujícími, poslušnými, lenivými "obětními beránky" instatních, konzumních balíčků, které nám tyto sítě předhazují až pod nos... A právě tato instantnost ve smyslu neschopnosti jednotlivce se sám o sebe postarat v krizové situaci, kdy některé či všechny tyto sítě selžou, je ona Achillova pata, na kterou naše společnost už "lehce" pajdá nyní...

Zlomené pádlo,

rozklížený vor,

pod kotly zhaslo,

vyschl Acherón...

 

Bezvládná těla

se motají v sítích,

žádné z nich neví,

co, jak, proč, kudy, kam...

 

Na bránu do říše mrtvých

kostěná ruka přibíjí

cedule s nápisy "MIMO PROVOZ"

a "NEVĚDOMOST ZABÍJÍ"...

 

Černé mraky nad Achillem

houstnou rychle jako jeho krev...

Marně křičí o pomoc,

krupobití přehlušilo řev...

 

Bez zkroucených berliček

post-instantních šamanů

bychom jistě přežili...

 

Jediná spása však

– vědomí ochablo

a jed se pomalu

rozlézá do žíly...


19 názorů

Fidorka69
23. 08. 2007
Dát tip
4thalina: Děkuji moc za názor i za tip...:) Víš, já všechny ty své "veršovánky" nebo jak to nazvat považuju samože za básně, nicméně je pravdou, že tak z 80-ti procent z nich se nakonec stávají texty některé z mých kapel... Takže já osobně taky ´ňák extra velkou důležitost té kategorizaci tady nepřikládám,´sou to prostě básně, říkanky, verše, texty písní, zkrátka jak kdo chce...;)

Fidorka69
16. 08. 2007
Dát tip
4dost ostrej kritik: Ale, ale, páneček se nám ´ňák rozohnil!!! :D Klid, klid, pohoda, chlape, ať si nepřivodíš ´ňákou srdeční příhodu, to by přece nestálo za to, mít infarkt kvůli několika cipatým dřystům s ´ňákým chujem z Ovy na internetu, ne?!? ;D Takže ode mě už jen poslední připomínka - chápu, že punk, HC a GC ´sou pro některé lidi nestravitelnou součástí pestrého hudebního spektra, ale pokud ani trip-hop a emo-rock nepovažuješ za muziku(poněvadž asi vůbec netušíš, jak tahle hudba zní!!!), tak už asi vážně nemá cenu dále na tohle téma polemizovat... Zdaréc... 4Lyrák: Docela bych teď s Tebou i souhlasil, ale s některými pojmy to máš zkrátka těžké, poněvadž např.slůvko "komusismus" pochází především od slova "komuna", což je druh samosprávy či jinými slovy dobrovolné seskupení lidí, kteří spravují kolektivně svůj majetek a kolektivně jednají a rozhodují o životě a správě dané komuny, což ale není podle mě nic závadného nebo ano?!? To, že se "komunismem" sám sebe bohužel nazval minulý totalitní režim, který byl spíš, jak ´sem již napsal, státním a byrokratickým kapitalismem s poněkud nefukční ekonomikou, to už je věc jiná... A proto se nelze divit, že zrovinka v naší republice se drtivá většina lidí při vyslovení sloba komunismus otřepe s odporem právěže kvůli onomu pejorativnímu významu, které toto slovo kvůli zasraným bolševikům dostalo!!! A taky ´sem napsal, že nejsem anarchista, jen s některými myšlenkami anarchismu souhlasím... Ale zrovinka anarchokomunismus, nedejbože trockismus, ať už stojí kterýkoliv z nich na kterékoliv straně barikády, nejsou zrovinka těmi proudy, které by mě osobně ´ňák extra přitahovaly... Už si rozumíme?!? ;)

Fidorka69
16. 08. 2007
Dát tip
4brcalovezelena: Oh, děkuji, má drahá, z celého svého chladného, ocelového srdce, že aspoň někdo zde chápe, co tím vším "chtěl vlastně básník říct"!!! :D A samože ´sem tento text napsal pouze pro Tebe a jen kvůli Tobě...;* Ano, máš recht, bavím se velice dobře...:D 4dost ostrej kritik: Jojo, na chlapa je to možná nick nezvyklý, takže Ti radši ani nebudu říkat, že i když ´sem muž, tak se hrdě hlásím i k myšlenkám anarchofeminismu!!! ;D Nehraju 100 let, ale 15 let a psal ´sem, že mám 4 kapely, ne jen 1 grindcoreovou, takže stylově se věnuju všemu možnému od trip-hopu přes emo-rock, punk až po hardcore a grindcore... Nemluvě o tom, že do grindcoru strašně rádi mixujeme jazzové a reggae a ska prvky...;) Ale jinak se v té muzice vážně vůbec nevyznám, muhehe...:D Rád Ti pošlu odkazy na ´ňáké naše či moje mp3, pokud máš teda zájem se dozvědět, jak se dělá hudba, které nerozumím...;) 4Lyrák: Nic, chlape, nic, neřeš to... ´Si zjevně kritik, takže nemusíš napsat vůbec nic...:) 4Petrusha: Fascinuje mě na některých lidech, že komentují a kritizují věci, resp.hudební styly, o kterých zjevně vůbec nic neví... Ehm, kolik grindcore kapel znáš a slyšelas, že ´seš si tak jistá tím, že nemají texty a jejich songy nejdou nazvat písněmi, hm?!?

Já myslím, že o obojím... Ten text se dá vnímat i jako báseň (fidorka si je vědom, že z tohoto úhlu pohledu je chyba v rytmu a máš se proto soustředit na obsah) i jako text písně, pak si ale musíš domyslet melodii. Ale úplně nejlepší je, když si představím, jakou má chlapec asi prdel tady z té diskuse :D

Petrusha
15. 08. 2007
Dát tip
aha, takže vlastne tu nemôže byť ani reč o piesni a už vôbec nie o texte nejakej piesne, čo?

*si spojil

Jéé, mohu se bláhově domnívat, že jsi spojil technické téma s poněkud antickým podáním kvůli mně? :DDD Co se textů písniček týče, to je na nich super, že se vždycky dá říct, že s hudbou je to lepší :) A k melodii; viděla bych to na něco ve stylu grounge. Strašně mě znervózňuje to autor stojí o hlubší kritiku...

Fidorka69
15. 08. 2007
Dát tip
4Lyrák: Pokud poodhlédnu od několika faktů a to, že probíráš spíš prolog než samotný text, že ´si sám zatím nenapsal na Písmák ani řádek, že sis nevšiml té "těžké" ironie v bodě číslo 1.) a taky toho, že se trockismus píše s měkkým "i" a ne s tvrdým "y":D, tak bych Tě rád poučil, že člověk, který dává trockismus na roveň anarchismu, má asi zjevně festovní guláš v pojmech!!! ;D Já osobně sice nejsem anarchista, nicméně sympatizuju s některými anarcho myšlenkami a názory, třeba např.s tím, že se distancuju od veškerých bolševických státních ideologií(stejně jako drtivá většina anarchistických směrů), ke kterým patří i trockismus!!! Ten se sice na oko tvářil jako protipól stalinismu, ale byl v konečném důsledku jen další naprosto bludnou a naivní snůškou blábolů vycházejících z marxismu... A ona "nádherně" zrůdná aplikace těchto směrů do praxe v 1.polovině 20.století v sovětském svazu a její následné rozšíření do dalších zemí tzv."východního bloku" myslím dost jasně ukázalo, kam všechny tyto bolševické a socialistické směry vedou!!! Já je nazývám(stejně jako anarchisté!!!) jako "státní kapitalismus" nebo "diktatura byrokracie"... Zatímco anarchismus právěže odmítá veškeré pojmy jako stát, vláda, parlament, monarchie, republika, kapitalismus, fašismus, nacionalismus, náboženství, atd.... Takže o jakékoliv podobnosti mezi anarchismem a trockismem snad už nemusíme debatovat, ne?!? Klidně si tím pádem ve Vaší trockYstické organizaci zůstaň...;) Nicméně ´sem rád, že ´si aspoň narozdíl od pana "dost ostrého kritika" pochopil, že rytmika textu a rytmika vokálu ´sou poněkud odlišné věci...:) 4dost ostrej kritik: Kromě toho, že momentálně hraju ve 4-ech kapelách a muzice se věnuju ´ňákých 15 let, tak jí jinak vůbec nerozumím... A co se týče rytmiky textu a rytmiky vokálu, opravdu je v tom podle mě dost velký rozdíl, ale asi o tom nemá smysl moc debatovat, když já se v tom nevyznám, že ano...;) Nicméně díkes za dost ostrou kritiku!!! ;D btw: Nejsem žena, takže "volovinu" ´sem "nevypustila" ale "nevypustil", ale to je detail...;) 4Petrusha: Je to do grindcore muziky, takže o melodii vlastně ani nemůže být řeč!!! ;D V tomhle stylu se text stejně odeřve a odvříská hlava nehlava, takže veškerá pseudo-intelektuální debata o rytmice s kolegama výše je vlastně úplně zbytečná a poněkud komická!!! :D

Petrusha
15. 08. 2007
Dát tip
jémine, aká k tomu bude melódia???????!!!!!((((((

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru