Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Oblúznenie

Výběr: Print
03. 01. 2008
17
47
4894
Autor
Háber
Brúsenie na hrane také tenké že ho nevidíš Si mimo všetkých dejov krásne šialená s prstami od olejov námahy Čo ma to stojí nezblázniť sa od strachu nad tajomstvami Tma svieti do dňa dlhými mihalnicami rozkúskovaných ťahaníc Člnkovanie v žliabkoch samoty sa začína na novo zarazená do vzdychov Pre teba vždy nová hra obohratých koľajníc čo sa nikde nekončia Pre mňa si vždy tajomná nedotknutý terč mojich šípov z túžieb Rozhryzené pery nádhery roztancované perličky potných tanečníc A na asfaltoch sa lisne moja vyrabovaná hlava štíhlych veží sľubov Si moja zasľúbená bonanza pomútená do hľadania koncov Kam to vedie nie je dôležité odpovedať ponukám komercie Tak je to všetko ligotavo olúpané od strašidelných nočných mor

47 názorů

Háber
04. 01. 2008
Dát tip
Print: tak tak, pekne si to vysvetlil*dík***

Print
04. 01. 2008
Dát tip
nezblázniť sa od strachu nad tajomstvami Respekt k tajemstvím vede k vnitřnímu klidu... *!

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
káňátko myšilovátko...to je jasný:-))

takové káně asi mláďata mít nemůže :o) jedině malá myšilovátka?

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
..myslíš čápátko? ;-)))

to sovátko je super :o) němci se mi vždycky diví, jak může čeština existovat bez přehlásek...máme to vymyšlené jinak... a co takové čápě?

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
Stanko :-) to je krásný slovo...v jedné básničce píšu : ,,nesmíš mi říkat sovičko...to se pak na svět špatně kouká... :-) Papoušku... víš, tohle "bojování" já už mám dávno za sebou...nevyhneš se tomu na žádném literárním serveru...musíš si říkat, že je to hra...amatéři - amatérům :-)) něco jako ,,Národ sobě" :-)) přečti si můj prolog u básně Děkuji...je předposlední u mě :-)) A nebojuj, je to boj bez smyslu, jdi příkladem...a nediv se, někdy člověk boduje i blbiny, když mu sednou a třeba zapřičiní to, že se usměje...

papouch
04. 01. 2008
Dát tip
myle - ano, právě že i já dostávám tipy na pitomosti, které si nezaslouží tip ani jeden - a nelíbí se mi to! A právě proto proti tomu bojuju!

Háber
04. 01. 2008
Dát tip
...tak dobre, prezradím Ti slovenské slovo, z ktorého som už roky paf: sôvä - znamená malá sova, sovička - prosto - sôvä

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
:-)) čeština je nádherný jazyk, jde si s ním krásně hrát :-) a slovenština je krásně měkounká...alespoň já ji tak vnímám :-)

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
:-)) čeština je nádherný jazyk, jde si s ním krásně hrát :-) a slovenština je krásně měkounká...alespoň já ji tak vnímám :-)

Háber
04. 01. 2008
Dát tip
...nemyslite si, aj pre Slováka má čeština podobný účinok:), to fakt... sme proste slovanské jazyky ...

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
...to víš, Alfi, v mládí nás tak "houpali" i v televizi ;-)))

mno, taky mě baví ta houpavost slovenštiny...:o)

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
*

Marcela.K.
04. 01. 2008
Dát tip
:-))tak je dobře někdy k Tobě, Stano, nespěchat :-)) Papouchu! Ty seš fakt pták! Proč se nebráníš těm tipům, co ti za ty tvé úlety lidi dávají?! :-)) Vidíš, i Ty oslovuješ určitou skupinu ... Stano má svůj štýl :-)) a samozřejmě i on má kolem sebe pár lidí, kteří jeho poezii čtou rádi a líbí se jim...proto ji tipují a je dobře, že je to poezie psaná dobře ;-)...obře :-)) Víš, když Stana čtu, mám tu výhodu, že už si ho dovedu představit a dovedu si představit i tu jeho lásku, které některé z jeho básní patří... je to pro mě bonus navíc, ale už tehdy, kdy jsem ty dva neznala osobně...už tehdy, mi byla Háberova poezie blízká a vrátila mi malebnost a měkkost slovenského jazyka...a proto ode mne Stano tipy dostává...tedy nejen za to, jak to říká, ale i co ...a je mi fuk, že papouškovi se to nelíbí :-)

marsyas.
04. 01. 2008
Dát tip
největší vůl seš ty, papouchu

Háber
04. 01. 2008
Dát tip
nostalgik - áno, dobre si to definoval*

nostalgik
04. 01. 2008
Dát tip
Poezie v myšlenkách, v představách, v emocích, ve slovech...lze ji vyjádřit různě, ve verších, v próze, volným veršem i heslovitým výkřikem. Tak jako s hokejkou se hraje lední hokej, pozemní hokej, hokej na kolečkových bruslích atd. je zbytečná polemika, která forma je dokonalejší, zajímavější, krásnější. Každá, když je provedena dobře. A hra se slovy, poezie... je to stejný případ. Tak to cítím bez ohledu na to, že sám píši jen ve verších.

Háber
04. 01. 2008
Dát tip
jéj Robinia, to je pekná básnička*ďakujem Ti za ňu, nie preto, že si ju dala k tejto diskusii, lebo táto diskusia je úplne nepodstatná, ale preto, že si ju napísala* mám podobné krédo

Robinia
04. 01. 2008
Dát tip
No ono to hádání je asi na Písmáku tradicí... už před dvěma a půl roky jsem Písmákům napsala ...vedeme nekonečné polemiky o smyslu a kráse básní, ač nevidíme si do očí a ani na rty, nechceme přiznat tón, když zazní a nikdy nevyložíme karty! Nevěříme ani vlastnímu srdci, jen zoufale svíráme ho v dlani, býváme vyplašení jak ptáci, bojíme své nejtajnější city přiznat... ...pak možná chceme do slůvek se vypsat vykřičet se a nepozdvihnout hlas. Nechat se však rýmem, rytmem vázat? Nebo jen volně slůvka klást? Každá z těch říkanek a básní je v něčích očích pravdivá, co za slovy si kdo vysní, co čeká, před čím se sklání, co vlastně křičí, šeptá, povídá? A pro jiného z těch slov co vyznívá? Proto se skláním před každou, byť neumělou básní, hrou či obrazem. Vždy se najde mezi námi někdo, pro koho bude zázrakem.

papouch
03. 01. 2008
Dát tip
Robinko, já se přece nevztekám :-) (vzteká se tu jen jakýsi marsyjás., bo co, ale z toho si nic nedělej, to je vůl .-) moje sentence přece nejsou zuřivé :-) Jen se mi nelíbí, že se tu tipuje naprosto uchváceně ... Sám (přiznám) patřil jsem kdysi k "profláknutým" a ať jsem sem lípnul sebevětší blbost, vždycky se našel někdo, kdo to otipoval .. asi pro jistotou ... A to se mi nelíbí, vííš? A dávat někomu tip jen z trucu .. to už je kór hovadina, nemyslíš? :-P

oleandr
03. 01. 2008
Dát tip
líbí moc a nesouhlasím s Papouchem

nostalgik
03. 01. 2008
Dát tip
..jsme dvě kolejnice, které se spojí snad někde v nekonečnu... spokojme se s tím, že běžíme vedle sebe...

Robinia
03. 01. 2008
Dát tip
ať papouch praskne, když se tak vzteká :-)

reinka
03. 01. 2008
Dát tip
ano je to pro radost..a ne JEN :o))))))))))))))

marsyas.
03. 01. 2008
Dát tip
milý papouchu, největší pitomosti sem cpeš ty a koukni se, co jsi za to dostal :-)

papouch
03. 01. 2008
Dát tip
Jani za áá) nemluvím o tom po každé a za bé) nejsi jediná, kdo tipuje profláknuté autory i kdybi sem plácli sebevětší pitomost

... jiná ... ***

palino8
03. 01. 2008
Dát tip
pekné

moře
03. 01. 2008
Dát tip
*

a kritik dodatečně uvedený a pak odvolaný je oddooocáskovaný?

Janina6
03. 01. 2008
Dát tip
Hezky, Papoušku, už jsi zase vtipnej, to mám na tobě nejradši... a taky hezky mluvíš do duše, ale nemusíš pokaždý, když dám někomu tipa... :-)

papouch
03. 01. 2008
Dát tip
jaký je název pro kritiky, kteří se stanou kritiky dodatečně? dooocáskovaní. :-)

pozorovatel
03. 01. 2008
Dát tip
ts, si taky dovolim se svym ocáskem tiše tipnout:)

Háber
03. 01. 2008
Dát tip
ď - všetkým* papouch - proti gustu žiaden dišputát - pravil pan táta v Babičke:) múdra to žena - Božena Němcová:)

Janina6
03. 01. 2008
Dát tip
Alfi: psala jsem, že souhlasím s Alfonsem... myslela jsem tím tedy, že jsou tu úžasné obrazy :-) Papouch: rozumím, ale konkrétně tady nesouhlasím.

papouch
03. 01. 2008
Dát tip
Janinko, ok, ale mi jde taky o to, že kdyby si tu Háber s prominutím .. ucvrnknul, tak mu to bez rozmyslu otipujete taky..., víííš? ;-)

a co kdybys řekla proč? :o) (tedy...nevím,jestli autor tojí o hlubší kritiku...)

Janina6
03. 01. 2008
Dát tip
Já na to, Papouši, taky nemám patent. Ať si k tomu řeknou své oocáskovaní kritici. My hloupí čtenáři tipujeme to, co nás osloví. Je fakt, že poslední dobou jsem začala típkama víc šetřit, ale tahle báseň mi tu připadá vysoko nad průměrem.

ok, papouchu...každý má svůj způsob vnímání :o)

papouch
03. 01. 2008
Dát tip
velevážení, nezlobte se, ale mi to neřeklo nic... jsem jen hloupý pták ale ozvat se už musím! Háberova poesie mi připadá jako z automatu, nic úchvatného to není. Jednou přečíst a hned zapomenout. Lepší tuctovka vysypaná z rukávu. Tipy mu dáváte jen kvůli profláknutosti. Já jsem jen blbý papoušek a asi tomu fakt nerozumím. Promiň, Hábe...

Janina6
03. 01. 2008
Dát tip
Souhlasím s Alfonsem... z tohohle jsem oněměla :-)***

úžasné obrazy...:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru