Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zoufalství

07. 02. 2008
7
37
2507
Autor
elfka_Sea

Po škole a po práci nastoupit doma druhou směnu, vysvětlovat, mluvit, být od sebe daleko a zase blízko, až už není co si přát... Nepřipraveni pro žití... Znát předlohu a neumět ji splnit. V noci dny mládí proklínat a dalších večerů se tiše bát...

(Už) jen s námahou se učím vařit
a tebe po sobě si uklízet...

37 názorů

vařím rád.. a uklízení? Tak to fakt ne.. možná teď, o zkouškovém...

čučenka
30. 12. 2008
Dát tip
Já přece neřekla, vildo, že člověk si má žít jen sám pro sebe. Tys to tam někde vyčetl?

jejdavilda
30. 12. 2008
Dát tip
čučenka Někdy i to úplné osamostatnění škodí, není dobré žít si jen pro sebe

čučenka
29. 12. 2008
Dát tip
Myslím, že dělat za druhé není plodné nikdy, bereš jim tu možnost, aby se taky osamostatnili a dospěli k nějakým zkušenostem. :-)

elfka_Sea
29. 12. 2008
Dát tip
Máš pravdu, vidím to stejně. :o) Po práci lépe chutná :o)...ale dělat za druhé občas není plodné :o). Díky za Tvá písmenka, jsou milá a moudrá.

čučenka
29. 12. 2008
Dát tip
Jo jo, rozumím, každá máme občas ten pocit, že už nemůžeme dál, ale nakonec se ukáže, že můžeme.. Mám kamarádku, která při zaměstnání, dvou malých dětech a s manželem, co měl velmi kladný vztah k alkoholu, vystudovala vysokou školu. V pětatřiceti letech. Těžko říct, jestli umetená cestička a život bez problémů by nás pak naplnil takovým pocitem spokojenosti, že jsme udělaly všechno, co jsme mohly. Ovšem otročina druhému dospělému mezi to nepatří, to je jasné.

elfka_Sea
29. 12. 2008
Dát tip
Díky vám... to jste mě potěšili... optimisté ;-) čučenka: to mě nenapadlo, že by jí to tak mohlo vyznět... vida, co se všechno nestane. Jasně, ale je to najednou víc než bylo do teď. Najednou člověk dělá všechno... Jde na přednášky,do práce a večer letí na nákup, uvaří a když se podívá na člověka válejícího se v křesílku a hromadu "bordelu", chce se brečet ( i když si to všechno zaslouží čas minulý", určitě je to někde aktuální... Není to zoufalé, je to mladé a krásné,ale v té chvíli..to bylo zoufalé, jestli mi rozumíš :) Díky Tobě i jejdavildovi za zastaveníčko.

čučenka
29. 12. 2008
Dát tip
Jsem přečetla ty komenty a Ay´le nepochopila, že myslíš "učit se a učit tebe", jí to vyznělo,jako že on musí uklízet sebe. Jinak souhlasím s vildou, protože sama jsem už v té druhé fázi - mám splněno. Víš, když se ohlédnu zpátky, tak ani nevím, jak jsem to všechno vůbec mohla zvládnout, ale stalo se. Člověk asi fakt dostane naloženo jenom to, co unese. Dneska zas hledám něco, čím bych zaplnila dny, když děti už jsou pryč. Asi to musíme brát tak, jak to přichází a vždycky v tom hledat to lepší. Díky tobě si teď můžu uvědomit, že je krásné, když jsem tak moc svobodná (i když bych se možná o tu svobodu s tebou i rozdělila :-) )

jejdavilda
29. 12. 2008
Dát tip
Přijdou chvíle, kdy ještě ráda vzpomeneš *

elfka_Sea
28. 12. 2008
Dát tip
Díky za zastavení a mám radost, že to někomu něco řeklo :). Brek: TAk to buď štastný/á, že není.

etna
28. 12. 2008
Dát tip
ó jak výstižné! - tip

elfka_Sea
19. 08. 2008
Dát tip
Nač spát dlouze...stěžování..někdo píše a pak si prostě nestěžuje ... enbo si stěžuje a píše... každý jsme nějaký...ale díky..krátká forma mě občas prostě drží.. :)) Díky za čas i písmenka

Bíša
18. 08. 2008
Dát tip
:+)

elfka_Sea
18. 08. 2008
Dát tip
? Já nevím... cítím to a je to spíš k pláči, než k čemu jinému... právě to, že to je pravda... že se do těch dvou řádků schová vše ne jen vařit a uklízet.. je to o celém soužití... pokud jsi to vážně pochopil..tak klobouk dolů :)

elfka_Sea
08. 07. 2008
Dát tip
Děkuji. :o)

karmen
08. 07. 2008
Dát tip
*

elfka_Sea
01. 03. 2008
Dát tip
Hmm dáváš na to hodiny? Těžko se učí něco k čemu není klíč. Když už jsi myslíš, že jsi objevil, můžeš být na samém počátku. Je to jako ztroskotat na pustém ostrově... a jak poznáš co je správné..tam víš, jaké výsledky čekat, brzy se porojeví, kde děláš chyby..ale chyby na duši se mohou projevit až v příštím životě..a nebudeš si pamatovat, žes nějaké dělal..

synáček
29. 02. 2008
Dát tip
Člověk je bytost duchovní a duch se spoutat nedá. Musíš se naučit vnímat ten obrovský rozdíl mezi tělem a duchem, tím, čím ve skutečnosti jsi – uvnitř svobodná… Skutečně svobodný člověk zůstane svobodným i ve vězení…

elfka_Sea
22. 02. 2008
Dát tip
Synáček: Dveře se zavírají, hezká slova byla (beze zbytku) vyřčena kdysi dávno v pohádkách a ted už jen detektivky a stůl plný povinností... to tenkrát to byla svoboda, dnes už je to rezervace a možná už zítra, s batolícími se dětmi to bude strach z jejich svobody. Stále jsme poutáni. K rodičům, dětem...Někoho bolí každý rok protože stárne (stále slyším "už jsem stará/ý). Mě bolí, protože kruh se uzavírá a svobody je tak málo. Děkuji Ti za milé zastavení, moc si ho vážím.

synáček
21. 02. 2008
Dát tip
A to jsi teprv na začátku... :o)

elfka_Sea
15. 02. 2008
Dát tip
a tebe po sobě si uklízet nemusí nutně znamenat, že uklízí někoho...ale učím tě po sobě si uklízet vláčky .... třeba

Ay´Le
12. 02. 2008
Dát tip
ja jen proste nechapu co znamena nekoho uklizet? neco uklizet to chapu..ale nekoho??

elfka_Sea
11. 02. 2008
Dát tip
TAk to alespoň víš, jak jsem se cítila při čtení Tvé kritiky...a má odpověď byla snahou o pochopení... :)

Ay´Le
08. 02. 2008
Dát tip
jakze?? nechapu ani zbla

elfka_Sea
07. 02. 2008
Dát tip
Nebo nauč se uklízet si po sobě..to už je jedno, jaký tomu dáš slovosled.. pochopila bych: Běž to ukldit, at to pak nemusím dělat já...ale paní učitelka řekla: "Děti, začneme si po sobě uklízet" je naprosto v pořádku... ano je to trochu diskutabilní, ale ne moc...

elfka_Sea
07. 02. 2008
Dát tip
Nebo nauč se uklízet si po sobě..to už je jedno, jaký tomu dáš slovosled.. pochopila bych: Běž to ukldit, at to pak nemusím dělat já...ale paní učitelka řekla: "Děti, začneme si po sobě uklízet" je naprosto v pořádku... ano je to trochu diskutabilní, ale ne moc...

elfka_Sea
07. 02. 2008
Dát tip
a pointa.. co věta: Nauč se si po sobě uklízet? Jako průběžně.. ne uklidit..jako jednorázově...a po sobě si uklidnit je trochu bez významu ne? Fakt se mi nechce slovíčkařit.. prozradíš mi tedy tu skvělou češtinářškou pointu? Díky :)

Ay´Le
07. 02. 2008
Dát tip
jak se nekdo da uklidit? uklidnit bych pochopila..ale uklizet?

elfka_Sea
07. 02. 2008
Dát tip
A myslím, že nejen elfky...

elfka_Sea
07. 02. 2008
Dát tip
:-D Sea je jméno.. není tím myšleno mořew :) To když rodiče po něčem touží a nemůžou to mít, nějak to otisknou do dětí.. u mě začali jménem :) Elfky jsou zvyklé na jiný způsob života, na harmonii a ne upozorňování dospělého muže, že ten bordel je fakt humus :))))

elfka_Sea
07. 02. 2008
Dát tip
Elfky? Ale jo umí. Nikdo netvrdí, že to tak funguje u mě... checht ( i když, neměla bych se moc smát, zatím...) Díky.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru