Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Je to smutné

02. 06. 2008
0
1
1302
Autor
autorka

Pred niekoľkými rokmi som chodievala každú druhú sobotu za deťmi do jedného DD a bola som členkou organizácie Úsmev ako dar. V roku 1997 som pomáhala pri jednej vianočnej akcii, ktorej sa zúčastnili deti a mládež z DD z celého Slovenska. Medzi pomocníkmi bol aj vtedy 18 ročný chlapec z reedukačného ústavu v Záhorskej Bystrici.

Ten povedal, že tam sa cíti lepšie ako doma u svojich vlastných rodičov. Keď také niečo povie mladý človek - že v diagnosťáku sa cíti lepšie ako doma - tak to je naozaj veľmi smutné. A pritom to bol celkom pekný a sympatický chlapec - teda na mňa tak tú chvíľu počas rozhovoru pôsobil.

Ďalšieho som spoznala v jednom DD v blízkosti Blavy. Tam nebol nijaké "kvítko" , ale čo som sa o ňom neskôr dozvedela, ma zarazilo. Vraj bol podozrivý zo znásilnenia - v čase tohto skutku mal 15 rokov. No, z detí, ktoré nemajú dobré rodinné zázemie, všeličo vyrastie. Ale to ich neospravedlňuje, lebo aj z ľudí, ktorí nemali šťastné dectvo, vyrastú skvelí ľudia. Som z toho smutná, čoho sa ten chlapec dopustil, lebo som ho poznala osobne a aj jemu som do DD prinášala ovocie, sladkosti a vianočné darčeky.

Tretím prípadom je chlapec, ktorého som učila. Do školy nastúpil z reedukačného ústavu. Keď som sa dozvedela, že mám takého učiť, bola som zhrozená. Lenže chlapec sa mi zdal sympatický, skrátka bol kamarátsky a tak som si ho obľúbila. Lenže žiaľ do školy vydržal chodiť len pol roka. Stretla som ho minulý týždeň, chvíľu sme pokecali, aj mi medzi rečou povedal, čo stihol povyvádzať.

Teraz stále pracujem v školstve na jednom gymnáziu. Aj tam sú niektorí študenti arogantní a riaditeľ to vôbec nerieši. Napríklad dve študentky sa ku mne správali arogantne. Triedna im navrhla dvojky zo správania, no riaditeľ sa im rozhodol im zníženú známku nedať. No nemá ten pán dobré srdce?

P: S: Z tohto článku vyplýva, že nie každý, kto bol určitý čas v polepšovni, je zlý človek - viď prvý odsek. A nie každý, kto má zo správania jednotku, si ju aj naozaj zaslúži. Viď odsek číslo štyri.

1 názor

autorka
02. 06. 2008
Dát tip
oprava - detstvo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru