Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Neúprosná příroda

16. 06. 2008
5
6
1286
Autor
Korála

Taková nemoc...

Stává se to. Mladým i starým, ženám i mužům... Nedávno jsem na toto téma vedla rozhovor s několika mými kamarády a ti mi potvrdili, že to skutečně není pouze moje zkušenost. Totiž…

Jistě to znáte také. Celé dlouhé hodiny se vám tímto směrem ani jedna myšlenka nevydá, ale jakmile se blížíte ke svému bydlišti, už to není pouhá myšlenka, ale úpěnlivý pocit, že to asi nestihnete. Ve vaší ulici už téměř běžíte a vyjeveným sousedům nezvládnete ani odpovědět na pozdrav. A když konečně dorazíte k domovním dveřím, nemůžete najít klíče, což se vám pochopitelně jinak vůbec nestává. Se zkříženýma nohama prapodivně poskakujete a prohledáváte všechny možné kapsy u batohu i kalhot, až je pak objevíte v místě, které jste už třikrát prohmatali. Konečně je svíráte v ruce, ale než ten správný vsoukáte do malinké klíčově dírky, několikrát zkusíte špatný klíč, dvakrát vám celý svazek málem spadne na zem a celou tu dobu si pohráváte s myšlenkou, že ty pitomý dveře prostě vyrazíte… V chodbě se málem zabijete o nějakou židli, bednu, či jinou nepochopitelnou překážku, kterou jste tam samozřejmě vy nedali (ať si ostatní členové rodiny říkají, co chtějí), a pak konečně dohopkáte k té vytoužené místnosti a…shledáváte, že je obsazená. A pak už  vše záleží na vaší fantazii a možnostech. Avšak já už slyšela pár variant, jak tento problém řešit, takže pro inspiraci vám jich několik předkládám.

Můžete se zavěsit na kliku, bušit na dveře, křičet a snažit se i jinými (a někdy velmi rafinovanými) technikami okupovatele vypudit (samozřejmě nestačí říci jen: „Jdi ven nebo se počůrám.“). Také můžete vyběhnout na zahradu a vyřešit to poněkud méně komfortně. Ale v tomto způsobu vyrovnání se s nastalou situací je malinký háček. Musíte mít zahradu. Jen málo lidí je ochotno vpustit na svůj trávník někoho cizího, ať je vaše prosba sebeúpěnlivější… Dále je možno zvonit na sousedy a doufat, že je někdo doma. A nebo stačí prostě zkusit zabrat za kliku dveří od WC znovu. V těchto chvílích se často stává, že jdou dveře otevřít až za použití mnohem větší síly než obvykle.

Skutečně to funguje. Až budete nejméně připravení, zasáhne příroda neúprosnou silou a vy budete mít co dělat, abyste jí nepodlehli. Takže neznám žádný způsob, jakým byste tomu mohli předejít a to ani v případě, že jste profesionálními kouzelníky, jelikož tohle prostě neoblafnete. Nic platný vám nebude ani fakt, že jste těsně před cestou domů na toaletě byli, protože vašemu tělu je to úplně ukradené a najust budete potřebovat kousek od domova znovu. Ale aspoň se budete moci utěšovat myšlenkou, že nejste první ani poslední, koho to skolilo…

6 názorů

Vaud
21. 06. 2008
Dát tip
:-)) to je fajny jedna opila doktorka z Brna, co s nama jela do Dubrovniku, se v autobuse vycurala do PET lahve - tak to taky asi jde :-) T

Korála
17. 06. 2008
Dát tip
Pro Lakrov: Děkuju moc jako vždy za tvůj vyčerpávající komentář :c) A to jako fakt. Příde mi dobrý, že tady je dycky někdo, kdo mi napíše komentář i k megaslátaninám.. Moc děkuju. Je fakt, že 'jistě to znáte také' je docela telešopingovský :cB Ale ty závorky patřej asi jaksi k mýmu stylu vyprávění. Když nepíšu nějaký strašně seriózní povídky :cD Měj se hezky.

Zlej chleba
17. 06. 2008
Dát tip
nejlepší je bejt nalitej, to je ti to pak jedno a dáš si to třeba z tramvajovýho mostu v Tróji :D

Lakrov
17. 06. 2008
Dát tip
Možná by tomuhle textu slušelo ještě víc 'vznešenosti' (nebo jak to nazvat), když se týká takového přízemního tématu :-) Teď hned mě nenapadá, čím konkrétně jej vylepšit. Snad se zbavit věty 'Jistě to znáte také' (připomíná televizní reklamu). A v tomhle souvětí '...nemůžete najít klíče, což se...' se zbavit vazby což, která působí tak 'lacině', jako když dvě báby někoho pomlouvají :-) Možná taky zbavit se některých závorek -- v jedné větě jsou dvoje za sebou. Hezký námět. Zaujal mě svou obyčejností. Tip

moorgaan
16. 06. 2008
Dát tip
hih.-)).. no pokud je to jen curani:-))/***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru