Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zevšednění

24. 08. 2008
0
44
3079
Autor
Debbi

Neodkvétá láska, zevšedněl nám cit

Nedonutíš k chůzi toho kdo už jít
nechce ruku v ruce s tebou životem
Z aktéra se staneš jen tím za plotem

 

Zaléval svou růži, nasadila květ

Objevil však trny, když chtěl přivonět

Jako proudy vody sráží tě to vzad

Nelži si sám sobě, máš mě stále rád

 

Ale nějak jinak než jsi dříve měl

Jinak než bych chtěla, jinak než bys směl

Neodkvetla láska, zevšedněl nám cit

 

…těžko vázat uzel když se trhá nit


44 názorů

Debbi
27. 08. 2008
Dát tip
Jo, to má smysl :-) a navíc, prošla jsem si tvoje práce. A musím říct, že se k nim budu vracet. A pokaždé, když se k nim vrátím budu mít pocit vlastní neschopnosti a odložím na chvíli tužku. Protože nic tak malebného já napsat nedokážu... Ale až odezní nejsilnější dojem, tu svou tužku zase vezmu... a budu psát dál. Protože mě to baví, protože mě to naplňuje... A budu psát tak, jak to umím... protože jinak to nedokážu. Pro mnohé budu možná tím truhlíkem :-) Ale pokud toho nechám... nikdy se nemůžu zlepšit. Je to tak?

blbjenka
27. 08. 2008
Dát tip
jistě, někdo si své staré fotky a fotky svých známých prohlíží rád. a podobně některé blásničky, třeba milostné, mají význam jen pro toho, kdo je psal a toho, komu jsou určeny, ale ostatním nemají moc co říct. leda že občas, taky se můžou někomu zrovna trefit do nálady, možná, třebas i fotky z cizí dovolené můžou zaujmout někoho, kdo si řekne - jé, tam jsem byl taky. ale jinak bude člověk, který své fotky vyvěsí na výtvarném serveru v kategorii "moderní výtvarné umění" a navíc bude tvrdit, že stojí o odborné názory, asi poněkud za truhlíka :) a wo to de. o zařazování do správných kategorií :)

Debbi
26. 08. 2008
Dát tip
Jo, ale někdo si staré fotky prohlíží rád. Pro ty, které to nebaví existuje možnost zavřít album... :-)

blbjenka
26. 08. 2008
Dát tip
i já očekávám od básničky něco nového, zvláštního, originálního - abzsem se mohla zamyslet a říct si, sakryš, tohle mě ještě nikdy nenapadlo - což tady chybí. nebaví mě číst něco, co už jsem v různých obměnách četla tisíckrát. tebe by bavilo prohlížet si momentky z cizí dovolené - a potom další, další a další? nebo by ses po čase poohlídla po něčem co ti dá víc než prosté konstatování, že Pepa a Karel byli u moře? :) a ano, Erben to měl lehčí, neb byl jeden z prvních a čtenáři v jeho době ještě nebyli tak zmlsaní :)

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Jo, za kritiku dík :-)

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Znám verše z časů dávno zašlých... které se také hodí dnes. Jo, chlapče... to co je malinko jen dobré, to žádný šťoura neodnes :-)

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
´Promiň, zamotal ses mi do ping-pongu s Miroslawkem :-)

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Epitaf pro dva do lesklých šperků stříbra slov vplétáš mi zlato mlčení nevnímám na rtech nic než kov rtuť která těžkne v temeni vzduchem pluje křehkost chvíle jen kapky kanou do ticha střípky z očí provinile bodnou než hradby Jericha rozpraská zloba žilkami než maska která spadla mi rozdrobí se v prach bez tváře v ruinách ptám se tě kam vlastně půjdeš v odvetě po zdech házet hrách? (2001, ale hodí se i dnes ;)

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Jak můžu být bez starosti, když znám tebe???

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Ale kdepak, takovou měrou můj úsudek opravdu neovlivňuješ, to buď bez starosti ;-D

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Nepřekvapuje mě to. Ty nesouhlasíš ani s tím že "dobrý den" je přání dobrého dne... když to řeknu já.

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
S tímhle "faktem" bych se odvážil nesouhlasit, kdyby případná diskuze na toto téma měla smysl ;o)

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Kdyby se Bůh podíval občas na ty, které stvořil k obrazu svému... bylo by mu často zle! To není nic proti nikomu... to je fakt.

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
K tomu není třeba zvláštního nadání, Bůh nás i v tomhle stvořil k obrazu svému, je to spíš otázka vůle, kterou každý projevuje dle svého, jak na příkladu nás obou vidno.

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Neboj, ty se to rychle doučíš :-) máš talent...

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Opravdu? I když o tom mám své pochybnosti, není dobře, že tak božsky soudím texty a ne lidi, jako někteří...?

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Fuj... A na rozdíl od tebe si nemyslím že jsem něčím výjimečná :-) To ty soudíš způsobem Boha...

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
A nejkrásnější na tom je, že dotyčný si to vůbec nemyslí...

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Jako třeba někoho, kdo si představuje, že je ještě chytřejší než někdo, o kom se domnívá, že dotyčný si myslí, že snědl Šalamounovo hovno.

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Není třeba, právě teď se koukám na monitor a tam vidím mnohem znamenitější věci ;o)

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Myslím tím sakra někoho konkrétního. Máš v koupelce zrcadlo, Běž se tam juknout...

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Právě teď se pod tlakem všech těch avíz zvěstujících mi tvou pregnantní argumentaci, kde se věcně mýlím, nemohu rozhodnout.

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Jistě mezi námi takoví jsou, máš na mysli někoho konkrétního?

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Ty začínáš být můj problém. A že tě to baví, to ti věřím. Je to cítit z každé tvé kritiky. Nechceš se zase, pro změnu, věnovat někomu jinému?

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Komické je, že jsou pořád ještě mezi námi lidé, kteří si myslí že snědli Šalomounovo... víš co, že jo?

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Ale to je opravdu, ale opravdu zásadní nepochopení, mne to neirituje, mne to baví - jinak bych to ani nedělal ;o) A bavíme se pořád ve vztahu k textu nebo máš nějaký osobní problém?

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Mě, jak tak koukám, jde mizerně více věcí. Alespoň podle tebe třeba píšu špatně, nemám fantazii, mám málo načteného, nedokážu se přiučit od dobrých vzorů, nepochopila jsem, že Erben byl dobrý před 150 léty, ale pro dnešek to nestačí... No, asi jsem i na něco zapomněla, ale už i tohle stačí na to, abych se bavila něčím jiným než psaním. Zklamu tě, nebudu. Pokud tě to ale tolik irituje, nečti mne.

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Mimochodem je docela komické, jak leckomu jdou lépe psychologické analýzy neznámého člověka, než analýzy jeho poznámek k vlastnímu textu.

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Netřeba-li, tak mne nepřekládej, až budu cítit potřebu pořídím si tlumočníka nebo tiskového mluvčího sám. Tobě to jde mizerně ;-J

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Napsal jsi co jsi napsal... Není třeba ti nic vkládat do úst. Sám je máš plná slov :-)

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
nevkládej mi do úst, co jsem neřekl... to se pak tvá přání příliš podobají lži ;o)

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
"..nedomnívám se, že bych znal tak mnoho, spíš ti druzí zřejmě tuší tak málo." Hezké, ti druzí jsou všichni ostatní... Takže jsem měla pravdu, když jsem řekla co jsem řekla..

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Debbi: Ono je třeba to umět číst. Erben Kytici vydal před cca 150 lety, vlastně ještě v době národního obrození. Mezitím se v jazyce zřejmě něco událo, nemyslíš? A co se týče mých komentářů, nedomnívám se, že bych znal tak mnoho, spíš ti druzí zřejmě tuší tak málo. A pokud toužíš po osobních poznámkách na svou adresu, zkus to jinak, takhle se přidržím komentáře textů.

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
A.H. ... aha... :-)

A.H.
24. 08. 2008
Dát tip
pro mne špatně, pro někoho dobře. Je to moc zdlouhavě psané :)

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
:-) A.H.... hyphopová balada... a to je dobře... nebo špatně?

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
Jasně. Třeba: Okolo hřbitova, cesta úvozová... šla tudy, plakala, mladá hezká vdova... Mě se to sice zdá také jak pouhé konstatování jasného faktu, ale napsal to člověk, o kterém se učí tisíce. Takže jsem asi nepochopila v čem to tajemství a fantazie vězí. Ale čím více čtu tvá hodnocení, tím více nabývám přesvědčení, že na jedné straně stojí Bůh, znající vše a o všem... a na druhé straně břídilové, kteří - ať dělají co dělají - nevyhoví. Kdo je kdo asi není třeba upresňovat.

A.H.
24. 08. 2008
Dát tip
dokázal bych si to představit jako hyphopovou baladu, nutí mě k tomu ty dlouhé verše

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
Básnička je formálně "bez chyby", ale co je v ní zvláštního k objevení? Pomocí léty již v jazyce zafixovaných obrazů zveršovaný dokumentární popis nenabízí o mnoho více než konstatování obsažené v názvu. Přidaná hodnota je tedy pro mne nula, pro někoho jiného se možná něco najde, ale to je způsobeno pouze anafylaktickým šokem z nedostatku kontaminace dobrou četbou. Tajemství ukryté, ani ne tak ve slovech jako za nimi, se nenabízí jako maso na krámě nebo jako děvka vyvalená za výkladem v St. Pauli. Oč víc povzbudí mužovu fantazii k činnosti třeba takový jakoby náhodou obnažený kotník či žhavé oči skryté za závojem. A básnička by měla kráčet podobnou cestou k fantazii čtenářově.

Debbi
24. 08. 2008
Dát tip
...no, tak téhle tvé poznámce nerozumím :-(

Miroslawek
24. 08. 2008
Dát tip
poezie je o tajemství a fantazii, škoda se toho zříkat...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru