Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

t

13. 09. 2008
7
14
2580
Autor
makros

 

dnes večer

hledá v kalendáři

příští týden

 


14 názorů

Yentl
21. 09. 2008
Dát tip
Věčné téma času :o). *

makros
15. 09. 2008
Dát tip
Však pořádně hledej...o tom to je. :-) M.

oakbark
15. 09. 2008
Dát tip
Plané, nijaké. Já hledám v kalendáři i příští rok.

Paulart
15. 09. 2008
Dát tip
Možná ještě líp (zůstaneme-li u toho problematického "večera"): Dnešní večer - snaží se nalistovat příští týden.

Zvrhlík
15. 09. 2008
Dát tip
Jistě, že nemusí být vyjádřeno pomlčkou, ale i bez pomlčky to lze napsat zřetelněji: dnes večer v kalendáři hledá příští týden původní dnes večer hledá v kalendáři příští týden zní víc spíš jak oznamovací věta než haiku... Tento slovosled příliš svazuje první a druhý řádek, ale měl by činit opak, jinak kireji nevznikne. Tady příliš splývají obě části haiku do jednoho, místo toho, aby zde byly dvě jasně oddělené části. Slovosled dokáže divy.

Paulart
15. 09. 2008
Dát tip
Zvrhlíku, to kireji může být po prvním verši: Tento večer - hledám v kalendáři příští týden. makros to nemá takhle doslova, ale kireji nemusí vždy být zapsáno v podobě pomlčky. Může tam být skryté. Je ovšem pravdou, že není důležité, že je to teď večer. Večer je možno nahradit čímkoliv: Tato zeď - hledám v kalendáři příští týden. Kalendáře většinou visí na zdi. Zároveň poukazují na něco, co stojí v cestě - kam? K příštímu týdnu. :-) To si jen tak hraju po ránu.

Alojs
14. 09. 2008
Dát tip
ale jooo *

Zvrhlík
14. 09. 2008
Dát tip
Ne, ale každý patolog jo. :) Pitvání musí být. :)

Norsko 1
14. 09. 2008
Dát tip
Zvr: Každý vědec je zvrhlík jako ty ? :-)

Zvrhlík
14. 09. 2008
Dát tip
Je nějak důležité, že tak činí večer a ne v poledne nebo ráno? Mně to přijde na haiku a/nebo na můj vkus příliš abstraktní. Tím neříkám, že to haiku být nemůže. Jen mám o tom pochyby. Kireji je kde? Je tam vůbec nebo je tak nezřetelné, že je jen tak špatně vidět? Protiklad lze najít zde: dnes - příští týden. No dejme tomu. Pohyb tam je taky ("hledám"). Ale to kireji mi tu prostě chybí.

Honzyk
14. 09. 2008
Dát tip
.."hitry"..*

Honza_Princ
14. 09. 2008
Dát tip
né úsměvný. neusmál jsem se, ale je to skvělý! trefils mě tip + oblíbený.

Norsko 1
14. 09. 2008
Dát tip
dnes bude zejtra včera

A.H.
13. 09. 2008
Dát tip
úsměvné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru