Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zaseknuté žaluzie

28. 09. 2008
4
2
1966
Autor
rudko

Zaseklo žalúzie. Spod vejára na okne vidieť farebné šmuhy z vonkajšieho sveta. Samotná rozmazanosť nemusí byť skutočná, možno veľkosť priestora a mozog zahltený príliš veľa detailami rezignuje na obsiahnutie všetkého a vyberá nič. Ťažko porovnávať s priestorom tak familiárnym ako byt kde ostrosť vecí pretína vzduch.

 

Musí pozbierať trochu odvahy. V živote si ešte neubližoval. Nie, nesmie to vnímať ako ubližovanie. Pred rokom uzavrel poistku, keby sa mu niečo stalo. Nestalo sa. Teraz sa pokúša zlomiť si prst. Trieska o stôl, ale znovu nachádza v sebe nejaký pud sebazáchovy, ktorý mu zabraňuje udrieť celou silou.

 

Mal asi 4 roky stál na posteli a snažil sa padnúť na tvár, bez toho aby pred seba vystrel ruky. Pokus číslo 83. Zrýchlené nádychy a tikot srdca. Teraz padnem. Padá. Má za sebou ¾ dráhy, ja to zvládnem, tesne pred dopadom vystiera ruky, ktoré tlmia dopad. Vzdáva to.

 

Najsôr ide za svojou lekárkou, potrebuje odporúčanie pre chirurga. Aha tento tu je rovný a tento druhý úplne nakrivo. Čo si robil? Nepamätám si. Ráno som sa zobudil a bol nakrivo, bolel. Možno zlý sen, treskol som o stenu alebo čo.

 

Rontgenový snímok ruky. Vždy chcel vidieť ako vyzerá. Nie ruka. Jeho ruka. Hmm... celkom dobré. Nie je zlomený, nachádza sa tam nejaký útvar, predpisujú alkohol, nechcú mu dať snímok.

 

Lavička v parku, ostro vyzerajúci strom a rozmazané šmuhy pobehujúce okolo. Reálnejší pocit nadobúdne len so zavretými očami. Odpil z flašky z lekárne za 5 korún.


2 názory

Honzyk
29. 09. 2008
Dát tip
...zajimavy, a hlavne tajemny text......bavi me...a trosku se pri cteni bojim.,..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru