Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

10.

Výběr: Můra73, atkij, Gora
10. 02. 2009
21
10
2420
Autor
Paulart

 

před spaním

si chlapec rozkládá

papírovou vlaštovku

 

 


10 názorů

Philogyny
24. 11. 2020
Dát tip

možná Adam


Zbora
15. 11. 2020
Dát tip

Ano, to je skutečně působivý text. Skvělý úlovek, holky! :)


Gora
15. 11. 2020
Dát tip

Na Šedé volavce má tato autorka krásné texty, tady také... připojuji se...


atkij
15. 11. 2020
Dát tip

Leckdy je dobré zapátrat v bohaté historii. 


Ulrika
09. 02. 2020
Dát tip

Moc krásné haiku


moorgaan
11. 02. 2009
Dát tip
tohle je jiny kafe,uz jsi to zase ty!.-)) dajakbol- vyborna kritika, vsevystihujici..diky! rad jsem se poucil.. /*

Paulart
11. 02. 2009
Dát tip
Díky za ohlasy :-)

dajakbol
10. 02. 2009
Dát tip atkij, Gora, Zbora
Výborné haiku, s nenásilným odkazom na krajinu pôvodu prostredníctvom motívu umenia origami, ale hlavne: s nevšedným porozumením a citom pre určujúce znaky a princípy tejto formy - ktorá nie je determinovaná len počtom slabík, veršov, slabík vo veršoch, ale hlavne vnútornými, obsahovými zákonitosťami, špecifikami, možno až vyslovene pravidlami... Haiku je totiž vo svojej podstate nezáväzné konštatovanie naoko naskrze všednej, banálnej situácie, prípadne má podobu nevtieravého zamyslenia, pozastavenia sa, a ako také teda vzdoruje európskej básnickej tradícii, lebo neznáša ani metaforickú obraznosť ("krásu", resp. umocňovanie krásy), ani myšlienku ("múdrosť",resp. sklony k aforistickosti. V haiku sa necifruje ani nešpekuluje. Haiku je svojho druhu rafinované konštatovanie - a Tebe vyšlo dokonale: má to hĺbku, silu, bohaté konotačné pole... Macuo Bašó by nad ním asi len uznanlivo mručal a chlípal saké.

Houmeles
10. 02. 2009
Dát tip
Jo.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru