Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jistě jste už slyšeli o koncentračních táborech v současné Číně..

21. 02. 2009
2
108
4371
Autor
alternic

 

 

http://cz.clearharmony.net/

 

Nevím, jestli je to všechno pravda nebo jestli má cenu to nějak řešit (s našimi možnostmi - o kterých ale vlastně ani nevíme, jaké opravdu jsou), každopádně bysme ale o možnosti existence takové věci měli aspoň vědět.

Jako slovo do pranice bych jenom napsal to, co jsem někde slyšel o výstavě "Bodies... The Exhibition" : na otázku, odkud těla pocházejí, autor odpověděl, že z Číny, ale že nic konkrétnějšího nemůže říct.  Samozřejmě to s tím ale možná nijak nesouvisí.


108 názorů

alternic
28. 02. 2009
Dát tip
Tak to nakonec dopadlo dobře - už jsem se opravdu bál, že tahle diskuse sem nepatří.. Oldyjerry : Samozřejmě :-)

Svého času jsem se pokusil vyrobit pivo instantní, sušené. Nutno ale dodat, že tato cesta se ukázala býti slepou.

Oldjerry
27. 02. 2009
Dát tip
Deštně, vodně, pršavě...ani na ppivo nejdu, jak je mi voda protivná.

Deště, deštíc, deštíce...

Oldjerry
27. 02. 2009
Dát tip
Když lóže - tož papóchu : Kde je fakt - ta replika to se tady neřiká podvědomí hlásí : je v p... přízemí asi kdepak by se - bóže - dostala do lóže? Hdepa lóže přechodníkem! Chčiju do ní pod chodníkem... zůstala tu ještě z včerejšího deště !

JiKo
27. 02. 2009
Dát tip
Pepa lože slečnu do lože zjišťa že teď nemože

Lóže, to bude přechodník. Jojo.

papouch
27. 02. 2009
Dát tip
Pepiku, Pepiku, kdes nechal repliku? Leží na ladně v lóži na dně. Pepiku, Pepiku, hoď repliku na kliku! :-)P

Oldjerry
27. 02. 2009
Dát tip
alternick : teď zírej, gejzíre - Pišta, JiKo a Papouch ti z té tvé srandy udělali literatůru. Já jim za to dávám společný tip, tak ne, abyses jím honosil ty !

Oldjerry
27. 02. 2009
Dát tip
Na tohle nemám repliku. Počkáme, co na to Pišta....

papouch
27. 02. 2009
Dát tip
..v zednářské lóži.

Oldjerry
27. 02. 2009
Dát tip
Dnem, dnem... jo, jo... dnem i nocí dnem. Snad nocí dnem trochu pomaleji, než dnem ve dne. Jenže kvůliva tomu prochrápat život? to bych brzo zednul...

Právě. Hubnout ti třeba!

JiKo
27. 02. 2009
Dát tip
No a maso by mohlo být třeba z Číny... sleduješ ten oslí můstek?

JiKo
27. 02. 2009
Dát tip
to víš, jsem už velkej chlap...

Ty bys furt žral, člověče...

JiKo
27. 02. 2009
Dát tip
Na to se dá říct, leda tak slovo "řízek"

papouch
27. 02. 2009
Dát tip
To je sice pravda, ale zato to ničehož nevypovídá o tom, proč.

Což ovšem ničehož nevypovídá o tom, kam.

papouch
27. 02. 2009
Dát tip
Dna je onemocnění způsobené poruchou metabolismu kyseliny močové.

Kam dnem? Vim já? Za sebe mohu maximálně říct, kam dnu já, ale kam dneme všici jako celek, to je spíš otázka na nějakého philosofa. A nebo starce. (a teď schválně, jestli se Olda chytne)

papouch
27. 02. 2009
Dát tip
dnem i nocí!

JiKo
27. 02. 2009
Dát tip
kam dnem?

papouch
26. 02. 2009
Dát tip
Ano. Nočník. Hodit. Ovšem plný, použitý.

Oldjerry
26. 02. 2009
Dát tip
Papouchu : Dobrou chuť ! Nezávidím... on takový gulášek z divočáka... ale reveň jsme nevyřešili. Navrhuji na ni hodit nočník....

papouch
26. 02. 2009
Dát tip
..nepřesvědčila! Však kdo by se taky cpal rebarborou!! Nechci reveň. Dám si rezeň.

alternic
26. 02. 2009
Dát tip
:-)

Oldjerry
26. 02. 2009
Dát tip
JiKo, Papouch, Pišta - dobře jsem se sice zachechtal, ale nejsme už nějak daleko od rezultátu ? Ta reveň mne taky nepřesvědčila...

JiKo
26. 02. 2009
Dát tip
do kapsy když už!

Nojo, Jiko myslel. To jsem si mohl myslet. Pak to takhle dopadá. Ale mohlo být hůř. Dejmetomu "Přijde kapr do stolu", a podobně.

papouch
26. 02. 2009
Dát tip
a to se pak má správně říkat bulovnice (či bulovkanice) a bohnicenice?

JiKo
26. 02. 2009
Dát tip
reveň je dovnútra :-) jinak já myslel že motolice je zaměstnankyně jedné pražské nemocnice-..hmm

papouch
26. 02. 2009
Dát tip
Detailní odporníku!

Odporný detailisto.

papouch
26. 02. 2009
Dát tip
nene, dovnitř je reven reveň je dovňitř

Oldo, to je snad nad slunce jasnější - reveň znamená dovnitř.

No pozor, pozor! Motolice je fasciola. Hepatica, pokud mě paměť neklame.

Oldjerry
26. 02. 2009
Dát tip
Kruci - není nad to, když se člověk vnutí do nóbl společnosti. Hned je mu jasno i v polojasnu. Ještě tu nebyla analyzována rebarbora, ale to už bych si asi dokázal odvodit sám. Takže ještě proč reveň začíná rovněž předponou re stejně jako rebarbora? Je v tom nějakej rebordel...

papouch
26. 02. 2009
Dát tip
Hele, teďs to teda domotal už totalitně. Já to zase rozmotám, Ferenci: Inter je fotbalový klub z Milána a Bratislavy. Permutace inverze je perverze. Funkce diverze je demolice. (Neplést demolice a motolice!) Molice je samečka od mola. Demolice je odmolení objetku. (Pouze feminum, maskulinum ponechat.) Mutace molice vede od despektu k číslu 6 k zultaci rozhodčího při utkání Inter - Inter. Negace renegáta je degenerát. --- Potud jazyková poradna. Za domácí úkol proveďte derivaci výše popsaných instrukcí!

StvN
26. 02. 2009
Dát tip
papouchu, ty seš tu přes výklad slov. Pro mě je Respket reverzní funkcí Spektu nebo naopak inverzní funkcí Despektu, jak známo reverzní funkce při skládání neboli interferenci s funkcí inverzní, dává funkci diverzní, což znamená, že tato funkce, má pouze dvě verze. Tolik matematická teorie.

JiKo
26. 02. 2009
Dát tip
Co to ten Oldžeryk chtěl vlastně teda říct?:)))

JiKo
26. 02. 2009
Dát tip
žeby tedy: Zultování jsou všechny hlučné funkce vyjma funkce číslo 6.

JiKo
26. 02. 2009
Dát tip
No a už se nám to vyčiřuje. čili re-zultování je ne-pískající či ne-vrzající (obecně nevydávající zvuk) funkce č. 6.. no teď už to stačí provést negaci výroku ad muži a kachny... to já mám pocit že jsem nejen pluvil ale i žil dokonce s krávama

papouch
26. 02. 2009
Dát tip
A Pišta se opět, jako vždy, mýlí. Žádná funkce dosud nikomu rozum nedala. Naopak. Čím vyšší funkce (příp. čím více funkcí), tím méně rozumu.

papouch
26. 02. 2009
Dát tip
Pokud mám vysvětlit pojem "reverze", tak ať nejdřív StvN vysvětlí pojem "Respekt" !! ...dobrá, dobrá. Verzní funkce je funkce nenamazaná, nenaolejovaná. (Viz známá historická událost: Pán z Čech při tanci se slečnou ze Záhorácka: "Slečno, vy jste perla!" "Ja? Ja nieperla, to len čižma verzla!") A pozor - neplést funkci reverzní a rezervní.

Jiko, verzní funkce je, zcela logicky, funkce která má více verzí. To dá rozum. Pro naše účely rozumíme verzi č. 6.

Jestli se tím myslí Kateřiny, tak to jsem s nimi mluvil taky. Kdysi.

StvN
26. 02. 2009
Dát tip
Konečně zajímavá diskuse. Ostatně v Respektu je článek o muži, který mluvil s kachnami.

JiKo
26. 02. 2009
Dát tip
Pišta už tvé zadání obsahuje divnou logiku, prvně vysvětli co je to verzní funkce, ať si rozumíme o čem diskutujeme.

papouch
25. 02. 2009
Dát tip
Zultovat vzniklo z osobního jména Zoltán. (srov. trpný rod (býti) zultán) Zoltán je mužské jméno. Je odvozeno z tureckého slova „sultán“ a je rozšířeno zejména v Maďarsku. V maďarském kalendáři má svátek 8. března, ve slovenském pak 7. dubna. (wiki) Rozborem historických pramenů se pak dozvídáme, že zultovat znamená, že maďar zfackoval slováka. Ostud potom in-zultovat - vzniklo v době obléhání Vídně turky - kdy se fackovali na řece Inn. Rezultovat (ve smyslu fackovacím)je blbost, to si vymyslel Oldík. Plete si to s rezultátem, což je něco jako nálev do okurek, nebo supravodivý materiál. Nebo něco mezi tím.

(in-zultování podle stejného klíče identifikuji jako vnitřní funkci zultování - otázka jest obdobná)

Re-zultování je reverzní funkce zultování, to chápu. co je ale ono okřídlené (papouchu!) zultování?

papouch
25. 02. 2009
Dát tip
rezultovat..??? to spíš inzultovat.

Oldjerry
25. 02. 2009
Dát tip
tak už jsme toho zase napsali, že je toho celá Okecánie. Bude z toho tentokrát rezultovat něco rozumnějšího, než ? bez avíz - nechci dostat do dršťky ani virtuálně.

Pravda, ten ocásek je třeba náležitě komerčně zhodnotit.

A ty, jako kritik, by ses mohl nechat pošlapat :-) Řekněme 5'000.- za každý alternick

Tož já se musím přiznat, že jsem to koncipoval spíš aby to stačilo na pivo... Ale nevěšme hlavu - ztrapňovat se necháme po dvacetikoruně, ale můžem rozšířit sortiment na poněkud dražší "nechat ze sebe dělat blba" - 250,- za kus, či luxusní "nechat si srát na hlavu" - 1500,- za kus. Když vezmu v úvahu počet lidí, kteří tak nyní činí bez poplatku, můžeme modernizovat cca do týdne.

Oldjerry
25. 02. 2009
Dát tip
Pišto - to je nápad typu FF : To by se mi líbilo.... ale stačilo by to na modernizaci software Písmáka ?

Budem bohatý! :)

jako hovado kolem tebe jsem samozřejmě úplně pro :-)

Já se klidně nechám ztrapňovat taky. Nicméně nebylo by od věci, kdyby to byla placená služba. Sdružíme se do klubu, a vyvěsíme ceník. A když si dejmetomu nějaký Tangens bude chtít takhle po ránu zaztrapňovat, pošle na účet dvacku, a z katalogu si vybere jednoho z nás. Co vy na to?

JiKo
24. 02. 2009
Dát tip
hehe za dva body :-)

Oldjerry
24. 02. 2009
Dát tip
Tangens - necítím to jako ztrapňování a tvoje mínění pro mne není normativ. Mne neláká tě hodnotit, nebo znehodnotit. Já jen aby se Písmák nestal Myší, která řvala... No - nakonec : pokud to potřebuješ pro svůj dobrý pocit, tak mne ztrapňuj, to mne zase až tak nebere.

Ano. Jsem z tebe všecek rozklepaný. Odhalil jsi mě.

moorgaan
24. 02. 2009
Dát tip
pěšky si běž sám Papouchu, já si rád sednu do letadla, či vlaku - petice je koneckonců tvůj a StvNův návrh... já si počkám u PC , na výsledky pana Kocába, jak vyřeší ty naše Číňany - nebo Čímany?

papouch
24. 02. 2009
Dát tip
Pěší. Moorgane, pěší! jsem řekl. Žádné "pojedu" neexistuije. Jsi enenc a neumíš číst.

Teichman: Chápu. Holt každý, kdo s tebou nesouhlasí, je zákonitě buď nevzdělaný, nebo ignorant... Debata s těmito mantinely postrádá smysl. Poroučím se. :)

StvN
24. 02. 2009
Dát tip
Třeba by mohl někdo aktivní vybírat povídky do PM.

moorgaan
24. 02. 2009
Dát tip
pokud papouch zaplatí cesťák, rád se projedu...jinak mne petice vuuubec nezajima - rikam, mame svych starosti dost...!!!

papouch
24. 02. 2009
Dát tip
StvN má pravdu. Jak tu petici do Číny dopravit? Já bych navrhoval vyslat tam pěší delegaci. A poslal bych tam Tangense, moorgana, alternica, Eichmana... .-)

moorgaan
24. 02. 2009
Dát tip
vyhlašte soutěž na téma " koncentráky v ČÍNĚ ".. forma libovolná, povídky mohou jít do soutěže "PM"..vítěz obdrží jako cenu - VEČEŘI V ČÍNSKÉ RESTAURACI... MÁME SVÝCH STAROSTÍ DOST - cikáni osídlují velká města, slušní a normální lidé vyklízejí pozice,protože se tam prostě žít nedá, CIZINCI - u nás ztrácejí pracovní místa, nemají na cestu zpět - začnou krást a krimnalizovat svuj pobyt ..a plno dalších ! Písmák se přizpůsobí těmto nešvarům světa sám bez sebe, ve tvorbě autorů, bez ohledu na to, zda k tomu bude,či nebude vyvolána diskuse - každý si hledá inspiraci jinde a podle nálady a schopností uzná sám za vhodné, zda má na nějaký nešvar upozornit - nejlíp udělá, když tomu dá nejakou literární podobu..

StvN
24. 02. 2009
Dát tip
A tu petici do Číny pošleme poštou nebo mailem?

Oldjerry
23. 02. 2009
Dát tip
Eichmane - díky za poučení, myslím, že nosíš dříví do lesa - ale když tě to baví... Samozřejmě že propojení tu je, nebráním se ani propojení tady na Písmáku, ale domnívám se, že nejlépe můžeme přispět k ozdravění světové politiky tím, že ozdravíme nejdřív tu vlastní, na tu bychom síly našli... na Čínu asi s Písmákem síly mít nebudeme. Nebudu se ohánět citáty, mně už na to stačí vlastní zkušenosti.

Pam!PUCH!
23. 02. 2009
Dát tip
Oldjerry ....Na Písmáku si vajíčka neuvaříš jasně.. Ale pravdou je, že umění, dobře prezentované, vždy ovlivní názor mnoha lidí, kteří ho vnímají (tedy povětšinou umění s využitím slov -hudba, literatura). A právě názor lidí (v demokratickém státě) ovlivňuje přímo politiku. Jistě jistě, sem nezkušená slepička, ale nyní si myslím, že mám pravdu. Ano, teoretizuju zde, ale myslím že většina literátů zde je především teoretiky.. (obzvláště kritici hehe..to nic)) A neříkám, že tahle diskuse je příliš umělecká, a že můj příspěvek je přímo k tématu.... doufam jen že přímo neopakuju co Teichman vložil.. sem zle nevyspala.. ) dobry den

Teichmane, to, že Písmák "je o literatuře" (fuj) tvrdím já. Nakonec, má to v podtitulu. A byť se lze dohadovat o tématech na ose literatura-seznamka-debatní kroužek carských důstojníků, tak ta literatura by měla převažovat. Argument, že "...vždycky se do všeho bude srát politika..." mi připomíná jistou též kapku mimoidní diskusi uvedenou heslem "cosi úzce souvísí se životem, a tedy i s literaturou" - a tak nějak si nezaslouží oponenturu. Ku kastování lidí s opačným názorem na "typy" co prohlašují to či to za propagandu pak už raději pomlčím úplně. alternic: Mno, v podstatě teď říkáš to samé co já, jen z druhé strany. Pokud bys tu uveřejnil diskusi na téma "jak je to "šílené", že se na takovou věc dá zase zapomenout", doplnil to alespoň pokusem o esej ubírající se tímhle směrem, a (když by Bůh dal) vynašel bys nějaké historické paralely, neřekl bych slovo proti.

zoelle
23. 02. 2009
Dát tip
tož ta velká válka bude možná dřív než se nadějeme, dneska jsem četla článek o Severní Koree... ad olympiáda : je zvláštní, že ji Čína zvládla bez velkého hladomoru... (který pravděpodobně nastal, ale nějak se z něho povedlo mediálně vybruslit)

alternic
23. 02. 2009
Dát tip
M. T. E. : A nakonec bude velká válka.. Možná by trochu pomohlo (nějak, nevím) kdyby ten zakladatel Falun dafa opravdu dostal nobelovu cenu a začlo se o tom víc veřejně mluvit. Ale ono asi ani není v zájmu ostatních států, aby se to řešilo. Před olympiádou taky mnozí chtěli bojkotovat, vyjadřovat se a kdovíco - a nakonec nic.

alternic
23. 02. 2009
Dát tip
R : Hm..

dík za avi, renasi, vracím neužité

kapitan
23. 02. 2009
Dát tip
..Vím o tom a mám dojem,že s tím nic nenaděláme...

Renas
23. 02. 2009
Dát tip
aaave avi

Renas
23. 02. 2009
Dát tip
ako vidis tak literatov proste zaujima iba kategoria pod akou to das na hlavnu stranu

jo, Tangens mě taky zaujal: sice ho to zajímá, ale noviny nečte a bednu nezapíná...ale aspoň je vidět, jak důležitou roli hraje písmák...něco jako PŠM :o)

papouch
23. 02. 2009
Dát tip
Ovšem ale to si myslíš Ty, Jiko. Ve skutečnosti jedinej normální je Tangens a divní jsme my všichni ostatní. (Alespoň podle Tangense ;-))

JiKo
23. 02. 2009
Dát tip
O: Tangens byl dycky divnej :-)

Oldjerry
22. 02. 2009
Dát tip
Alte - uhýbáš... já jen tvrdím, že máme dost práce zametat svůj dvorek. Samozřejmě, že nesouhlasím s tím svinstvem v zemi, která má obyvatel tolik, že pro ni nemají žádnou cenu, ale to nevyřešíme na Písmáku, kde máme dost svých specifických problémů. Na mezinárodní politiku existují vhodnější platformy. Tangens - to je teda fór - to ti má Písmák suplovat Mladou frontu dnes, nebo Právo ? Poslání... jenže : když on tu není statut, tak to můžeme používat i jako Mateřídoušku a Playboy.

Máš pravdu, Olde. Ale tohle není nešvar jen české republiky, řešit cizí problémy. My to tady na písmáku nevyřešíme, ale tahle diskuze už by mohla býti přeřazena, nebo smazána

alternic
22. 02. 2009
Dát tip
Oldjerry : Takže myslíš, že se s tím nedá nic moc dělat ? - teda - ani by se nemělo, pokud je člověk Čech ?

Oldjerry
22. 02. 2009
Dát tip
Nejsme schopni ujasnit si co chceme doma a sereme se do Číny ? To je klasická únikovka. Vyřeš otázku politické kultury, vyřeš přizpůsobení se nepřizpůsobivých, vyřeš otázku nárůstu vlastní i cizojazyčné zločinnosti, vyřeš nevměšování hrstky uřvaných zelených do záležitostí většiny občanů a pak jestli ti zbyde čas, tak se zabývej Čínou, která má o tři tisíce let starší tradice a všechno. Koho štve mé avizo, má právo beztrestně mi vynadat...

alternic
22. 02. 2009
Dát tip
Hm, tak teď nevím, jestli to tady nechat nebo ne (jestli změnit kategorii). Možná bysme jen mohli poupravit téma diskuse na "Patří podobná témata na první stranu Pímáku ?". Pišta : Bez toho, abych se přímo přiznal, že jsem idiot bez všeobecného rozhledu, můžu akorát napsat, že jsem se o těch táborech dozvěděl poprvé asi tak před půl rokem, chvíli mě to zůstalo tlačit v hlavě, ale po jisté době jsem vše zas vypustil - a když jsem na ono téma teď znovu narazil, uvědomil jsem si, jak je to "šílené", že se na takovou věc dá zase zapomenout. Proto myslím, že by se to mělo čas od času připomenout, i když o tom (podle tvého názoru) všichni dávno vědí.. Ale tak jako - se omlouvám, jestli tě to opravdu urazilo. Nijak zle jsem to nemyslel.

moorgaan
22. 02. 2009
Dát tip
koncentrační tábor???..jakýpak koncentrační tábor ! prostě vězení - vězení mají všichni mocní proti těm neposlušným - na celem světě, co svět byl světem !! ...a my Češi?- CO MŮŽEME UDĚLAT?.. - odpovím otazkou - " jak se řekne čínsky 10 000 000 ??? " / PCHE /

jenže pokud odpluje, vrátí se sem diskuze předešlé, a zrovna ta od toho pána před otevřenou skříní už mě docela seriáluje

StvN
22. 02. 2009
Dát tip
Avizovaný článek ve mně nevzbuzuje velkou důvěru.

papouch
21. 02. 2009
Dát tip
na hlavní stranu Písmáka tohle nepatří vyhoď to, nebo změň kategorii, prosím, ihned

Skutečně se domníváš, že uživatelé literárního serveru jsou idioti bez všeobecného rozhledu? Jinými slovy - cpeš sem téma, které sem nepatří (nejde o literaturu) a maskuješ to zájmem o politické (resp. rádobymorální) názory zdejších uživatelů - ani to sem nepatří. Zdejší uživatelé jsou svéprávní, o dění ve světě se zajímají, nicméně ve většině chápou, že na literární server patří literatura, nikoli politika. Ta patří jinam, na místa, kde by jako pěst na oko působila zase literatura. Ve výsledku - tento tvůj výlev může být buď projevem hlouposti (tzn. nevíš co kam patří), nebo jisté onanie (potřebuješ se nějak hezky morálně prezentovat). ale nic si z toho nedělej. Tohle občas děláme všichni...

alternic
21. 02. 2009
Dát tip
O čemkoli.. Nebo o ničem. Chtěl jsem především, aby se uživatelé tady, kteří o tom ještě neví, dozvěděli, co se ("údajně") v Číně děje s lidmi, kteří cvičí Falun gong. Ale diskuse by možná zajímavá byla třeba o tom, jestli je v možnostech průměrného Čecha něco s tím dělat - nebo se aspoň dozvědět, do jaké míry jsou informace na těch stránkách pravdivé.

A nebylo by možná nejlepší nejprve si ujasnit, o čem že hodláš diskutovat?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru