Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Merata

01. 03. 2009
2
2
1605
Autor
grafo

ze napad na roman. az raz budem mat cas, chut a hlavne schopnosti :)

Stáli sme vzadu za synagógou.

„Neviem prečo je tomu tak."
„Ani ja. A je mi to akosi jedno. Je jedno z akej strany sa na to pozeráš. "

Nikdy nerozhodovali bez slova Krispusa. Jeho slovo malo vždy rozhodujúcu váhu.
Pamätám si keď sa pridal ku komunite. Bol som ešte malé decko, takých päť-šesť rokov. Hral som s kamarátmi na dvore meratu keď sa objavil a spýtal sa kde je Júda. Pozeral sa pritom na mňa tak som mu povedal, že na tržnici a ďalej som sa venoval hre. „Dobre, počkám ho tu," odpovedal a sadol si na zem.
Júda bol môj dedo. Toho roku bol predstaveným synagógy.

„Ale predsa je to len čudné."
„Už by si si na to mohol zvyknúť. Už dosť dlhú dobu sa tu dejú divné veci. Nejako to už ani nevnímam."
„Ja si na to nikdy nezvyknem. Núti ma to rozmýšľať a uvažovať nad vecami nad akými nechcem. Nie je to dobré."
„Aké to je nemôžeš povedať. Nevieš to a nikdy nebudeš. Uvažovanie je súčasť tvojho bytia. Ber to ako dar."
„Za dar by som bral iný život namiesto tohto."
„Ja sa svojej úlohe nesťažujem. Stotožňujem sa s ňou."


Naša viera pochádza z predpokladu nášho vlastného zlyhania. Na základe jeho uvedomenia môžeme posunúť našu existenciu do polohy zmyslu. Vravíme o skrývaní, no myslíme hlásanie celému svetu. Konáme v tme, no Svetlo je nám svedkom, že nemáme čo skrývať. My vieme čo sme a vieme čo máme konať. Naše úlohy sú jasne, zásady pravdivé, nádej skutočná...

„Počkaj, niečo sa deje. Niekto sem ide. Utekaj im to povedať, ja idem zistiť kto to je."

Kde je Júdov syn? Presunťe ženy a doneste obetu! Nemáme veľa času.


2 názory

grafo
01. 03. 2009
Dát tip
diki moc :) neviem ci sa odhodlam niekdy na nieco vacsie prozaicke. zatial na to urcite nemam, ale zacat nejako treba :)

joesatriani
01. 03. 2009
Dát tip
Mne by to stačilo ako poviedka. Je v tom niečo, čo ťa vyprovokuje a hneváš sa, lebo nevieš čo. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru