Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Konec nezávislosti Písmáka

05. 03. 2009
3
102
4256
Autor
akredit

05.03.2009 10:52:40 dassler ADMIN A teď seriozně. Zdržení jsou, ano. Konkrétně u dvou zmiňovaných záležitostí (úvodníky a poetická audia) proto, že jsem považoval za vhodné vnést do obou nezávislý posuzovací prvek nespojený s vnitřním životem serveru. Podařilo se. Při výběrech vítězných úvodníků i doporučování básníků k audio prezentaci bude mít velkou váhu vyjádření básníka, literárního teoretika a kritika, člena poroty Magnesia Litera a například i dlouholetého recenzenta Tvaru ... Jiřího Staňka. Chápu, že by bylo nejlepší mít všechno hned, ještě prosím všechny o trpělivost, díky.

Tohle je totální rezignace na vlastní postoj k literatuře. Samozřejmě na to má majitel právo, budiž, ale je to konec svobody a nezávislosti, jen nevím za cenu čeho?? Bude tady daleko větší literární diktát, než kdy byl za mojí éry. Neposlušní literári svébytného charakteru budou projektováni mimo diskuzi zdejšího osazenstva. Je to chyba v dlouhodobém pohledu. Nyní už chápu likvidaci kritické struktury serveru. Jistě bude ještě další řada požadavků, které budou takto tajně zaz zády osazenstva splněny. Také jste na to všichni zvědavi a plni očekávání? Bude zde mít Staněk veřejný nick a bude se svými názory chodit na server vyjednávat? Nebo už mu to tady bude patřit?  

Také se všichni těšíte? A jste si jisti, že to nepokřiví váš literární obzor?


102 názorů

Tak snad by se to dalo odoperovat...

Zbora
09. 03. 2009
Dát tip
Tuším, že první dotaz směřoval ke mně. Tedy, za literární rozhled by se tady třeba dala považovat skutečnost, že někomu zůstaly v hlavě základy literatury, tak jak se vyučuje na základní škole.

vulpecula
09. 03. 2009
Dát tip
uáá teda tady se člověk občas nasměje, jindy je mi však spíš smutno... ad1) Jen by mne zajímalo: Dle čeho a čím se měří literární rozhled?? Počtem načtených knih? Tím, že někdo je učitelem jazyka či literetury? Tím, že je sám v nějakém okruhu lidí úspěšným autorem?? Vždyť jednoho a téhož autora může někdo považivat za "brak" a jiný za "kvalitní literaturu"... Tím že má literaturu "vystudovanou" a dokáže bezchybně vyjmenovat xyz literárních stylů, pozná kritiku od polemiky a veršuje i v časomíře? Tím že ze sta ukázek 100x správně určí, ze které knihy je ukázka, kdo je autorem a ve kterém roce ji vydal??? A nebo tím, že napíše "smysluplné" pojednání o tisíci slovech "o tom, co básník chtěl říct" (aniž by se básníka ptal) během hodiny a půl? Nebo i za kratší čas? Osobně si myslím, že i pro takovouto věc bude mít každý jiná měřítka... Netroufla bych si na Písmákovi soudit kohokoliv, jaký je či není jeho literární rozhled... ad2) Bude se zde upalovat? Proč by měl pan Staněk nějakým způsobem zapříčinit konec svobody na Písmákovi?? Budou snad díla, po jeho posouzení označená jako "špatná" či "nevhodná" mazána? Nebo bude určovat, jako ikvizice, co má být "Spáleno na hranici" To asi ne :o)..., nebo tedy doufám že ne. Každý přece může vyjádřit svůj názor. A každý si dle mne najde ten "svůj" okruh čtenářů mnohdy nějakému renovovanému kritikovi "navzdory"... ad3) Proč sem chodíme? No naštěstí pořád platí na inetu svoboda, nikdo nikde není držen... První rozhádání, které na Písmáku pamatuju z "Lyrikovských" let - Nic proti Tobě Lyriku, jen si prostě pamatuju, jak se to tady tenkrát hádalo, kolik lidí odešlo... Vedlo tuším ke vzniku Literry... je tu Totem... a i pár dalších literárně zaměřených serverů... Takže každý si může najít to "své místo na slunci" vždyť každý chodí na Písmáka z trošku jiných důvodů... ad4) Vše se opakuje :o) Byla jsem delší dobu pryč, nedělám si ambice v literatuře :o) a navíc se drze považuju za dostatečně "nezávislou"... Respektive - čtu si tady to, co se mi líbí, občas i to, co se mi nelíbí dočtu do konce. Někdy k tomu něco řeknu, jindy ne... Záleží, jak se mi trefí dílko do nálady. Přímo do nálady, každé posouzení je totiž dle mne čistě subjektivní... Myslím si, že Objektivita jako taková neexistuje. Je jen názor většiny... Ad5) Písmák se rozrostl do rozměrů, kdy se již nedá přečíst vše, co je za jeden den zveřejněno. To je myslím si z části úspěch, ale z části i cesta "do pekla", protože v takovém množství mnohdy nějaká perlička zapadne a jindy se prosadí "méně kvalitní spamer". (Osobně nikoho za spamera tady nepovažuju). Pokud si někdo chce dát tu práci a pokusit se "přežvýkat" části lidí dle svého subjektivního pohledu autory na ty, které doporučuje a které ne, má před sebou úkol poměrně úctyhodný... A třeba tím někomu i pomůže :o) Jako poslední: Někdy ráda hledám mezi novými autory, jindy se vracím jen k lidem co už "znám"... Písmáka jako takového znám téměř 10 let... Našla jsem tu i po těch 10. letech pár lidiček, které mám ráda a za to Písmákovi mohu jen poděkovat, jinak bych totiž na ně ztratila kontakt... Našla jsem tu "znovu" i nekonečné žabomyší spory :o)... Nad těmi se mohu dnes spíš jen pousmát. A nebo to řešit jako kdysi s "horkou hlavou" a prostě sem nechodit s tím, že se to tu za pár let třeba zase na chvíli uklidní... A doufat, že tu i po případné další dlouhodobé nepřítomnosti potkám Papoucha, Mirindu, Printa, O106 a mnohé další a vlastně i Lyrika třebaže pod jiným nickem :o)... J.

A.H.
09. 03. 2009
Dát tip
to jsem na to tedy zvědavý

Fouraix
08. 03. 2009
Dát tip
kovářík byl mimojiné schopen vybrat si do rádia těsnohlídka. bylo to velelegrační, obzvláště mamky a hitlerování, ale žeby svědčící o náznacích vkusu, to ani né snad no snad jenom ňákej úlet, i když ho v životě nepochopim no a závislost na staňkovi mne přímo děsí. celé noci nespím. určitě mu budu muset nosit svačiny a naučí mě kouřit. nebo skončím v bohnicích s lyrykem

akredit
07. 03. 2009
Dát tip
dassler: klidně věčný mír, když to alespoň jednou prospěje kritice a bude z toho jasné, že má taky podporu .)

dassler
07. 03. 2009
Dát tip
A dyť já neříkám, abyste byl zticha, pane. Ale jak mám vyluštit z těch slohů, že jde o pět minut prkotiny s Výběrem kritiků. Vážně věčný mír? ))

akredit
07. 03. 2009
Dát tip
dassler: poslyšte, já budu klidně úplně zticha, ale vysvětlete proč je problém s Výběrem kritiků; technicky je to prkotina, ale symbolický význam toho seznamu je nesmírný; nedovedu pochopit, že to nechápete; pět minut úprav a věčný mír .))

řádek
07. 03. 2009
Dát tip
Urvisu: :-) Na úvod je třeba si uvědomit, že kubismus, zvláště pak ten analytický, si klade za cíl rozbít předmět na geometrické složky. Následně vyvíjí snahu podat zprávu o různých aspektech předmětu v typické úzké barevné škále (hnědé a šedé odstíny). Vycházím-li z těchto předpokladů, docházím k jasnému názoru, že je tato debata vskutku kubistická. Ale osobně doporučuji spíše postup směrem ke kubismu syntetickému, který kromě toho, že opět zavádí barvu, usiluje o návrat k větší srozumitelnosti a zceluje a v neposlední řadě zjednodušuje snahu o zachycení nejpodstatnějších vlastností - tedy vyvíjí snahu o syntézu. Ale to už je čistě akademická debata :)))

dassler
07. 03. 2009
Dát tip
akredit: Aha už to chápu, tak postupně. Nejdřív k termínu nejbližší dny ... ano, v mém pojetí času je to opravdu horizont třeba měsíce dvou - znamená to nejdřív, jak k tomu bude čas vzhledem k důležitosti všeho, o co se v souhrnu musím postarat. Tuhle neshodu jsme si tedy vyjasnili. Slovo boží. Neviděl bych to tak tragicky. Jiří má být při vyhodnocování soutěže nezávislým objektivním prvkem zvenčí - nespojeným žádnou vazbou s nikým uvnitř serveru. Uvedl jsem, že významným, nikoliv absolutním a jediným, proto se mi zdá termín slovo boží zbytečně přehnaný. To, že jste věnoval serveru nemalé prostředky i úsilí vím (sám jsem se tu začal vyskytovat někdy v roce 2004, takže je mi to známo). A dobře vím, co zvláště ty vynaložené prostředky představují. A jestli jste to zaregistroval, vždy s vámi mluvím pouze o problému, který nastolíte, nikdy mě nenapadlo shazovat je označením za osobně motivované. Osobně bych ale na druhou stranu od vás očekával nepodezírání mě primárně z úmyslů cílené likvidace čehokoliv, což se mi tak bohužel někdy jeví. Škoda.

řádek
07. 03. 2009
Dát tip
Urvisu: eh, není kubismus zajímavější? :)

papouch
07. 03. 2009
Dát tip
Zdeňále - krucinál - je škoda, že ani s odstupem let nejsou někteří lidé odpouštět a přehodnocovat – budeš-li spravedlivý, najdeš v mých příspěvcích a diskuzích řadu smířlivých gest, která nechceš vidět; a) není CO odpouštět, když není viny b) není CO přehodnocovat, když Tebe hodnotím stále výš v tom, co skutečně víš c) smiřovat není CO, když není sporu. d) uvědom si, že papoušci jsou fťáci srandovní .. a jakmile je byť jen drobná příležitost si z někoho udělat prdel, tak toho využijí a tu prdel si udělají .. a Ty jsi jim těch příležitostí svými úlety dal něurekom .. himlhergotfixlaudondonrvetr jsi chlap, co rozumí literatuře tak jako málokdo v týhle podělaný republičce tak se toho drž rád s Tebou půjdu zase na pivo, nebo až bude zase v červnu autorské čtení na Provázku, tak můžeš být u mě! sakra.

akredit
07. 03. 2009
Dát tip
Urvisu: no nevím jak tady, odtud tě neznám, měl jsem na mysli spíše Totemové fórum, pokud nejsi jiný Urvisu...

akredit
07. 03. 2009
Dát tip
dassler: logika mého postoje je dobře pochopena autorem a2a2a: k čemu bude sekce kritiků, jestliže tu bude vyšší hlas boží, protože zatímco pan Kovařík při své spolupráci má právo si vybírat, co uzná za vhodné, jelikož je schopen vybrané autory tvůrčím způsobem, jakkoli subjektivním, uchopit a svým audiopřednesem bude skutečně spolupracovat na jejich tvorbě, neparazitovat, ale dotvářet, dá se mu jeho výběr v zájmu jeho uměleckých postojů a potřeb tolerovat a zcela jej respektovat; naopak pan Staněk nebude vytvářet nic, akorát bude tím hlasem božím za neviditelných podmínek; ve skutečnosti není žádný rozdíl mezi automatem a panem Staňkem při výběru jen jedné básně nebo jednoho úvodníku, ale kolik škody napáchá dojem, že výběr pana Staňka je postmoderně objektivní; pokud rozumný člověk vnímá v celku, co se zde v poslední době děje -> cílené omezování podmínek kritiky -> faktická likvidace sbírek, zneviditelnění kritických klubů, podpora stále sprostější klaky spamerů a žvanilů, kamarádíčků a bezprecedentní nepochopení historie tohoto prostoru, kdy jsou všechny vydobyté úspěchy a tradice de fakto zatajovány, takže noví autoři mají příliš mnoho snadného prostoru k objevování neustále téhož; pak nemůže rozumný člověk nevidět, že "nemožnost" opravit jeden filtr v podstatném seznamu děl - Výběru kritiků - je jen součástí cíleného otupení významu zdejší kritiky; konec kritiky = konec svobody; taková je tedy logika mého vidění; bohužel k místnímu úpadku dosti nevhodně přispíváte ukvapenými sliby, k nimž vás nikdo nenutil; jaká je logika nejbližších dnů oproti celému měsíci (?) po němž se dočkáme jen stopového náznaku, ale žádné jasné informace; tato logika mi přijde značně odlišná od té mojí, budiž, každý máme svoji logiku, kterou buďto zahrnujeme nebo nezahrnujeme důležitá fakta, vykládáme různě významy slova spolupráce a dalších slov, takže se těžko shodneme; nakonec nic proti panu Staňkovi, nic proti spolupráci, o které mám sice určité pochybnosti – evaluovaní literáti spíše chtějí zdejší prostor kolonizovat, ale může být dobré to vyzkoušet a nakonec se mohu i mýlit; ano, mohu se mýlit, a nikterak se za to není nutno stydět; stydět bychom se měli společně za tu místní ospalost, pasivitu a pomstychtivost, se kterou se zde přistupuje ke každému vyjádření, které nevoní zlenivělým a neomylným vojáčkům svaté autenticity, kterou nejsou ani schopni odlišit od pudové přirozenosti, neboť do ní nezapočítali rozum; sám jsem věnoval Písmáku nemalé prostředky a značné úsilí, nemám žádný důvod vidět tento server na lopatkách, a i když se sem nehodlám vracet do žádných pozic, jak je mi podsouváno, není možné se nevyjadřovat; všechna moje vyjádření se týkají literatury, ale tato vyjádření si různí lidé berou osobně, (ztělesňují snad literaturu?); škoda, že si neberou osobně pověst, kterou potom tento server má; přiznám se, že mohu pak těžko hájit ve Tvaru či jinde internetovou literaturu, když to, co je vytýkáno se bohužel skutečně děje – tlachání, závist, pomstychtivost a naivita zvrhlá v přeceňování sama sebe; urvisu: není potřeba conquistador, ale postmoderní tolerance, jejíž bezpečnost musí chránit určité omezení anonymity -> viz např. Diskuze nově na www.novinky.cz, jinak máš tentokrát celkem pravdu… papouch: je škoda, že ani s odstupem let nejsou někteří lidé odpouštět a přehodnocovat – budeš-li spravedlivý, najdeš v mých příspěvcích a diskuzích řadu smířlivých gest, která nechceš vidět;

Já vím. Si to pamatuju. Hulváte :)

Tedy hledal bych v tom cokoli, ale tohle ne. Čili díky za překlad a zejména za to, že nyní mohu téměř bezezbytku souhlasit (vyjímám tu pasáž o prospěšnosti gubernátora).

Já a slušně??? Fuj. Jsi zlý a chceš po mě nemožné věci. Strejdo.

Urvisicochceš,alenenasviňutoho: Já se snažil. Skutečně. Vzdělával jsem se, co to šlo. Anatomii krávy mám v malíčku. I ovce, kozy, koně, psa i kočky. I slepici bych vyškrábnul. Ale! Odstavec "Zcizování osobního soukromí na serverech, které patří především těm, kdož jej sami svými příběhy a virtuálním životem vytváří, a nikoliv majitelům původně prázdných počítačových databází s reklamními bannery... takové zcizování osobního soukromí (o to ti jde, žeano?) je nejotravnější plísní dobré vůle každého nezávisle se chovajícího člověka, který se do virtuálního prostředí pokouší vstoupit, a bývá téměř bez výjimky jen otázkou krátkého času, než je tato *nová čistá duše* nucena začít čelit zprvu ojedinělým, avšak postupem hrocení osobních vztahů lavinovitě se šířícím osobním útokům pološílených sociálních deviantů v převleku právoplatných autorů, jejich kritik a zpravidla knihomolských litanií, kteří za těch několik málo let existence serverových světů v Českomoravské zemi dobře pochopili, jakým způsobem okusovat, nahlodávat a odsávat cizí lidskou energii :o) Nějaká konkrétní jména nicků, nějaké seznamy?... smích" mi neříká lautr nic. Jestli to jde přeložit do hospodské řeči, přimlouvám se za to.

papouch
06. 03. 2009
Dát tip
Urvi - nejsi vůl :)) nene koukni, co jsem Zdendovi napsal jinde tadydle A nerejpu. Papoušci nerejpou, oklofávají. A dělají si srrrandu .-)

papouch
06. 03. 2009
Dát tip
Reconquista, rekatolizace... relyrykizace písmáka? ;-)

Konkrétněji jsem vůbec nepochopil, cos chtěl, básníku, říci. Jsa tupý, zmohl jsem se na trapné "cože".

Cože?

Na pruzení netřeba dedukce. To je povahou.

dassler
06. 03. 2009
Dát tip
Před časem jste mi, pane, řekl v nějaké diskuzi, že je nemožné, aby kdokoliv z profesionálního nebo poloprofesionálního literárního prostředí ztrácel čas s něčím, jako je Písmák. A když se o to i tak dlouhodobě tvrdošíjně snažím a alespoň trochu se to podaří, tak je z toho najednou totální rezignace na vlastní postoj k literatuře. Já jsem teď asi vážně mimo, ale uniká mi veškerá logika. V čem tkví konec svobody a nezávislosti? A kdo o čem vyjednávat a komu to tady patřit? Je mi záhadou jakými dedukcemi lze k nečemu takovému dojít právě, proto se ptám.

Zdravý jistě je, ale patrně prospívá jen tělu, mysli bohužel nikoliv

Tělocvik je zdravý.

Pane na nebi :-(

A_tzo
06. 03. 2009
Dát tip
ále, třeba PĚSTITELSKÝCH PRACÍ, na děsivý písmácký skutečnosti to nic nemění (dyť tys přece uměl jedovatě klovnout když bylo zapotřebí, kluku jeden opeřená)

papouch
06. 03. 2009
Dát tip
TĚLOCVIKU, milé A-co, tělocviku. ,-)

A_tzo
06. 03. 2009
Dát tip
no a - někdo tady úplně rezignoval na jednu důležitou věc - posílat hovnaře s jejich hnusdílama dohajzlu, podívejte se jak vypadá hlavní strana děl - rozmnožil se nám tu liter.cz, kurva! dyť je to tady úplně strašlivý! pištové, armini, papouchovití, je čas zapomenout na regionální půtky, teď se musíme všichni spojit... pojďme to svinstvo vymýtit dřív než bude pozdě! a neplýtvejme časem ani silami na zesměšňování učitele ZEMĚPISU!!!

Tak hadi, nebo nuly? Nebo snad had = nula?. Lze milion zapsat jako 1hadhadhadhadhadhad?

A_tzo
06. 03. 2009
Dát tip
hej, norsko - takhle je nenasereš, to se ti eště akorát vysmějou nechápu, že jim pořád tak naivně nabíháš na pajc

Norsko 1
06. 03. 2009
Dát tip
milý armine, papouchu, pišto apod. Je mi líto, že jsem vás zklamal. Ale mám jednu dobrou zprávu, která vás uklidní. Já jsem o vás nikdy žádné dobré mínění neměl, jste jenom taková lidská spodina, hadi, kteří se plazí po zemi, a syčí. Nuly

jejdavilda
06. 03. 2009
Dát tip
To je řečí skrz jednoho stánku

raja
06. 03. 2009
Dát tip
no a o čem se tu bavíme?:))

nene, je to medicimbál, medicinbál je ples absolventů lékařské fakulty

raja
06. 03. 2009
Dát tip
nene, nenech se mýlit, je to medicinbál...;p

Ježkovy voči já zírám, i když jsem jen noha!

Norsko miluje Ježkovy voči? Ježkovy voči!!!! Hele, Norsko, píše se medicinbal nebo medicimbal?

papouch
05. 03. 2009
Dát tip
tyole :-))))))))))))) tak tohle mě fakt rozesmálo :-)) Norskej, tak teď ses projevil jako úúúplnej pitomec a mimoň... ale fakt úplnej a je mi to líto, bo jsem měl o tobě do poslední chvíle větší mínění Armin dík za avi .-)

Norskej, ty bys potřeboval ženskou jako svině drbání Nebo chlapa :-) Avi papouchovi a pištovi

Jinovata
05. 03. 2009
Dát tip
Výjmečně s tebou Zdeňku nesdílím rozhořčení. Vytovořením nějaké věci, v tomto případě vzdělaným externistou voleného úvodníku a výběru básní, neubírá se prostor ničemu jinému. Snad jen vzniká konkurenčí prostředí pro jiné případné projekty, které musí soutěžit o pozornost. Například časopis. Ten má plné možnosti realizovat se po boku čehokoli, co dassler domluví navíc. Souhlasím ale s tím, že některé systémové přesuny a odstraňování funkcí písmáka nejsou konzultovány a zároveň nejsou šťastné, což je dost hloupá kombinace.

Norsko 1
05. 03. 2009
Dát tip
armin: nemluvě o tom, že jsi pišta, nebo papouch. Větší debily tady neumím vyhledat :-)

Norsko 1
05. 03. 2009
Dát tip
armin: jsi nula, armine. Koukni se na svou autorskou stránku a medituj. Ty nevíš, o čem ?

Norsko 1
05. 03. 2009
Dát tip
armin: a už zas, debílek. Nikdo na něj nemluví, ale on má přesto děsnou potřebu mluvit o něm. A lhát. S úsměvem prostě debílek (o avi nemluvím vůbec)

A norskýho vezmi s sebou... i když, on je tělocvikář, on poběží a ty můžeš utíkat :-)

jdi do prdele Lyriku, jsi zakomplexovanej chudáček, běž masturbovat jinam

Norsko 1
05. 03. 2009
Dát tip
a2: ostatně jako většina jiných, tupých kritikův :-)

Norsko 1
05. 03. 2009
Dát tip
takové kokoty, jako například ježkovy voči, mám nejradši. Nehraj si na vědce, když jím nejsi, lásko :-)

A to jsme si myslely, že už jsme viděly všechno...

Norsko 1
05. 03. 2009
Dát tip
a2: to bude asi tím, že na mě sereš

a2a2a
05. 03. 2009
Dát tip
Noráčku, ty jsi stejně na mně nějak přísný, ale dělám honě nedoklepů na své domácí klávesnici, v práci se mi to neděje, to víš, léta jsou už tady.

Norsko 1
05. 03. 2009
Dát tip
a2: omluvím ti všechno, jen ne nedokonalost :-)

a2a2a
05. 03. 2009
Dát tip
omluvte místy nedoklepy.

a2a2a
05. 03. 2009
Dát tip
Akredit není tak úplně bez pravdy. Osobně si netroufám odhadnout důsledky této iniciativy, nepochybně dobře míněné. Skutečností však je, že nedávno proběhly změny v Písmáku, aniž by byly konzultovány v nějakém miniprůzkumu nebo třeba v kritické sekci, a jejímž výsledkem je, že zmizela i tak jen jediná možnost vyhledávání starších děl podle úspěšnosti, či odkazy na sbírkyna první straně, přehled úspěšných sbírek, atd. Přítomnost pana Staňka má přispět k propagaci to lepšího, ale i k větší zodpovědnosti v hodnocení kritiků. Ovšem otázkou, kterou si nyní neumím zodpovědět, je co to udělá s lidmi tady, jak bude při hodnocení textů fubgovat stádní reflex, o který už i tak není nouze, k čemu bude sekce kritiků, jestliže tu bude vyšší hlas boží, jaký faktický význam budou mít i tak již někdy problematické tipy. Ale také se leccos může vytříbit. Osobně to vnímám tak, že zdejší prostředí bude náročnější a zybtek se uvidí. Jsem proto to zkusit, zdejší komunita nepostrádá kritické hlasy a pan Staněk jistě nepřichází proto, aby odradil,

JiKo
05. 03. 2009
Dát tip
Ty směřuješ k dráze Palacha... jinak si to neumím představit.

Petrusha
05. 03. 2009
Dát tip
Ja neviem, ale mňa ako bežného radového člena písmáka vyberanie úvodníkov a doporučovanie diel k prezentácii obchádza. Ten, kto chce prezentovať skutočne, si i tak, názor vypočuje a robí podľa vlastného rozumu a cítenia; ten, kto nie, tak to i tak asi s ním nestojí za nič. Iné v tom nenachádzam, takže neviem prečo by to malo odbmedzovať slobodu kohokoľvek. Neteším sa, neneteším sa ... pozerám, vidím, vyberám. Správam sa ako človek s názorom a s právom na výber. Ak budem chcieť slepo napredovať, zaradím sa do stáda za najväčšieho ... Prečo toľko urazenej ukričanosti? Je dokázané, že argumentovať takýmto spôsobom človeku presvedčenému, že zmyslom jeho života je blbina (nesúdim pôdovný zámer, je to len prímer), je veľmi ťažké. Ten presvedčený človek je totiž svojou argumentáciou voči oponentom dokonale pripravený. Čo tak niečo konkrétne urobiť a nielen kričať, dupkať a žalovať sa ako decká v škôlke?

Norsko 1
05. 03. 2009
Dát tip
milý lyryku, nezávislost kritiků zde neexistovala nikdy, tu jsem nepoznal. Nevím, kdo je staněk, ale ten to jistě vytrhne. Těším se

papouch
05. 03. 2009
Dát tip
..mně naopak, stando, avíza prosím posílej! Od Tebe avízo je takové chutné, šťavnaté, v zobáčku se jen rozplývá..

Zbora
05. 03. 2009
Dát tip
...a vtipný, bych nezapomněl!

stanislav
05. 03. 2009
Dát tip
tak si dáme ještě jedno kolečko avizek. a pomalu pro dnešek loučím se, máte to tu krásné, samí inteligentní přispěvatelé, ať žije mír a vládne zároveň na celém světě, i v Africe mezi hladovými černoušky...

Stando, já tě milovat nebudu a neposílej mi, prosím, další avíza. Děkuji.

Zbora
05. 03. 2009
Dát tip
Jsi spravedlivý a obětavý, Stanislave. To mi je na Tobě obzvláště sympatické! Možná bych Tě mohl milovat i tak jak jsi.

papouch
05. 03. 2009
Dát tip
wotrawnej! 8115

Kandelabr
05. 03. 2009
Dát tip
jsem osvicen. odchazim totalne rezignovat. kristova noho? jezkovy voci? u tohodle byste nemeli chybet...

StvN
05. 03. 2009
Dát tip
Nevidím to jako problém. Nikdo nikoho neomezuje, nic nezakazuje.

stanislav
05. 03. 2009
Dát tip
Zboro, kdyby jsou chyby, ale i přesto, že jsem starý, žiju v Lásce. doma máme hodně dětí, mnoho radosti a starostí, ale pro literaturu udělám cokoliv, proto si tak vážím akredita, který nikdy neumdlévá a vždy tepe nešvary! ať je Slunko nebo mráz.

Zbora
05. 03. 2009
Dát tip
Stanislave, ale kdybys byl o 50 let mladší, měl umyté vlásky a něžné pohlaví, možná bych Tě také mohl milovat. samozřejmě pro dobro věci!

Zbora
05. 03. 2009
Dát tip
Já miluju spíš dobré papání.

stanislav
05. 03. 2009
Dát tip
Zboro, miluji Tě!

Zbora
05. 03. 2009
Dát tip
Tyjo, ale vytisknu si to a dám to dědovi k Vánocům. On moc rád čte takové chytré věci. Vždycky při tom pokyvuje hlavou a občas si i něco zaškrtne.

hare krčma...

stanislav
05. 03. 2009
Dát tip
dobro je naším cílem, jak tvým, Zbořiště, tak i akredita, milujme se všichni navzájem, jen tak se dobereme výsledkůch...

Zbora
05. 03. 2009
Dát tip
...a spíš nějakou pohádku bys tam neměl Stando? Ale ne moc složitou. A dobro musí vyhrát jako.

stanislav
05. 03. 2009
Dát tip
pro zájemce, kteří nemají rozhled, doporučuji tuto studii z pera mladého autora, jedná se o anotaci díla známého autora: http://hubertxy.webgarden.cz/clanky/tzvetan-todorov-poetika-prozy-2.html aby jako Zbora nekňučel, že je negramot... hehe

stanislav
05. 03. 2009
Dát tip
Narvahu, rada jedna: snaž se pochopit akredita, doopravdy má pravdu!

stanislav
05. 03. 2009
Dát tip
Zdeněk měl vždycky pravdu. dlouho jsem to nechápal, ale teď jsem prozřel. podporuji všemi svými chabými silami akredity Lyryka!

Zbora
05. 03. 2009
Dát tip
No, třeba Egil vypadá, že toho o literatuře a hlavně poezii ví víc, než je obvyklé. Fouckault zas vypadá, že má docela zájem o teorii. Našlo by se tu pár lidí.

já s tebou souhlasím, jen jsem chtěl vědět, kdo podle tebe má jakostní literární rozhled. není v tom nic osobního, pouze jsem položil otázku

Zbora
05. 03. 2009
Dát tip
K tomu nejsem odborně způsobilý, protože sám ten přehled mám značně omezený, jen tak jakoby tuším, ale netuším, proč bych je měl vyjmenovávat. Jinak...máš snad na literární obzor reprezentativního vzorku Písmáka jiný názor?

však aktivisté, co chtěli prosadit Cimrmanovu sochu na Malostranské náměstí, se taky nejdřív zeptali na názor hlídače parkoviště...

Jako Narvah, i já jsem si svůj literární obzor určoval vžycky sám a hodlám v tom pokračovat. Připadáš mi jako malé vzteklé dítě, které ostatní děti vyhodily z písečku a on je teď všechny pomlouvá, a když odejdou domů, tak jim chodí bourat bábovičky a čůrat do písečku. Zbora : člověk, který má narozdíl od většiny zde přítomných alespoň jakýstakýs literární rozhled... tuhle větu bych od kritika nečekal :-) Můžeš vyjmenovat menšinu těch, kteří ten přehled mají ? Nic osobního, jen mě to zajímá :-)

Delahaye
05. 03. 2009
Dát tip
že by úvodník vybraný panem Staňkem pokřivil můj literární obzor ... ? Krindapána !! Děkuju za upozornění !! Dycinky zavru oka, než se mi to přiloguje !!

nyma
05. 03. 2009
Dát tip
omlouvám se zdvojení, nehoda:)

nyma
05. 03. 2009
Dát tip
Nejspravedlivější a nejobjektivnější by tedy bylo, aby se úvodník losoval. Moje slovo! Nebo snad z každého úvodníku jedna věta. Aby se dostalo na všechny a nikdo si nemohl stěžovat. Tak tak, konečně by snad ubylo nikam nevedoucích nesmyslných diskusí a lidi by se nemuseli tolik rozčilovat:-D

nyma
05. 03. 2009
Dát tip
Nejspravedlivější a nejobjektivnější by tedy bylo, aby se úvodník losoval. Moje slovo! Nebo snad z každého úvodníku jedna věta. Aby se dostalo na všechny a nikdo si nemohl stěžovat. Tak tak, konečně by snad ubylo nikam nevedoucích nesmyslných diskusí a lidi by se nemuseli tolik rozčilovat:-D

Zbora
05. 03. 2009
Dát tip
Ty dva texty k sobě patří? Opravdu? A ještě jedna otázka. Co je neakceptovatelného na tom, že texty pro úvodníky a audio bude vybírat člověk (notabene člověk, který má narozdíl od většiny zde přítomných alespoň jakýstakýs literární rozhled)? Má to snad dělat stroj anebo by bylo vhodnější provádět losáž?

Narvah
05. 03. 2009
Dát tip
a nechceš si dát lyriku oraz? můj literární obzor sem si dycky určoval sám. začínáš si sám sobě lízt trochu moc do hlavy. di se projít. a zkus se rozdýchat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru