Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzemí

09. 05. 2009
0
0
494
Autor
xvan

Trevord Cardas ležel na své posteli v suteréním bytě o velikosti 1+kk. Venku z okna slišel řev, střelbu,strach. Bál se,ostatně jako keždý večer kdy se bezmocně snažil usnout. Cardas bydlel ve velice chudé čtvrti, skoro každý zde neměl zaměstnání a živil se tak krádežmi, nájemnými vraždamy a tak podobně. Cardas až dodnes pylně pracoval v tiskárně na noviny s jménem ,,Titulek,, na okraji města ,ale jak už to tak bývá po nekonečně vytrvalých nájezdech místních vandalů se podařilo tiskárnu dokonale vyplenit a tak ,,Titulek,, zkrachoval. Trevord nevěděl co dál. Žil sám enměl přítelkyni ani kamarády. Posledního měl na střední škole ale toho boužel vyhodily a Trevord se s ním už dál nestýkal. Na přitelkyni byl moc ošklivý a ani ponízky mu v kapse moc nechrastily. Matka mu zemžela při porodu(buď jí země lehká) a otec mu někam utekl. Trevord žil od narození mísním sirodčinci kde ho vychvávaly a staraly o něj velice smardlavé,ošklivé,bradavičnaté a nad míru obézní ježibaby. Měl těžky život. Najednou uslišel ťukání. Po chvilce přemíšlení mu došlo zě je to ťukání na dveře. Další vteřiny. Byly jeho dveře. Když to Trevordovi došlo tak se lekl. Co teď? Trevordův motek napadli tři možnosti vyleze s okna a uteče stýdle dementní čtvrti,otevře nebo by taky mohl zůstat ležet v posteli a ignorovat to. Cardas zečal tyto možnosti vyhodnocovat: otevře a může se dostat do maléru, zůstane ležet nic se nestane i když by se mohla také ozvat střelba a apak by měl na svědomý nevinný život. Nebo teda život určitě. No a nebo….. trevord už měl této čtvrti po krk a svého života taky*. A tak si zbalil svích pět švestek což bylo 2386 kč ,kartáček, zubní pastu, ponošky své trenirky se znakem supermana, tepláky, polo špinavé triko, baterku a svůj deodorant značky adidas pak vyrazil směrem nový život. Což byla cesta k jeho polo otevřenému oknu ,kde zjistil že vyskočit z okna a udělat tak scénu jak z amerického filmu udělat nemůže protože je rozbyté a nedá se otevřít tak musí vyjít dveřmi z kterých kupodivu přestal doléhat zvuk toho neůnosného tukání. A tak trevor vykročil ven do nového světa dveřmi jako každý normalní člověk, které taky ale samozřejmě musel nejdřív odemknout. *nebojte se nešel se oběsit ani jinak nechutně zavraždit Trevord otevřel dveře svého bytu a to co před nimi uviděl ho vůbec nepřekvapilo před jeho vchodem byla veliká louže krve Trevord je překročil a směle višel ven do ulic ale to bylo tak vše, nevěděl kam dál kulky mu létaly kolem hlavy a on se nemohl soustředit a tak se vydal kam ho nohy nesli hlava ho vedla. Do nejbližší hospody. Restaurační zařízení čtvrté cenové kategorije leželo nedaleko místní policije neboli spíše u ubytovny pro ty kteří měly štěstí a někam se v životě a v týdle posraný čtvrti dostaly. Byl to špinavý pajzl který byl skoro vždy plný špinavými dědky někdy tu Cardas potkal i staré ježibabi z jeho bývalého sirotčince a to pak ráno neskončil jen s kocovinou ale i monoklem pod okem nebo oběma. Když Trevord otevřel dveře do místní kantýny ozval se řev a veselí Cardasovi to udělalo dobře, sedl si k byru a objednal si jedno pivo.Přemíšlel: kam jít? Nevěděl. Obědnal si další pivo a k tomu skotskou a tu si k němu přisedl starší pán postavi křehké a pod očima pytle jako kdyby pod nimy byl cement, vlasů moc neměl, vypadávaly mu místo jedné nohy neměl dřevěnou tyč ale rukojeť z vysavače značky Concept, no každopádně vypadal dost komicky. A tu ten staroch povídá: (no spíš huhlá když má v sobě čtyři a půl promile ale to je jedno protože Trevord tuto opileckou hatmatilku dobře znal)hrochu, vychrlil ze sebebe naráz něják mroc nepsiješ nedráš by sis smnou vlašu korky teda koralky, Trevord spěšně odpověděl že jo a že to klidně taky zaplatí. No a tak to šlo ráz na ráz jeden panák za druhym vlašky ubejvaly a myzely v jejich ústech nebo taky na zemi to podle toho jake mněli štěstí jestli trefily nebo ne. Druhý den se Trevord probudil se strašlivou bolestí hlavy z kocoviny ale valným dílem tomu taky přespěl pád z barové stoličky který mo spůsobyl otřes mozku chtělo se mu spát ale to pocítil chlad a mokro ve svém rozkroku nebyla to moč, žě by se počůral jak malé dětsko ,ale kapání ze stalagnitu nad ním.Vtom ho někdo čapnul za ruku a ať vstane utíká za ním. Trevord se líně zvedl, rozkoukal se, posadil se a sliší: poběž! Místo kde byly byla asi jeskyně nebo tak něco Trevord seděl na skalnaté zemi. Jak tak pozoroval okolí všimlsi že je na něčem jako mostě nebo tak něco. Tento most byl asi tak dva a půl metru široký a jeho okraje lemovala nekoněčně dlouhá propast do dýlky byl asi takosmdesát metrů a pak se zužoval do menší podlouhlé jeskyně ,ale tam už Trevord nedohlédl. Ohlédl se a vidí jak proti němu běží dva chlapi a kdyby ste si odmisleli jejich plnovous tak by mohli chodit na konparzi hrát v divadlech skály. Trevod si uvědomil že to asi nebude v pořádku a že na něj volal asi někdio jinej , otočil se a tu si vspoměl: v běhu se na něj otáčí ten staroch s nohou značky Concept a volá na něj ,,tak se sakra zvedni ty pitomče a poběž, Cardas si to uvědomil musí běžet a tak se zvedl a utíká (teda spíš poklusává, no velkou námahu mu to nedělalo doběhnout jednonohýho.)Když ho doběhl tak už jejich sledovatelé byly skoro u nich. Trevord nebyl tak blbej aby si nespočítal zě by jim s jednonohým neutekli a tak… V běhu si otočil baťoh na břicho a vytáhl z něj svojí baterku o velikosti menšího kávovaru a tou ve vhodnou chvíli posvítil jeho pronásledovatelům do jejich bulev. Ty to tak ohromilo a oslepilo že se akorát zapotáceli udělali pár kroků do strany a už bylo slišet pomóóóóócc a pochvíli i dopad na asi velice tvrdou zem. Trevord s conseptem se zastavily a oba si naráz oddychli.,, Tyvole na to bych nepřišel.“ Řekl po chvilce oddichvání jednonohej. ,, to jo, taky bych to do sebe neřek“ odpověděl tervord.,,No a jak ty se vlastně jmenuješ“ hned vyzvídal Trevord. ,,Výš no to se tady u nás v podzení neříká ale má přezdívka je Morgan, to podle toho že furt piju ten rum Kapitán Morgan a ty.“ ,,No já jsem Trevord Cardas“. ,, A jak jsme se sem vůbec dostali kde, jsme“.
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru