Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skloňování zájmena "já" (mě/mně)

02. 09. 2001
2
0
7898
Autor
dokonaley

1. pád
2. pád mě, mne
3. pád mně, mi
4. pád mě, mne
6. pád (o) mně
7. pád mnou

jo jo, tabulku do díla nevložíš...

tak pravil Olda :o)


Godfrey
13. 02. 2005
Dát tip
A já si myslel, že "mne" se dá nacpat kamkoliv :))

Ivanhoe
18. 07. 2002
Dát tip
BLB: A teď je ze mě taky blb ! Jééééé hele to jsem netušilm, že si to taky pletu. Tož ještě jednou ze mne (jako z TEBE). !!! 4. pád Ty mnié mě .. na tom je hloupé, že nepomůže si to napsat a znaleckým intuickým pohledem to porovnat a zhodnotit (jako třeba i y...). Jinak intuický znalecký pohled se dost otupuje čteným textem psaným bez znaleckého intuického pohledu. Doufám, že zvítězím(e) !!!!!

blb
14. 12. 2001
Dát tip
já si to pamatuju jako 3,6 pád mně (tři písmena - násobky tří) 2, 4 mě(dvě písmena - násobky dvou)

blb
14. 12. 2001
Dát tip
sakra, šestka je taky násobek dvou!?!?!?

vždyť je to naprosto jednoduchý!!!!!!!!!!!! MĚ = TĚ MNĚ = TOBĚ to nejjednodušší pomůcka, kterou znám. Př.: má mě (tě) ráda přejelo mě (tě) auto je mně (tobě) zima chtěli po mně (tobě) pokutu... zaráží mě, kolik lidí si tohle plete:o((((

zolli
24. 10. 2001
Dát tip
Ještě že mně to tak papóš zjednodušil, teď už nadosmrti nebudu vědět jak mě mně je. No vono mně stejně vesměs je vždycky blbě :o)))) Cos to sem dokonaley dal, tak sem mám spády. tedy..chodím si sem s pádama o radu. Tedy každopádně pro radu... No vždyť víš... dík :o)))

papouch
04. 09. 2001
Dát tip
na tom se právě zakládá mnemotechnická pomůcka: Tam, kde se místo mě/mně dá říct -ti-, patří mě tam, kde se místo mě/mně dá říct -tě-, patří mně ...nebo taknějak, snad jsem to nezvoral :-)

papouch
04. 09. 2001
Dát tip
...jasně, že zvoral. Su vůl. Všechno špatně. Takhle je to: tam, kde se místo mě/mně dá říct -tobě-, patří mně

JiKo
03. 09. 2001
Dát tip
slyšeli jste slobo Boží ...

papouch
03. 09. 2001
Dát tip
chybí pátej pátým pádem hulákáme MŇÉÉÉÉ!! :-)

teskna
03. 09. 2001
Dát tip
Trochu moc egoisticky, nee? :-) Proc ne treba Ty, Tebe,Tobě/Ti,Tebe/Tě,Tobě....s Tebou!!

dokonaley
03. 09. 2001
Dát tip
teskná: ale ale, to je moc dobrý nápad k zamyšlení... proč nikdo nedělá chybu v "tobě", ale spousta lidí dělá chybu u "mě" :-))

Danny
03. 09. 2001
Dát tip
:)

Wopi
02. 09. 2001
Dát tip
Problém je v tom, že leckdo netokáže určit ten pád ;-). Ale na každý pád dobré :-))).

Wopi
02. 09. 2001
Dát tip
ééé "nedokáže"...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru