Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

28

05. 06. 2009
9
51
2730
Autor
Paulart

pod drátem vedení
odřená větev

51 názorů

katugiro
12. 06. 2009
Dát tip
A je to.

StvN
12. 06. 2009
Dát tip
Kdo by tvrdil takovou blbost?

katugiro
12. 06. 2009
Dát tip
Na začátku - a děkuji, že se vracíme k původnímu tématu - jsem měl (a stále mám) námitky proti výroku že minimalismus je v důsledku v rozporu s uměním.

StvN
12. 06. 2009
Dát tip
Nerozumim. Proti čemu to mohu nebo nemohu namítat? Respektive proti čemu ty namítáš, když něco namítáš, nebo lépe řečeno, proti čemu jsi namítal to, co jsi namítal od začátku?

katugiro
11. 06. 2009
Dát tip
*, samozřejmě

katugiro
11. 06. 2009
Dát tip
Nevztekej se. Pro tebe je asi teze "minimalismus je v důsledku v rozporu s uměním" nebo otázka "stojí na minimalismu nějaké umění" jen dílčím způsobem nepřesná, na druhou stranu pak po ostatních vyžaduješ jasné formulace. Tak se rozhodni, jakým způsobem se chceš vlastně bavit. Jestli tak, že ty můžeš plácnout cokoliv a je to možná dílčí nepřesnost (a ještě by se o tom dalo diskutovat), zatímco protistraně vyčítáš, když tě přesně necituje, pak bys měl i rozumově chápat, že s tím tě každý odkáže do patřičných míst. To mně nebaví pořád ti něco vysvětlovat, když neumíš pořádně číst. Jak můžeš namítat, že "jedno umění nevyužívá druhé umění", když to nemáš namítat proti čemu? Zase sis stvořil nějaký pseudoargument, na který teď jakoby reaguješ.

StvN
11. 06. 2009
Dát tip
Aha, takže se budeme zase bavit o mé formulaci? To je přesně to, o čem píši ve svých úvahách. Tobě je v podstatě jedno, o čem se diskutuje, tebe více zajímají dílčí nějaké nepřesnosti nebo chyby, i když jestli to je chyba je také k diskusi. Ty mi na to teď odpovíš, že bys od někoho, kdo chce diskutovat, čekal přesné vyjádření. V tom případě nejspíš žádná diskuse nebude. Nějak mě nebaví vysvětlovat ti každé slovo. Ostatně kdybychom si vyměnili role, tak bych mohl namítnout, že jedno umění nevyužívá druhé umění.

katugiro
11. 06. 2009
Dát tip
To je zvláštně položená otázka: jaké umění staví na nějakém uměleckém stylu? Spíš bych řekl, že ho umění využívá, popř. se k němu zařazuje.

StvN
11. 06. 2009
Dát tip
Než se k tomu dostaneme, tak se zeptám, protože to nevím. Jaké umění staví na minimalismu, co minimalismus rozvíjí? Třeba to není slepá ulička.

katugiro
11. 06. 2009
Dát tip
Já se bavím o tom, co jsi napsal. Z nějakého důvodu ale opakuješ, že jsi napsal něco jiného. Teď ještě stačí uznat, že minimalismus není slepou uličkou umění a že jeho důsledkem není absence umění.

StvN
11. 06. 2009
Dát tip
Až se začneme bavit o tom, co jsem skutečně napsal, pak ti přestanu opakovat, že jsem nenapsal to, na čem ty jsi založil svou argumentaci. Ano, je samozřejmě blbost říct, že je minimalismus v rozporu s uměním.

katugiro
11. 06. 2009
Dát tip
Zajímalo by mě, proč vehementně opakuješ, co jsi nenapsal. Nasíráš se sám tím, že v diskusi se mnou používáš způsoby, které na rozumné lidi nezabírají. A ne, nebudeme tady rozebírat, které to jsou :)

StvN
11. 06. 2009
Dát tip
Vím, co jsem napsal a rozhodně jsem nenapsal, že je minimalismus v rozporu s uměním. Snad umíš porovnat alespoň počet slov ve dvou větách, když už ne jejich smysl. Nevim, proč se mě snažíš nasrat, ale budu ti vděčnej, když s tim přestaneš.

katugiro
11. 06. 2009
Dát tip
Oba dobře víme, co jsi napsal. Je mi jedno, jak jsi to myslel a jak si představuješ, že to budou lidi chápat, faktem je, že jsi to napsal blbě a zatím na tom nezměnilo ani to, že jsi se snažil zpochybnit moji schopnost něco chápat, ani to, když sis konečně o minimalismu něco přečetl a pokusil se o něm najít něco, co by mohlo s tvým tvrzením koexistovat. Nezmění na tom nic ani to, když se začneš tvářit, že jsem to byl já, kdo v téhle diskusi pořád někam zabíhal.

StvN
11. 06. 2009
Dát tip
Nenapsal jsem, že minimalismus je v rozporu s uměním. Ani jsem to tak nemyslel. Zkus to pochopit a nepeskuj mě za něco, co jsem nenapsal. Tim tvým překrucováním jsem se dotali úplně jinam, než kde se mohlo vklidu diskutovat o tomto haiku.

katugiro
11. 06. 2009
Dát tip
Mně zase připadá, že se snažíš nejrůznějšími způsoby vykroutit z toho, jakou jsi na začátku napsal blbost. Minimalismus v rozporu s uměním.

StvN
11. 06. 2009
Dát tip
Minimalismus snad nespočívá jen v akcentování, ne? Jde o to, že ty, jak se píše, nepodstatné složky, právě odstraňuje. Mi připadá, že se snažíš překrucovat to, co píšu.

katugiro
11. 06. 2009
Dát tip
Není to definice, ale vyhovuje mi to zcela. Jestli vidíš souvislost mezi akcentováním základních a důležitých složek díla jejich osekáváním, tak si to užij :)

StvN
11. 06. 2009
Dát tip
Tam jsem právě našel tohle: Odstranění všeho nepodstatného umožňuje divákovi, posluchači nebo čtenáři intenzivně vnímat základní a důležité složky díla. Nevim přesně, jakou definici mám najít, aby se ti hodila.

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
Že bych ti třeba přepsal něco z wikipedie? To najdeš sám :)

StvN
10. 06. 2009
Dát tip
Tak mě prosím pouč, co to ten minimalismus vlastně je.

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
Smyslem minimalismu NENÍ osekávání komplexního celku. Minimalismus sám tvoří komplexní celky. Hele, ale tohle fakt nemá cenu, když máš o minimalismu nějaké zkreslené představy, popřípadě sis vytvořil jeho soukromou definici, která odporuje běžně používanému pojmu.

StvN
10. 06. 2009
Dát tip
Když budeš za umění považovat cokoliv člověkem vytvořeného, tak to jistě v rozporu není. I když - Smyslem minimalismu je ubírat z nějakého komplexního celku, osekávat ho a tak dále. Třeba Hledání ztraceného času by Paulart vyjářila jako zatažené závěsy stařec čte ranní tisk Důsledkem osekávání je co? Nic. Třeba takový býlý čtverec na bílém pozadí. Nebo vůbec ani to plátno ne. A když nemáš nic, tak asi nemáš ani umění? Už aspoň chápeš, jak jsem to myslel. Neříkám, že se mnou musíš hned souhlasit.

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
*s uměním, fuj

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
Metody necháme taky na jindy. Minimalismus není v důsledku v rozporu s uměním. Tečka. Je manýrismus, symbolismus nebo expresionismus v rozporu z uměním? Otazník. Není. Tečka.

StvN
10. 06. 2009
Dát tip
Jaké jsou moje metody? Jinak předmětem diskuse je minimalismus jako slepá ulička umění nebo se ti nelíbilo, jak jsem obecně hovořil o pochopení. Jo a nebyla to marmeláda, ale zmrzlina.

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
Nemysli si, že nevím, co jsi řekl a že neznám tvoje metody. Myslím, že ses stále ještě neobtěžoval si někde vyhledat, co že to ten minimalismus je :)

StvN
10. 06. 2009
Dát tip
Změní se něco, když tiše poukáži na skutečný můj výrok: minimalismus je v důsledku v rozporu s uměním vůbec

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
Tyjo, tys toho splácal dohromady tolik, že nevím kde začít. Necháme stranou rozdíly mezi pochopením, souzněním a borůvkovou marmeládu vůbec, to by bylo nadlouho. Z nějakého důvodu jsi přesvědčený, že nechápu tvé vyjádření, aniž bys vzal v potaz, jak bylo tvé vyjádření stupidní. Nemůžeš prohlásit, že se z cihel nemůže dělat architektura, a pak dodat, že tě úplně přesně nechápu. Máš se vyjadřovat jako inteligentní člověk a ne jako neandrtálec. Co bys chtěl přesněji chápat na výroku, že je minimalismus v rozporu s uměním, když očividně nevíš, co to minimalismus je? V tomhle je problém, ne v tom, jak kdo chápe. Věta Až to pochopíš rozumově, to znamená uvidíš to, co vidím já zní napůl samolibě a napůl zaslepeně. Pasuješ se do role toho, kdo má lepší rozum než ostatní, na což se těžko reaguje jinak, než se stejnou mírou arogance.

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
Samozřejmě že něco říká... Ty jsi fakt sociální mastodont, StvNe. Nemám teď čas ani chuť odpovídat, vrátím se k tomu později. Třeba se zatím staví Paulart.

StvN
10. 06. 2009
Dát tip
Jenže Paulart nic neříká. Je velice snadné ji nechápat. Navíc toto pochopení je spíš takové to souznění, jako když má někdo rád borůvkovou a druhej ji má taky rád, tak řekne, že to chápe, ale já to třeba nechápu a ani v tomto smyslu nemohu chápat, protože borůvkovou rád nemám. Chápu to ale rozumově, když mi to někdo vysvětlí. Stejně tak u Paulart nechápu, proč ji tak fascinuje tento větrný případ, protože mě to nefascinuje, třebaže jsem rozumově jaksi pochopil, že šlo o vítr. To, co nechápeš ty na mně je rozumového charakteru, asi jako když někdo není sto pochopit, jak se integruje, ani když mu to tisíckrát vysvětlíš. Až to pochopíš rozumově, to znamená uvidíš to, co vidím já, tak jak to vidím já, pak je možné polemizovat o tom, proč mi to připadá takové, jaké mi to připadá a proč to tobě připadá jiné. Víš, co chci říct?

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
A o tom to právě je. Paulart taky nikdo nechápe.

StvN
10. 06. 2009
Dát tip
Když ti říkám, že mě nechápeš, tak mě nechápeš, protože kdybys mě chápal, tak bys se mnou souhlasil. Podobně jako ti vysvětlovat jak se lisujou plechy. Druhá věc je neříct nic a tvrdit, že jsem něco řekl. Nemyslíš?

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
Srovnávám její tvorbu a tvoje tvrzení (pl.) ve stylu "když ty mě nechápeš úplně přesně".

StvN
10. 06. 2009
Dát tip
Srovnáváš naši tvorbu?

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
StvN a Paulart přece.

StvN
10. 06. 2009
Dát tip
Kdo je stejný? A s kým?

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
Jste oba stejní :) Myslíte si, že něco sdělujete, ale odmítáte to vidět cizíma očima.

StvN
10. 06. 2009
Dát tip
Když ty mě nechápeš úplně přesně. Nezdá se ti, že je Paulart jaksi vyhořelá?

Paulart
10. 06. 2009
Dát tip
Katugiro, šlo o vítr.

katugiro
10. 06. 2009
Dát tip
To nejprostší mi očividně taky uniklo. O co šlo? StvNe, a na minimalismus mi nešahej. To o rozporu s uměním si radši dobře promysli, jinak to bude další z věcí, co ti příště omlátím o hlavu.

StvN
06. 06. 2009
Dát tip
Jenže minimalismus je v důsledku v rozporu s uměním vůbec. Navíc už tu byl.

Houmeles
06. 06. 2009
Dát tip
Mám ta písmenka na počítači rozházená, ale podstatné jsem přečetl a jako free-form: jasan!

Paulart
06. 06. 2009
Dát tip
Ano, je to druh minimalismu. Buďte pozorní, jinak vám to nejprostší unikne :-).

Paulart
06. 06. 2009
Dát tip
StvN, je to výpověď o větru.

jak to říkají matematici? Limitně k nule..... Zkus napsat nějakej výživnej román. Vypadá to, že už jsi téměř dohaikuovala :-(((

StvN
05. 06. 2009
Dát tip
Nevim, co mam vidět. Nevidim souvislost. Mi přijde, že si děláš srandu. Píšeš čím dál hůř. Dřív ses aspoň snažila něco sdělit. Jako by ses snažila o co nejnižší vypovídací hodnotu.

Můra73
05. 06. 2009
Dát tip
Tohle se mi líbí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru