Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

rejč against the machine

Výběr: G_B_Show
19. 07. 2009
39
61
5582
 

Temně modrý světlo, ráno který vyráží dech poštolkám, nalétávají mi na okno se zlostným křikem, budí mě melodie z telefonu, plná žesťů a fléten ramadánu, pejska mám obtočenýho na polštáři jako živou šálu, hnědý živý očka mě sledujou, důvěřivě, oddaně, úplně se do mě vpíjí a je to zatracená zoodpovědnost a láska co cejtim.. narychlo si vařím turka, chroupu zrnka, civím na šoustající hrdličky na střeše protějšího domu, na holku v kalhotkách, jak připravuje snídani a pohybuje se do hudby, kterou neslyším.. zvažuju masturbaci, zavrhuju masturbaci.. prší – kolik bolesti je třeba aby se zjevila u mě v kuchyni? pouštím si naše starý písničky, intimní melodie, který mi ryjou do duše jako malý rejče, rád trpím, mám v tom systém, ženu po pokoji satana belzebubem.. najdu pár solidních vajglů, utočím to do krásnýho kornoutu, kouřím.. řízením osudu je ze mě zase dělňas, pracuju s rejčem, s hráběmi, hrabe mi, jsem stvořenej abych psal o bolesti a radosti někde zalígrovanej, skrytej, bojující jen meči slov, ale teď mě existenční hovadiny vylákaly ven, nedůvěřivýho a nevinnýho jako kulky štěnětě.. jdu středem tramvaje a holky odvracej oči, tisknou kolínka k sobě.. představuju si, že s nima souložím za jízdy, rackům na očích, představuju si - jak tramvaj vykolejuje a řítí se do vltavy a zatímco hradčany pláčou nad námi, šoustáme dál pod vodou... Na palmovce vyskakuju v kontemplativní náladě a s erekcí. hledím na maníky s ovázanou hlavou, na mladý alkoholiky, na punks, starý alkoholiky.. Vlezu  do nory a nastoupím do soupravy plné pracujících. a ti vypadají ještě hůř, skutečný trosky, klimbající v dalším nesmyslným ránu, znovu a znovu porcováni každodenní stupiditou přesunu, fachmani, ukrajinci s odstátejma obrovskejma ušima a dementníma zlýma výrazama, kusy bezduchejch oděvů, prázdný ksichty sekaný světlem tunelu.. Černej most, teď ještě kousek autobusem do Počernic.. za Klímovejch dob tady bejvaly hvozdy, teď je to hnusnej pražskej skorovenkov, míjíme restaurant Na radosti, oblíbenej Ladislavův lokál, zavřeno, vybitý okna, je po mejdanu.. Dorazím na místo s půlhodinovým zpožděním, borci už makaj, samozřejmě maj poznámky, nuda, narychlo se převleču, přivážu na svoje pohublý tělo džíny provazem a jdu na to: popadnu rejč a zanořím ho do tý vlhký, těžký hlíny, přesekávám žížalu a zdvojuji tak její utrpení, obrovskej drn obrátím na záda a mlátím s ním o zem abych oklepal hlínu, pak držím v ruce už jen cévy - hodím je na kolečko.. a takhle pořád dál.. rejč against the machine - a slunce mi pere do zátylku a musím poslouchat kecy o tuningu takovejch dvou usmrkanců, doboha existuje něco debilnějšího než se bavit o autech? Makaj tady, aby si vydělali na PSPéčko, co to vůbec kurva je? Přestávám to, bojuji, mlčím.. asi za hodinu dorazí boss, můj anděl strážný, co mě střídavě zachraňuje už tak šest let, všemožně mě podporuje, dává mi svoje starý košile a platí obědy, jsem stále v mínusu a bez tohohle chlapíka bych byl mrtvej, nebo v krimu, po neúspěšným el pasu.. kurvadrát .. ale tohle je vážně rasovina, jedu tak třicátej řádek, držím rejč pod krkem, držím se už jen kvůli těm hnědejm očkám.. a slunce visí nad náma, cejtím jeho tíhu, cejtím že přichází šílenství, co to tu dělám? A najednou do ticha se ozve takovej démonickej chechot, tuningář dostal epileptickej záchvat, zůstal stát s vidlema nad kupou drnů a píchá do nich, vypadá jako satan, muchecheche, strašný, je totálně daleko a jde z něj strach, odstoupím z dosahu jeho vidlí... pak to přejde.. „Co se stalo, co?!“ tohle je ale zkurvěně temnej den, pomyslím si.. Jdeme radši na oběd, jsem servanej jako stará kurva, dám si guláš a sežeru nejvíc knedlíků za svůj život, protože jsem dva dny nejed, jen lógrovou kaši.. když vylezu ven, mám pocit že chcípnu, jsem totálně bez síly, guláš mě táhne k zemi, uff... a znovu na zahradu, k tomu prehistorickýmu pohybu, obrátit, vyklepat, zahodit.. šedesátej osmej řádek, vůbec to neubejvá, nemáme ani pětinu, vidím bosse, že toho má taky plný vinty, stříká z něj pot, tuningář se zase rozchechtá, serem na to, rejem dál.. stočtyřicátej řádek..... „Ty vole pro dnešek konec!“ zahlásí nakonec šéf na pomezí šílenství, zahodím rejč, jdu zahradou dolů, mám tricáky jak svině a spálený záda, cejtím se uraženej, poníženej jako Dosovi zoufalci, obleču si nazpět svoji bytost, stepařský botky, vezmu si zálohu 200 kč a jedu do Prahy, cestou nakoupím granule a krabici vína abych se omyl z tý dělničiny. Pejsek mě vítá mezi futry, skáče a kňučí.. vezmu ji do náruče a přejdeme k oknu, hledám očima moji kalhotkovou holku, v kuchyni stojí nějakej tlustej páprda se zlatejma hodinkama..přes dvorek přeletí světelný prasátko do mýho zdrchanýho ksichtu, bitva pokračuje..







61 názorů

boycot
21. 02. 2013
Dát tip

No - kurva - vsak toto je ono, to umeni...

 


jH
23. 07. 2010
Dát tip
*

jak chceš, nevím jak dlouho budu při smyslech..

Něco jako psí gejša?:D Mmmm...vystřídáme víc tvých děl?

hehehe, tahle neštěkala, přímá magie pohledu, nepatrných gest..

Jo, odvážní to jo. Vždycky po každém štěkají jak splašení a když k nim přiběhne větší pes, můžou se pos*at:D.

ale maj čáry a jsou strašně odvážný p.s. už ho nemám, přestěhoval se..

Jednou bych chtěla mít psa, co by byl velký jako dinosaurus...Malý psi nemají respekt.

jork

Co je to za psa?

Patcheesa
05. 08. 2009
Dát tip
bóóže, já nechápu, proč mají někteří hnidopiši tendenci rýpat do formy. všechno je to o obsahu a ten je teda!!! o formu se zajímají jen ti méně talentovaní, kterým nic jinýho nezbývá než zazářit dokonalou formou bez chybiček... a musejí přitom doufat, že si nikdo nevšimne, že obsah je o naprostým hovnu :). nicméně tahleta forma je úplně v pořádku, hodí se k obsahu a já fakt nevím, jak jinak bys to měl napsat. takže za sebe říkám: vynikající! tipec*

óóó, díky, jsi vtipnej taky zalejzám, většinou..

obyčejně mě tady povídky po prvním odstavci tak nuděj, že zalezu pod stůl a nevylezu, dokud někdo neshodí firefox. tys mě ale donutil přečíst v kuse takovej flák textu, že z toho teď po letech píšu s diakritikou:)

v poho VT, hele já teď nějak nemůžu číst, mám jednosměrnej provoz :) kdyžtak do soukromejch, jdu na to..

checheche*

tsuki
22. 07. 2009
Dát tip
!!!!

Ferry
22. 07. 2009
Dát tip
No jo, že já to hned na začátku nepoznala, žestě a flétny ramadánu jsou přece klasika v literární tvorbě mozolnatých manuálů... :)))

hele lidi ta forma má bejt takhle dementní, tohle je dělnická próza, napsal jsem to rychle, mozolovitýma prackama před prací, jasně stavba tam není žádná, póza má pravdu, malý písmena vyjdřujou nedůležitost, palmovka je prostě špinavej kout úplně nahovno atd..je to vlastně delší báseň, ale koho to sere, že? :) děkuju že jste se stavili, potěšilo mě to, protože tohle je už fakt na hraně literatury a vzteklýho křiku.. ehmmm dovolím si avi všem...

Ferry
21. 07. 2009
Dát tip
Takže, vindálku, tohle už má světový grády, ale než to pošleš "vejš", ještě to chce napulírovat. Čtu to snad po dvacátý a vždycky se mi vynoří mezi mrňavejma písmenkama nějaká chybička. Většinou ji zase ztratím, ale aspoň těch pár, co si pamatuju, doporučuji opravit: na 22. řádkovi shora "palmovka" - opravit na velké "P" (jde o jméno) na 27. řádkovi shora má být poslední slovo správně "brzkej" bez "s", na 28. tamtéž na konci nutno vložit čárku (před "a ti"), na 31. tamtéž přepsat ve slově "ukrajinci" malé "u" na velké písmeno jako u názvů ostatních národů - Češi, Norové..atd.). Dál pokračuji od konce nahoru: Na 5. řádkovi zdola je věta začínající slovem "Pejsek" a dál je "vezmu ji do náruče"... Místo Pejsek by tedy mělo být správně "Fenka" či "Fenečka", pokud ovšem to použité znění není tvůj uvážlivý pokus o originalitu (nezdařený, mluvnici neošidíš). "Pejsek" v předchozím textu je v pořádku, neb se netluče se zájmenem... Na 26. řádkovi zdola je před posledním slůvkem "že" nutné doplnit čárku. Děkuji, nalož s doporučením dle svého. Už jsi uvažoval, v jaké zemi necháš své povídky vydat po Čechách? V nějaké anglicky mluvící by se to šiklo. Jak by se předkladatel vypořádal s "Klímou" a "Ladislavem" pro ignoratský Brity jsem zvědavá... Už se těším. tTt ***

solomon
20. 07. 2009
Dát tip
jen bojuj

Janina6
20. 07. 2009
Dát tip
Nepodobá se to tomu, co ráda čtu, a už vůbec ne tomu, co píšu... tak možná právě proto - je to pro mě zážitek, něco nového a uvěřitelného.*

foto
20. 07. 2009
Dát tip
T

DaNdÝ
20. 07. 2009
Dát tip
dvě tečky, tři tečky, ehehe, no mě docela forma nezajmá. Vcelku sem to bral jako průnik tvý poezie s povídkou, což je pro mě pak snadnější číst a za to sem byl vděčnej. a taky se mi zdá, že se ti povedlo nooo aby skorem každej feršík respektive věta měla řádnou sílu, aby nebyla prostě jen posunutím děje-popisu, ale jakýms pěkným dílkem sama vo sobě, no ne úplně každá ale skorem. Aby měla pointu, nebo něo co jí pěkně kořenilo, a to mi na tomhle přišlo hodně dobrý

pozorovatel
20. 07. 2009
Dát tip
jaký jména s malým písmenem? povětšinou - všiml jsem si jednoho velkého písmena po vícero tečkách a teď ho nemůžu najít, takže se opravuju text lítá sem a tam? nevim, co si pod tim představit, já pochopil, že vypravěč cestuje a tak se prostředí neustále mění a s tím i myšlenky, pocity jednoduchá křivka - cesta mhd jako linie

Norsko 1
20. 07. 2009
Dát tip
znám ho osobně, ostatně póza taky, ale to je takovej ten fajnovej pražáček

Norsko 1
20. 07. 2009
Dát tip
sytý hladovému nevěří, viď, arkp ?

Norsko 1
20. 07. 2009
Dát tip
dej mu výběr, blbečku. od čeho tady jsi. nic lepšího jsi nikdy nenapsal a nenapíšeš, ty úředníku s bílým límečkem Věnováno pózovi

pozorovatel
20. 07. 2009
Dát tip
kdyby ta forma byla po celou dobu stejná, tak nic neřeknu, ale občas tam máš tři tečky, občas dvě... Je aspoň dobrý, že povětšinou držíš pravidlo, že po vícero tečkách je malý písmeno, což je dobře a po jedné tečce je pouze velký, takže Marvinova poznámka není až tak na místě, nechybějí velká písmena. To bych spíš řekl, že formální stránka povídky je poněkud dyslektická:) Odstavce se v podobnym žánru nedělaj, naopak maj ten velký význam, že čtenáře nutí číst nonstop a hladově.. beat. Jazyk je dobrej a myslim, že i blízkej a srozumitelnej většině lidem.. jede na efekty a poesii "socialismu":), ale stejně se musim taky přiznat, že molotův koktejl mi přijde lepší, propracovanější - pokud se v tomhle stylu "povídek" dá vůbec mluvit o PRÁCI, hehe ale stejně mi vadí, že nemáš žádnou stavbu, jen žhavou a dost jednoduchou křivku, která se nakonec stočí na začátek, což je její jediný plus a já věřim, že i v tak uvolněný próze lze stavět aspoň jednoduchý základy, jako to dělal buk a starší beatníci

jsi mimo Marve, nula piv, dobrou noc

domluveno..

Marcela.K.
19. 07. 2009
Dát tip
:-)) tak jo, přivez kytku :-) ale hlavně neslintej ;-)

ahááá, mě ti tam přivezou s rejčem v ruce, budu vykřikovat něco o gerberách v hnoji rostoucích :)

Marcela.K.
19. 07. 2009
Dát tip
...já nemyslela epileptika po záchvatu...já myslela Tebe, jestli s tím nic neuděláš. Ta hranice je zatím(doufám) v Tvých rukách...

makros, dadíková díky mylenka: ta hranice co si vybíráš a co si tě vybere je hrozně tenká, asi si to dělám sám, z valný části, i když někdy cejtím že to jsou facky z nebe za nějaký hrůzy,,, každopádně ten záchvat jsem asi měl vidět a hrábnout si na dno taky, jsem teď silnější.. jinak jsem viděl opravdu brutálnější verze s pěnou u úst a tak, tohle byla sranda.. díky

Marcela.K.
19. 07. 2009
Dát tip
Chtěla bych věřit, že to tak není...jenže...pár jsem jich měla v ruce, když je přivezli do špitálu....takže vím, že si nevymýšlíš...a je to hodně "hustý"? Přesto si mylím, že sis to vybral sám...

dadíková
19. 07. 2009
Dát tip
*

makros
19. 07. 2009
Dát tip
*...* M.

Štěpota: ani já ne, byl jsem vybrán, někdy bych z toho blinkal, dík za vizit..

Štěpota
19. 07. 2009
Dát tip
Luxusní! Trochu mi to připomíná nějaké beatniky. Fakt se to dobře čte, ale žít bych to nechtěl.

to teda jo kámo.. pět řádků ? :)

Impresse: díky G_B: zahušťuji pouze moučkou z hvězd a prachem pusty.. děkuju

G_B_Show
19. 07. 2009
Dát tip
ostrý jak maďarskej guláš:)

Impresse
19. 07. 2009
Dát tip
skvěle*

opraveno, haha, to byly kousky :) dík self Norsko, Arniko, aradiss, díky za čtení..

aradiss
19. 07. 2009
Dát tip
skvělý drámo - toto je próza z prerezaných žíl

u některých povídek to vzdám ve třetině...tvé se čtou jedním dechem

Norsko 1
19. 07. 2009
Dát tip
vaříš si turka chroupeš zrnka

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru