Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tma

22. 09. 2009
2
10
1548
Autor
Alloha Hurro
Naslouchám tmě,
jakoby znamenala mnohem víc.
Jakoby šeptala,
ať jí jdu vstříc,
zatím ona, lebedí si ve mne,
chladne, tajemně, a temně.

Hladím jí s citem
ale mírným odstupem
zatím co mne pohltí
a mě v hlavě nezůstane jediné všimnutí
že tahle tma
Je vlastně překrásně vybarvená.
Barvama vodovýma.

Že tahle tma něco do sebe má,
ale nepučí.
Kdo však se mi zaručí
že nenechá si mojí duši v náručí.

Nic jednoduššího přece není,
než když na krok vidět není
bez nočního vidění.

Zatím co se do tmy díváte,
ani kapku ponětí nemáte
že vám šelma hledí očima až do žaludku.
To podivná skutečnost vskutku!

Tma totiž kynula chladnou nocí
až nakynula prázdný pocit.
Klidně otevřte svoje oči
ale bez světla zůstanete bez pomoci.

10 názorů

cením si tvé kritiky osobo... opravdu

nemám rád alkohol.. ani když je někdo v jiném stavu než ve střízlivém..

Erzsi
22. 10. 2009
Dát tip
to pozor, já moc nepiju, bo mi stačí málo a nejsem ve své kůži, když se motá jazyk!!! Každý experiment je Tvé plus, aspoň otestuješ své možnosti, a jak říkáš, dodáš originalitu:-)Jinak, až najdu nějak hroznou, dám echo:-)

před některými mími díli by jsi se měla pořádně napít, a pokud se ti tyhle líbí nenech si zkazit chuť až potkáš nějakou hroznou, neboť každá druhá je experimentální, prostě mě baví oběvovat možnosti, verze, a hledat svou originalitu, neříkám že nečtu, ale jen některé autory ne abych se náhodou špatně neinspiroval. a žádná není psána v jiném stavu než... prostě nemám rád alkohol...

Erzsi
22. 10. 2009
Dát tip
Chápu Tvou sebekritiku, ale nesouhlasím s ní, mě se to naprosto a zcela líbí. Možná, že se tady najdou takoví, ale z nich si nic nedělej, prostě nechapou a když nechapou, kritizují. Mě se třeba nelíbí Ginsberg, naše češtinářka se nad ním vždy rozplývala, ale když jsem si doma četla jeho verše, byla jsem znechucená a říkala si, jak je možné, že tenhle chlap se dostal do osnov???. No, a ne že by to bylo kladné, ale musím doznat, že po litru vína, mi jeho nevrše nepřišly tak hrozné... V jiném stavu mysli, jsem je prostě dokázala pochopit lépe... :-)

není dokonalá, jsem si toho vědom, protože na písmákovi se najdou takoví co vše převrátí a udělají z tebe trubku, a jak se jim snažíš vysvětlit že to byl třeba záměr, oni už nechcou žádnou trubku poslouchat protože nechcou být taky trubky, a musí mít pravdu, a tak jsem rád že si jí alespon někdo všimnul.

není dokonalá, jsem si toho vědom, protože na písmákovi se najdou takoví co vše převrátí a udělají z tebe trubku, a jak se jim snažíš vysvětlit že to byl třeba záměr, oni už nechcou žádnou trubku poslouchat protože nechcou být taky trubky, a musí mít pravdu, a tak jsem rád že si jí alespon někdo všimnul.

není dokonalá, jsem si toho vědom, protože na písmákovi se najdou takoví co vše převrátí a udělají z tebe trubku, a jak se jim snažíš vysvětlit že to byl třeba záměr, oni už nechcou žádnou trubku poslouchat protože nechcou být taky trubky, a musí mít pravdu, a tak jsem rád že si jí alespon někdo všimnul.

Erzsi
22. 10. 2009
Dát tip
Savfra, kde jsi byl celou moji střední školu?!! Nevím proč tohle dílko ve mně vyvolává stejný pocit jako Variace na renesanční téma od V. Hraběte. Jasně, jsou zcela odlišné a nemají nic společného, ale tak nějak u mě hrají na stejnou strunu. Myslím, že další Tvé básně budu pročítat později, bo Ti nelze nic vytknout a přehnaná chvála také není ideální:-)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru