Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 431 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+5 neviditelných
Zbavit muže práva na povinnou školní docházku
datum / id10.11.2009 / 340201Vytisknout |
autorProsecký
kategorieBlbůstky
zobrazeno5358x
počet tipů14
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Zbavit muže práva na povinnou školní docházku

Jsem kandidátem Řádu bratří a sester při Německém domě Panny Marie v Jeruzalémě (lidově Řádu německých rytířů). Kandidatura probíhá podobně jako v Komunistické straně Československa. Musíte mít dva rytíře jako ručitele a během kandidátské lhůty dvou let prokázat neochvějnost při dodržování řehole.

Do Řádu vstupuji ze zištných důvodů. Zaprvé při vstupu se povyšuje do šlechtického stavu a zadruhé nový člen dostane nějaký vzácný výtisk bible. Vybral jsem si Bibli kralickou, protože u pohraničního městečka Králíky padl můj pradědeček jako henleinovský partyzán během osvobozeneckých bojů v září 1938.

Po povýšení do šlechtického stavu si budu muset změnit i nick. Nabídli mi dvě možnosti: von Prossetzky nebo de Prosecco. Horší to bude s křestním jménem Přemysl. Řádové klávesnice  nemají háčky a čárky. Zvolím asi podobné řešení jako králové Přemyslové. Mimo teritorium staročeské diakritické oblasti se prostě nazývali Otakary (Přemysl Otakar I. a II.). Moji písmáčtí fanoušci mě tedy asi brzy najdou pod nickem "Otakar von Prossetzky."

Jako kandidát se účastním vzdělávacích seminářů na řádovém hradě Mergentheim v reakčním Bavorsku. Onehdy byl v podvečerních hodinách zařazen referát řádové křižákyně Jenny von Westphalen. Jenny se rozhodla opustit řádové řady. To se nestalo od roku 1419, kdy naše řady opustil Johann Georg von Žižka. Svůj převratný krok nám tedy měla Jenny  veřejně zdůvodnit. Nejsem schopen opakovat její převratné věty doslova, shrnu je do několika myšlenek:

"Je tomu právě sto let, co bylo v císařství zavedeno všeobecné volební právo. Konečně mohly i ženy přijít k urnám (v tomto bodě se Jenny  zmýlila o dva roky. Dobrotivý František Josef I. dal svým národům všeobecné volební právo už roku 1907. Bohužel dal volební právo všem, a to se naší vlasti později, v roce 1918, v roce 1948, v roce 1987 i v roce 2013 stalo osudným).

Od té doby se, podle Jenny, mnohé změnilo a pokrok následoval mílovými kroky. Dnes nastal čas na další převratnou změnu. Dvě světové války a další devastující události ukázaly, že rozhodující podíl na dnešních problémech mají muži.  Nic zvláštního kromě žárovky, tanku nebo gameboye nevymysleli. Navíc brzy jich nebude třeba ani k rozmnožování. Ostatně už dnes by jich pro tento účel stačila pouhá 2% z celkového počtu. Vybraly bychom ovšem ty nejzdravější a nejposlušnější. Zbývajících 98% mužů jen zaneřáďuje životní prostředí, ničí lesy a jezdí autem. Na uměleckém poli také nic zvláštního nevymysleli a umělá oslava jejich produkce typu patriarchální Nobelova nebo Goncourtova cena je jen zářným příkladem šovinismu. Vždyť co jsou všechna postmoderní díla Jiráska nebo Coehla proti jedinému románu od Meyersové!?

Na závěr Jenny ještě zacituji, "nastal čas vymezit mužům mnohem menší ohradu, než mají. Než jim odebéřeme volební právo, musíme je zbavit práva na povinnou školní docházku. Dejme místo ..." načež její hlas zanikl v nepředstavitelném lomozu mužů v sále.

Musím se přiznat, že jsem zbabělcem. Spolu s ostatními křižáky jsem také nesouhlasně brumlal a harašil brněním. Sotva jsem však ve své cele ulehl na plochý kámen, který nám, rytířům, nahrazuje lože, a na jiný plochý kámen odložil svou bibli Králickou, uvědomil jsem si, že Jenny má krutou pravdu.

Čtenář jistě namítne: "Co nám to tu pokrytecky namlouvá, jsa sám mužem?"

Nuže, pravda mi je vzácnější než jakýkoli osobní prospěch.

A co si myslíte vy?




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

02.02.2016 10:25:49dát kritice tipmalaalca

Pěkné, pobavilo mě to. Takovýhle dílek tu může být víc :)

12.07.2015 16:29:09dát kritice tipGrisha
Výborný. Zasmála jsem se.
29.01.2014 14:07:31dát kritice tipmunli

Velmi zajímavé

05.01.2010 09:38:22dát kritice tipŠtěpa z Hřibska
Taky přeji hodně zdaru v dalším roce také tobě. I tvůrčího.
Ještě se vrátím k té zmínce o diakritice. To fakt není až zas tak veliká sranda přihlásit se k serveru v cizině, zvláště máš-li k dispozici pouze třeba klávesnici francouzskou (nebo jinou) a ve svém názvu a heslu háčky a čárky. Ještě, že jsou zkratky Ctrl+C a Ctrl+V. Ale mmusí to zapálit. V makovici.
J.Š.
05.01.2010 09:27:11dát kritice tipProsecký
Ahoj, Štěpo, hodně štěstí v novém roce a díky za návštěvu.
05.01.2010 09:10:42dát kritice tipŠtěpa z Hřibska
..zase podle mne zdařilá "historická" freska-minifikce ve stylu Ondřeje Neffa (to srovnání není z mojí strany myšleno jako "negativum", spíš naopak.
Docela se mi autorův styl "historických" povídek a reflexí zamlouvá. Je to takové "chytré", s nápadem a otázkami. Myslím si také, že není potřeba hledat hned v prvním okamžiku po přečtení nějaké zavazující odpovědi. Stačí se podle mne jenom zamyslet. Třeba, že jsem v nějakém starším polském filmu (myslím, že Sexmise) dozvěděl, že Marie Curie-Sklodowská byla vlastně muž. Nebo si náhle vzpomenu na znění prvního zákona feminismu, že "....Pisoáry patří i na dámské záchodky!", to jsem se zase četl někde vydrápané ve zdi! Budˇ někde na kamenné zdi českého hradu nebo pro změnu na záchodcích pánských! Kdo ví..!
J.Š.
12.11.2009 20:10:45dát kritice tipProsecký
Vyjádřil jsem se nepřesně. Myslel jsem deset tipů na to, jestli jsem nebo nejsem kandidátem řádu. Ale budiž: U ústní zkoušky jsem nedokázal vyjmenovat velmistry a komtury třikrát po sobě tam a zpět a hodnotil jsem příliš kladně Vláčilův film Údolí včel. Byl jsem proto vyloučen u kadetky. Je to nespravedlivé, vždyť kdo by byl vhodnějším obhájcem práv řádu v této bezbožné zemi než já?
12.11.2009 17:38:54dát kritice tipaleš-novák
už je tam 10 tipů, tak jak je to s tím řádem? Já bych řekl, že nás houpeš
11.11.2009 12:35:00dát kritice tipProsecký
Nazdar, Vivaldi. Přijímám tipy na to, jestli jsem nebo nejsem kandidátem rytířského řádu. Jakmile celkový počet tipů dosáhne deseti, prozradím pravdu.
11.11.2009 11:34:56dát kritice tipVivaldi
A to je pravda o tom vstupu do rytířského řádu?
Velmi zajímavé a podnětné. :)
11.11.2009 10:37:53dát kritice tipProsecký
Máš pravdu, Vaude! To je díky te tvé konfrontaci s mnoha jazyky. Vznikají tím zajímavé souvislosti. Mně se to pohříchu stávalo, když jsem trávil dlouhou dobu v Berlíně. Teď, v Česku jsem o to ochuzen. Jen velice pomalu se mi daří přesvědčit mé okolí, že není důležité, jakým jazykem se právě třeba v televizi hovoří, ale co zajímavého říkají. Výsledkem této premisy je, že téměř nikdy nezvítězí televize česká.
11.11.2009 10:22:44dát kritice tipVaud
v cestine se to hezky zjednodusilo na problem

muzi a Jenny :-)
11.11.2009 09:10:03dát kritice tipProsecký
Nakonec asi ano ...??
11.11.2009 09:06:23dát kritice tipaleš-novák
a udělala to, Jenny? :o)
11.11.2009 08:43:35dát kritice tipavox
U nás se docházka na cvičení čárkovala, bylo to výhodné, ta čárka se nechala dodatečně i dočárnout, tahle možnost vtipkování však nebyla... :-))
11.11.2009 08:32:23dát kritice tipProsecký
Jasně, avox. Jsou to takové moje hříčky skryté uvnitř. Když jsem studoval, podepisovaly se ještě na cvičeních na VŠ prezenčky. A já se jednou podepsal jako Jenny von Westphalen. Překvapilo mě, když si nakonec několik lidí povídalo, kdo že to s nimi studuje ...
11.11.2009 08:28:53dát kritice tipavox
Už jsem tady jednou byla, chtěla jsem napsat jen, že nejsem feministka a jít zas dál, Jenže to jméno mi zůstalo trčet v hlavě... Víš že se Jenny vůbec nedivím, když pomyslím, co si to uvázala na krk? :-)) */
10.11.2009 21:33:25dát kritice tipSebastiana
*
10.11.2009 21:30:29dát kritice tipreinka
Země žen*
10.11.2009 20:55:59dát kritice tipaleš-novák
jo.
10.11.2009 20:55:25dát kritice tipVaud
to je pozdní sběr přeci :-)
10.11.2009 20:42:17dát kritice tipaleš-novák
Vaude,
Paroubkovi sebrané spisy jsou jasné: sebrali mu spisy V.I.Lenina. tzv. druhý sběr...:o)
10.11.2009 20:13:15dát kritice tipProsecký
Kdyby to ale činily v zájmu dětí?
10.11.2009 20:06:51dát kritice tipProsecký
Kdyby to ale činily v zájmu dětí?
10.11.2009 19:26:39dát kritice tipnahá12
Tak nějak. Přece by je nerodily, aby je pak vzápětí povraždily, když to teda řeknu hodně zkratkovitě. Ale moje dvě malé ženy se teď zrovna perou o pyžamo, tak jdu humánně zasáhnout... :-)
10.11.2009 19:02:04dát kritice tipProsecký
Nahá12, jako že by ženy vládly humánněji a nepovraždily ty muže?
10.11.2009 19:00:12dát kritice tipnahá12
Ta žena v Tvé povídce se ale chová úplně stejně jako muži, takže, co se matriarchátu týče, tak máme asi oba na mysli úplně něco jiného. Ale nejsem odborník na historii.
10.11.2009 18:39:00dát kritice tipProsecký
Na těch mladších sestrách se shodneme. Koneckonců jeptišky mívají na erotických serverech celou vlastní rubriku.
10.11.2009 18:29:35dát kritice tipVaud
taky jsem mohl byt Postoloprtsko misto Vaud :-)

ja se ted muzu pysnit, ze jsem nikdy nic od klasiku komunismu neprectl, tudiz mi ani jmeno letite krasavice nic nerikalo

pamatuju si jen Nadezdu Krupskou a to jeste ne osobne
10.11.2009 18:22:34dát kritice tipVaud
tak ja jsem vetsinou radsi, kdyz je kolektiv smiseny a hlavne bych nabiral mladsi sestry s vidinou budoucich zasluh :-)
10.11.2009 18:19:15dát kritice tipProsecký
A ještě jednou Vaude (neměl by sis dát raději nick podle mého oblíbeného kantonu Jura?) Manželka Karla Marxe se sice jmenovala Jenny von W., použil jsem však pouze její jméno. Nechtěl jsem tím říct, že přednášela asi 180letá žena. Předpokládám, že žádný Písmák nezná životopis Karla Marxe.
10.11.2009 18:17:05dát kritice tipProsecký
Vaude, tebou podnícen jsem se podíval na oficiální stránky Řádu a opravil název - viz první věta. Název obsahuje výslovně ".. bratří a sester..."
10.11.2009 18:15:26dát kritice tipVaud
jestli byla manzelkou Karla Marxe, tak uz musela byt celkem starsi ona nebo referat :-)

taky mi to celkem vysvetluje, proc napsal Marx Kapital a kamaradil se radsi s Engelsem

ja jsem si vsechny hrichy odslouzil - nektere smeny jsem byl treba 84 hodin nepretrzite v praci a pak sel do prace znovu

ja uz mam nejaky kupony do zasoby na i hrichy budouci :-)
10.11.2009 18:10:15dát kritice tipProsecký
Vaude, v Opavě je třeba sídlo ženského řádu Panny Marie Jeruzalémské, ženské odnože rytířského řádu. Ve znaku velký černý kříž.
Jenny von Westphalen byla mimochodem manželkou Karla Marxe.
Ty a jeptiška. Inu, z různých indicií jsem vytušil, že jsi lékař a víš tedy o transformaci z pohlaví na jiné své. A s těmi hříchy v dosavadním životě by se už náš velkorysý křesťanský pánbůj nějak vyrovnal. Vždyť ty by sis mohl bezúhnnost koupit!
10.11.2009 18:10:04dát kritice tipFAE BOMB
První půlka by zasloužila dokončit a druhý půlce dopsat začátek. Měl bys dva tipy. Takhle jen *
10.11.2009 18:04:28dát kritice tipVaud
křižákyně nebo krizovka Jenny von Westphalen asi nebyla vhodny kandidat. Jak muze byt zena krizakyne, kdyz to je rad bratri?? Stejne jako nemuzu byt ja z ruznych duvodu jeptiska (ale mozna jsem se jen malo snazil).

jinak mas pravdu, intelektualni konverzace vedu jen s temi, kde se mi to eventualne zapocita jako cas straveny predehrou



10.11.2009 17:55:33dát kritice tipProsecký
Blbjenko, ano spojení výrazů právo a povinnost je záměrný nesmysl, jako ostatně 90% mé literární tvorby.
Nahá12, ale vždyť o tom hovořím.
Vaude, nerozumím ti, jaká paní nebyla dobře vybraná? A u tvých zážitků s cizinkami by nás zajímalo i to, co bylo po intelektuální konverzaci?
vindal drámo, a tvůj záměr je pozi nebo nega?
10.11.2009 16:18:04dát kritice tipVaud
Paroubkovy sebrane spisy - sorry, uz mi ta gramatika moc nejde :-)
10.11.2009 16:13:03dát kritice tipVaud
hej - taky bych chtel byt rytir

udatny Vaud :-)
ta pani asi nebyla moc dobre vybrana - maji vam davat levnejsi knihy, aby se jimi dalo v podobnych pripadech hazet :-) (treba Paroubkovi sebrane spisy)

jednou se me ptala kamaradka Americanka, kde bychom pry bez nich Americanu byli - sice me to hodne nadzvedlo, ale je pravda, ze nas hodne ovlivnuji (a ne vzdy v dobrym) - ale obcas nad tim premyslim

pak jsem potkal jednu Britku zamilovanou do Afriky a ta mi v podobnem duchu argumentovala o velkem a nezpochybnitelnem vyznamu Africanu na vyvoj Evropy
- tam jsem trochu vahal... krome bubinku djembe, na ktery se mi prasi v obyvacim pokoji, jsem na moc veci neprisel

10.11.2009 15:33:29dát kritice tipNoro von Amehr
tak trochu to vzťahujem aj k dielu
10.11.2009 15:13:32dát kritice tipNorsko 1
Nechtěl jsi snad říci, Vindy, že tě Prosecký sere ?
10.11.2009 15:09:01dát kritice tipvindal drámo
jsou 2 věci kterých se opravdu bojím, zdravý selský rozum a lidové filosofování, v tomto textu obsaženo obé
10.11.2009 14:49:37dát kritice tipblbjenka
se mi zdá, že "právo na povinnou školní docházku" je logický nesmysl, právo na povinnost. je to schválně divný, nebo měl autor na mysli prostě právo na vzdělání?
že všeobecné volební právo je cesta do pekel - až to budete sepisovat jako petici, dejte vědět - nicméně o tom ten text není. si myslim, že na to, jak je to zajímavý téma, by to zasloužilo lepší zpracování - tady nějak newim, co to vlastně mělo bejt - povídka, úvaha, námět k zamyšlení nebo co?
ačkoli scifi povídek o tom, jak by vypadal svět bez mužů už bylo napsáno milión, pročež už je to taky trochu klišé :)
10.11.2009 14:39:59dát kritice tipnahá12
Prosecký, za úpadek lidstva může přechod z matriarchátu na patriarchát. Teď vládne světu příliš jednostranně pouze testosteron a jsou furt samý rvačky.
10.11.2009 13:15:51dát kritice tipProsecký
Málo se ví, že v letech 1848-1907 nebylo volební právo všeobecné, ale rozdělené právě podle daní. Občané byli seřazeni od největšího plátce daní po nejmenšího (zjednodušuji, protože samozřejmě někteří členové zerjména vyšších orgánů byli jmenováni, jiní se stávali členy z titulu své funkce - církevní hodnostář, představený obchodní komory apod.). První třetinu hlasů (první volební kurie) měli ti, kdo zaplatili třetinu daní (mohlo to být třeba pět sedláků), druhou třetin hlasů měli ti, kdo zaplatili druhou třetinu hlasů (třeba 40 menších rolníků) a všichni zbývající měli poslední tžřetinu hlasů (například 200 domkářů). Stávalo se, že první kurii tvořila jediná osoba, místní kníže.
10.11.2009 13:15:42dát kritice tipberg
Myslím, že už R. Merle v knize Muži pod ochranou předestřel dost katastrofickou vizi toho, jak to s náma nebožákama dopadne - a ty si ještě musíš přihřát polívku a strašit nás tuplem, lumpe! ÷)) *
10.11.2009 13:03:37dát kritice tipaleš-novák
všeobecné volební právo v podobě, jakou máme teď, je jednoznačně cesta do pekel. Protože "lůza" je velmi početná, logicky dostávají její postoje čím dál větší váhu. Váha hlasu podle výše zaplacených daní je spravedlivým řešením. Stejně jako v akciové společnosti má držitel většinového podílu taky většinový podíl v rozhodování. A stát je vlastně akciovka, kterou si platíme.
10.11.2009 13:02:40dát kritice tipPetrusha
to sa ti len niečo zazdalo :)
10.11.2009 12:58:08dát kritice tipProsecký
Petrusho, vidím, že se nad tím vážně zamýšlíš. Samozřejmě jiné činitele degradující všeobecné volební právo jsou IQ, sociální inteligence, morální profil nebo bohatství (další můžeš doplnit). To mi nepřipadalo tak vtipné. Se svým tvrzením, že lidé by měli mít tolik hlasů, kolik platí daní, jsem narazil mnohokrát. i když to myslím vše nevážně.
Noro von Amehr, eklektisicismus myslíš v části popisu Jennina referátu?
10.11.2009 12:57:57dát kritice tipA.H.
korektor
řekl bych, že hlubší analýzu nelze očekávat.
10.11.2009 11:44:32dát kritice tipVikivika
vida.. měli jsme včera obdobnou náladu.. :-)
10.11.2009 10:54:35dát kritice tipNoro von Amehr
ja si myslím, že by to mohlo byť menej eklektické a viac koherentné.
pokiaľ ide o tie fabulované tituly, tak vedz, že omnoho ťažšie je žiť so skutočným, mojej babky otec totiž bol zo šľachtického rodu. Vyhodili ho z architektúry za čierne projekty, takže mal v sebe aj dobrodružného ducha.
Ako čiastočný šľachtic som na ZVS poprel, že som v SZM a "odvážne" som utekal do kostola (veliteľ a polytruk ma hneď za oknom kasární chytili:), kým istý Láďa bol kandidátom strany "jenom z kariérních důvodů" a ďalší chalan z Čiech, tzv. malý polytruk z iskrou výsmechu v očiach chrlil na každého komunistické dogmy. Tipujem, že dnes je manažér veľkej firmy. Inu, muži.
10.11.2009 09:39:54dát kritice tipPetrusha
akorát že zrejme mimo tému ... :)))
10.11.2009 09:36:43dát kritice tipBeed
Vida... ono se to nakonec ještě i v tu diskuzi zvrhne.... :)
10.11.2009 09:32:54dát kritice tipPetrusha
bohužiaľ osudnosť všeobecného volebného práva nie je daná rozdelením podľa pohlaví, ale úplne iným činiteľom ... ktorý však je možné selektovať len veľmi neľahko ...
10.11.2009 09:32:37dát kritice tipmartinez
Jenny je feministka... a já ne :o)
10.11.2009 09:32:25dát kritice tippapouch
admin
Já to nebyl!!!
10.11.2009 09:30:03dát kritice tipaleš-novák
mno, myslím, že to někde na písmáku řekl Pišta nebo papouch (kdyby někdo jiný, tak se omlouvám): za celkový úpadek lidstva, zejména písmáka, může všeobecná gramotnost. Bez ohledu na pohlaví.

a poznámka pro Proseckého: všeobecné volební právo nám bylo osudným zejména v roce 1946...a pak už pořád :o)
10.11.2009 09:29:32dát kritice tipBeed
Prosecký, není už čas jít spát? :))
10.11.2009 09:29:28dát kritice tipProsecký
Tak jo, pokud to bude blbé, zítra to stáhnu.
10.11.2009 09:26:50dát kritice tipPetrusha
jo, já sem tu byla taky, keď to končilo gameboyom :))) ale i tak netuším, čo tu chceš vedecky skúmať :)
10.11.2009 09:25:55dát kritice tipProsecký
Díky za upozornění, martinez, při psaní mi to celé vypadlo a musel jsem to psát znovu. Zřejmě se ten předchozí kus nějak dostal Hlavního seznamu.
10.11.2009 09:24:27dát kritice tipmartinez
no dyž sem tu byla poprvé, končilo to "Nic zvláštního kromě žárovky, tanku na gameboye " a dál nebylo nic - vypadalo to jako cokoli bez konce, ale ne jako diskuze (ale to bys měl jako autor vědět, že to tu nebylo hnedle celý :o)
10.11.2009 09:21:40dát kritice tipProsecký
Jaké pokračování, martinez? Nerozumím.
Myslel jsem, jestli všeobecné volební právo a přebytečnost mužů jsou podle vás také přežité kategorie. Na Písmáku mi jako exaktnímu vědci chybí hlubší analýza kolektivu.
10.11.2009 09:18:58dát kritice tipmartinez
a pokračování? po změně kategorie... :o)
10.11.2009 09:16:02dát kritice tipPetrusha
mno, a čo je na tomto téma k diskutovaniu?


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.