Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Měkké úvaly

07. 01. 2010
10
11
1885
Autor
Eriu Crann

 


 

 

někdy nelze dýchat tiše

měkké úvaly 
obepínající tep
doteky za kůží

 

 

nikdy jsem neviděla
jak se malá ústa
derou z matky

 

 

 

 


11 názorů

Eriu Crann
12. 01. 2010
Dát tip
Ne zmatky, ale z matky, dvě slova. A ne, není to nikoho aktualizace. Nemusí každý úval souviset s Rimbaudem ;-)

Krytyk
11. 01. 2010
Dát tip
ta báseň je vlastně zklamáním, jelikož název slibuje mnohem víc než se v těle básně potom najde; zprvu jsem se těšil na aktualizaci rimbaudova spáče v úvale, a potom nic ... škoda

Krytyk
11. 01. 2010
Dát tip
jak se malá ústa derou zmatky??? .))

Eriu Crann
08. 01. 2010
Dát tip
No, styl... v některých dobách se píší sonety, jindy sáhodlouhá pásma, jindy miniatury. Ale je to jen forma. Učím se nepoužívat nadbytečná slova a nerozmělňovat téma (srv. Ozvy života s touto básní). A emoce... Není to vlastně o emocích, spíš o jisté zvědavosti, o vnějším pozorování.

O.B.: ó jaj, kéž by tak psali všichni, bylo by tu o kopu hrůz míň. :) Ale zas je pravda, že se tenhle styl dá relativně snadno obšlehnout, píše-li člověk tak, "aby dostal hodně tipů..." K básni.. jako črta to není špatný. Nicméně jako báseň bych to víc prohloubila - neznamená to nutně prodlužovat - spíš bych do toho vrazila víc emoce; porod je přece událost! Zainteresovanost vlastní osoby je fajn - čtenáře to přibližuje. Ale způsob se mi nezdá - je to jako dva odtržené celky, víc bych to provázala.. Na písmoňský standard je nadprůměrná, řekla bych..

Eriu Crann
08. 01. 2010
Dát tip
Aha, a můžeš prosím nějak definovat v čem? Díky :-)

baaba
07. 01. 2010
Dát tip
pěkně porozeno T

Impresse
07. 01. 2010
Dát tip
*

neroušek
07. 01. 2010
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru