Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

o pohledech na svět

12. 01. 2010
1
18
2485
Autor
Alloha Hurro

slohová práce na téma: člověk součástí přírody, ne její vládce...

Milí posluchači a posluchačky
Jistě jste se někdy zamýšleli, nad smyslem svého života, nad tím jakou úlohu máme na tomto světě, na tomto kontinentu, v tomto státu, na této půdě, ať zastavěné nebo obdělávané zemědělci? Je rozdíl v našich postojích vzhledem k našemu zaměstnání? To jestli pracujeme někde v továrně, znamená to snad že se o naší zemi která nás mimochodem živí nemusíme zajímat? Že se nás to snad netýká? Když pracujeme v bance, obchodě, nebo jako řidiči? Kolik lidí pracuje spolu s přírodou , ruku v ruce v nějakém změdělském oboru, a vidí do něj? Je rozdíl mít zahrádku a za domkem, kde si pěstujeme pár mrkviček, tucet salátů, a kupu ředkviček, nebo velet tisíci hektarové farmě, dá se to snad srovnávat? Mrkvička vyroste kde komu, plevel taky roste kolem silnic a nikdo ho nehnojí, a neopečovává, a přesto tam roste. Jistě vás to přivádí na stejnou otázku jako mne, je nás tu potřeba? Vždyť plevel vyroste sám, plevel je ale i obilí plevel je i kulturní rostlina, která roste kde ji nechceme. Taky vám to dochází? Určujeme pravidla, všemu děláme linky, srovnáváme koryta řek, stavíme silnice města, tvrdíme že se staráme o krajinu, ale je tomu tak ve skutečnosti? Nezvládl by to svět i bez nás? Neurčil by si sám pravidla? Proč to děláme tedy my? Pořád se nám něco nelíbí, jsme věčně nespokojení, chceme víc a víc, a pořád máme málo, jsme závistiví, nežene nás touha umlčet hlad, ale něco úplně jiného, stačí se vrátit pár desítek let nazpět, a uvidíme hlad, bídu, ve srovnání s dnešní, naší civilizací, lidi pracovali aby jedli, žili skromně, byl to tvrdý boj, což je dnes taky, ale dnes je za úplně něčím jiným, za bohatstvím, za touhou být ,,in". Kdo si to uvědomuje? Počítá někdo kolik za co utratí? Kolik potřebuje na jídlo, není to směšná částka? Vždyť jen bydlení vyjde pomalu, mnohdy i o polovinu dráž. Tím se mi tu rozprostírá další otázka, máme to zapotřebí? pracujeme tolik, a přitom projíme tak málo, zlatý český ručičky se tak strhávají, přitom nemusí, ale chtějí, aby byli lepší než ti ostatní, bohatší, a měli se lépe. Napadá vás k čemu to spěje? Vždyť žijeme v nadbytku, a tím trpí naše zdraví, i mysl, obalujeme se tukem, ztrácíme vitalitu, k tomu se váže spousta nemocí, a to ani nemluvím o stresu, jak nám ubližuje, jak díky němu stárneme, mnohé studie ukázaly jasné výsledky působení stresu na rakovinné bujení, ano je to vždy jen tím co děláme, né každý se hodí na to co dělá, někdo to zvládá lépe a někdo hůř, ale co bychom neudělali, kvůli penězům, kvůli postavení ve společnosti, a přitom si ani neuvědomíme jak sami sebe snižujeme, jak si ubližujeme, sami sobě, snažíme se, dokonce někdy i nevědomky, vše nalinkovat, krajinu, rodinu, svůj život, sami sebe, i když to vůbec není pro nás přirozené. Není vám někdy špatně z vás samotných? Taky se vám stává že se jakoby probudíte, v určité části svého stereotypu a je vám špatně z vás samotných? Ale co, potlačíte nevolnost někam hluboko do podvědomí, a jde se dál, neboť stejně nevíte co změnit, a ani se vám nechce, nepřipustíte si, že ve vašem zavedeném systému který funguje je něco špatně, nebo že je to celé špatně, proč my lidé jsme tak krátkozrací? Přitom máme dar na rozdíl od zvířat které se řídí jen instinkty vidět mnohem dál. Je opravdu špatný pohled který máme? Nebo si snažíme jen něco vsugerovat.
Děkuji za pozornost a příště na shledanou.


18 názorů

někdy je lepší nestarat se vůbec než se strat přezpříliš, víš když plevele odstraníš po vyklíšení plečkováním tak už tam nejsou a budou tam až po dalším cyklu to znamená že tam můžeš něco zasít ty a plevel když tam není zasoba semen plevelů, tak tam logicky nemůžou ani vyrůst... ale nikdy to není stopro, vždycky tam nějaký plevel vyroste, ale když je ho málo stratí se, na víc při skližni žací mlátičkou se ta semena pěstované rostliny vyčistí od semen plevelů a jiných nečistot, a ještě něco, tvrdil jsi že plevel nemůže být třeba obilí, pokud máme pole s ječmenem, a z lonska tam z výdrolu z posledného pěstování tedy z půdní zásoby semen vyroste třeba pšenice, je to tím pádem plevel, protože ho tam nechceme... už mi rozumíš?

promin, nechci, tě nějak pohoršovat, v tvé znalosti člověka a přírody, ale tady na to téma se s tebou prostě nemohu bavit, jsou prostě lidi co v tom žijí, a jsou lidi co v tom nežijí, a neví o tom zhola nic, a já se tedy nad tím kroutím jak žížla na slunci, když tu vidím někoho kdo si myslé že tomu rozumí, promin, ale jedna taková ekofarma živí naší rodinu už léta, a nějaký městský domorodec do toho prostě nemůže vidět, tím nemám nic pro tebe, píšeš pěkně, ale každý patří někam jinam, já na svou ekofarmu, ne do města, a ty tam, a opravdu se pleteš, v tom co jsi napsal, pokud by chom si mohli promluvit z očí do očí, mělo by toc cenu, ale na písmákovi ti to prostě nedovedu přiblížit... a ještě konkrétně k tomu co jsi napsal: povím ti pohádku která je vlastně zkutečností, jeden ekozemědělec zasadil dvacet ha ovsa, a protože to byl ekozemědělec nesměl do toho zasahovat, ani postřiky ani hnojením, a protože jak bylo předpokládáno, urodilo se, tolik že milý zemědělec nevěděl co s tím... stejně žijeme v nadbytku, takže i když se o 35 procent sníží pěstování pšenice, z které se mimochodem dělá chleba, bude mít náš stát stále dost, jen nebude tolik vyvážet, kdyby jsi jen věděl co se dělá s nadbytečným obilím, že se vozí do spaloven a cpe se dobytku horem dolem, aby se to nemuselo vyhodit.

no jen asi o zemědělství moc nevíš...

saurinka166
12. 01. 2010
Dát tip
a líbilo? (jedličce?:-D )

ted jsem to odevzdal učitelce :D

saurinka166
12. 01. 2010
Dát tip
pravdu díš bratře:-D*

baaba
12. 01. 2010
Dát tip
Jo to se mi stává taky

aha původně tam odstavce byly, ale jak jsem to zkopčil po vytisknutí a vložio sem jaksi se kamsi vytratily... :D

aha původně tam odstavce byly, ale jak jsem to zkopčil po vytisknutí a vložio sem jaksi se kamsi vytratily... :D

baaba
12. 01. 2010
Dát tip
Chtělo by to pár odstavců neb je to projev, tak posluchač nutně předpokládá, že řečník dělá někdy více někdy méně dramatické pauzy. já to mám v PC jao čistej blok tvaru kostky ale třeba to je jen falír v PC

jak to myslíš text v bloku, vůbec nevím co tím myslíš.. :o

baaba
12. 01. 2010
Dát tip
tak to dopiš Ono by to mohlo být fakt zajímavější a trochu mi vadí text v bloku. Špatně se v tom orientuje...

původně to měl být úvod :D ale jaksi z toho vyplynulo, vzhledem k délce celé dílko...

baaba
12. 01. 2010
Dát tip
píšeš slohová práce, takže asi o,k, kategorie úvahy. Když se pořád ptáš, zkus alespoň pár odpovědí. Určitě by byl text bohatší. Nebo to má ještě jednu část? Pa

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru