Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O vlčátku

16. 03. 2010
1
1
1143

Před tím než-li půjdeš spát, slyš mě a příběh o vlčátku, s kterým si půjdeš ve snu hrát. Je taky tak maličký, zrovna jako Ty. Má tlapky s drápky a modrá očka. Jistě má Tě rád a Ty budeš mít rád vlčka.

Celý den ten vlček běhal, musel toho mnoho prozkoumat. Vydal se na výpravu přes pampeliškové láně až k temnému ale přátelskému lesu, kde se narodila jeho maminka a tatínek. Předtím než vešel do toho lesa vyběhli od tam jeho kamarádi vlčátka a tak si spolu chtěli hrát.

"Jakpak si budem hrát? Jako včera na honěnou?"

"Pojďme se dnes schovávat!"

"Jupí, tak dobře. Ale protože jsi to vymyslel tak budež začínat"

"Dobrá"

"Jedna. Dva. Tři. Čtyři..."

"Honem"

A tak se vlčátka schovávala a náš vlčíček počítal do šesti, pomůžeš mu?(jedna, dvě, tři, čtyři, pět, šest)

Kampak se asi schovali. Půjdu se podívat do křoví, do lesa nebo ke kamenům?

Do křoví                                                                  Ke kamenům

Ne, ve křoví nejsou.                                             Zde si malá ještěrka na sluníčku zahřívá. Půjdu do křoví, či lesa?
Je tu jen kos co chodí bos.
Kouknu se ke kamenům, či do lesa?                    

 

Do lesa

Vlče vidí tu stopy. Je na správné cestě.

"Kde jste, kamarádi?"

"Neřekneme." 

"Á já vás slyším. Vím kde jste."

"I ne"

"I jo" 

"Tady jste" Vlče chytil kamarády.

"A co budem dělat teď?" řiká jeden z nich.

"Můžem postavit domečky pro lesní duchy." 

"To je dobrý nápad" 

"Dobrá tedy, kdo postaví hezčí vyhrál" 

Všichni tři se vydali do lesa pracky sbírali klacky a kůry co zhůry spadli stromu po šlehu hromu.

A že to byl les Čech našli zde krásný mech, kvítí a hle něco z lesa svítí.

Vlče se tam vydalo. ostatní někde hledali, a tak sám vešel do hlubiny přes mýtiny, dál až k záři v kapradí.

Byla to studánka, a vní slunce a nejen to i mraky. A vlče... to chce taky. Nakloní se. Očenichá. A hop a žbluňky, bum bác do tůňky.

Vlče bylo malé, neumělo plavat.

"Pomóc" Volalo, ale bratři nikde.

Místo aby se utopil,na nebe vztoupil.

A co jeho paty to tuny mračné vaty. A nevidí domů dolů. Slunce je tu jasnější, než pytel ohńů a hvězd. a jsou tu andělé. ten nejpříjemnější zážitek je van jejich křídel. A je to anděl vlčí. Jde k němu a mlčí.

"Jsem mrtvý?"

"Jsi živější, než kdo jiný na zemi."

"A proč jsem tu?"

"Koukal jsem na tebe skrz studánku. A tak jses mi zalíbil, že jsem do tebe spadnul. Utopil jsem se v tvé radosti a štěstí. A viz, že dokavať pude tvá rodina pobývat tu v lesích českých, budu tu na mráčcích se svojí rodinou na vás koukat. A budu vám pomáhat, všem tu."

Než stačil vlče odpovědět, nebyl u studánky. ne nebyl ni v lese. byl v kleci. a vy lidi na něj můžete koukat. Bude na vás smutně nekoukat. Bude klopit zraky. Bude výt. Bude sám. Ale bude s vámi. A andělé nad vámi. Budou však ochranitelé? Budou hodní?                                                     


1 názor

Japiš
01. 05. 2010
Dát tip
ještěrka jak se pod - kamenem svíjí jštěrka jak se - na kameni hřeje_? pěkný škoda že mi děti již poněkud odrostli

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru