Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Závan v kostele

30. 10. 2001
5
0
2578
Autor
Jenda

..Pantheon na Vítkově, státní svátek, déšť a těžká vrata, těžká mříž s varhany a akordy ryjící se až na dno duše - alespoň na chvíli..

Závan v kostele

 

Nevzdušný chlad kamene

polykají kabáty.

Od vchodu až k oltáři

dýchne jemně do tváří

pach dávného plamene,

dějinami odvátý.

 

Věčné světlo vytrácí

trošky sebe na kahan.

Kmitne se i do oka,

náruč mořsky široká,

silnou toukou burácí

vlny hudby od varhan.

 

 


no tak tohle bylo fakt jak v kostele/lu *t

cvrček
05. 12. 2001
Dát tip
no, já ti típnu...

Marigold
07. 11. 2001
Dát tip
Tys navrhoval kulisy k filmu Batman forever, ne?:-) Mám rád když to šlape...taky jsem psal takový...ale jedna věc je obraz a druhá myšlenka... první sloka je zajímavá...

Jenda
07. 11. 2001
Dát tip
Marigold:no, víš, on ten obraz se pokouší popsat to, co se nedá moc popsat, je to pocit, náhlé zahřmění do nitra, nebo z nitra,- nevím, ale myšlenka-tohle nemá být rozumová báseň.. ..P.S k filmu jsem se dostal vždy jen špehýrkou v zácloně nebo řádně zakoupenou, byť nekontrolovanou vstupenkou v Aeru..

Amanda
02. 11. 2001
Dát tip
Diky Jendo svou odpovedi jsi me "donutil" se na to podivat trosku jinyma ocima a zjistila jsem ze z prvu jsem to pochopila vlastne uplne spatne... kdyz se clovek nediva na ten nazev je vazne uplne o necem jinem...

Jenda
31. 10. 2001
Dát tip
Amanda:-máš pracdu, Amando, já mám koneckonců také divný vztah ke kostelům - asi je to špatně vybraný název, ono to prostředí je vlastně stejně skoro lhostejné..

hermit
31. 10. 2001
Dát tip
druhá sloka je super!!

nebraska
30. 10. 2001
Dát tip
proc to nikto necte sakra.........tak tohle je moc dobre.... ***

kafka
30. 10. 2001
Dát tip
já už jsem to četla, nebrasko...

Wopi
30. 10. 2001
Dát tip
*

Print
30. 10. 2001
Dát tip
*!

Amanda
30. 10. 2001
Dát tip
Nevim asi je to mim postojem ke kostelum... tak nejak ani ne no...

Bohdan
30. 10. 2001
Dát tip
Čau Jendo, už se těšim, až ti budu moct říct osobně, hlasem řádně pohnutým a zjihlým, že se mi to moc líbí. Neb čtu, že stojíš o hlubší kritiku, tak ti jen dodám námět k zamyšlení : tvůj slovosled někdy cejtim jako dost zvláštní a je to dost velká daň za udržení přísně pravidelný formy. 8:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru