Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ROZPORUPLNÁ

27. 05. 2010
16
37
3466
Autor
macecha

je to jako na houpačce.....


Prázdnota

Nač vstávat, když duše bolí,
kalné ráno ji nezahojí.
Samota doléhá hustá, plná smutku,
touhy a ničeho zároveň.
Duši deptá.
Je smutné jíti sama ven a vědět,
že nic hezkého tě nepotká.
Je hrozné vědět, že je tu další den,
který bude prožit beze smyslu.
Není na co se těšit.
Nezbývá nic jiného,
než nějak ho přežít.
Rutina zabíjí i poslední zbytky citu.

 

Útěcha

Jako fialové hrozny révy
visí nad hlavou květy šeříku.
Kráčejíc vzhůru ke svému domu,
vnímám tu nádhernou vůni
a hned je mi lépe, krásněji.

Je omamná a sladká,
jako láskyplná matka,
celou tě obejme.
Můžeš ji vdechovat, opájet se,
v duchu si říkat
"přec existuje krása,"
pro kterou je dobré být na světě.


37 názorů

macecha
31. 05. 2010
Dát tip
tak,tak, Jarmilko :o)

konečně už víš, že aspoň kvůli šeříku...

...ať je veseleji

macecha
28. 05. 2010
Dát tip
blbounku, určitě nejsem jediná koho občas přepadne blbá nálada a snaží se utěšit, jak se dá :o)

macecha
28. 05. 2010
Dát tip
Robinie, děkuji za hezká slova.

...jako bych to už četl*

Robinia
27. 05. 2010
Dát tip
Naštěstí ta druhá část zní optimističtěji, a to je dobře, uvědomit si, že představa, že Tě venku nic pěkného nepotká, je lichá. Někdy stačí úsměv malého dítěte, pozdrav souseda, štěbetání ptáčků nebo rozkvetlý šeřík... Moje maminka (a už pěkných pár let po sedmdesátce) chodí do domu s pečovatelskou službou číst těm, kteří už si ani číst nemohou... Můj syn studuje medicínu a někdy chodívá těmhle starouškům pomáhat s umýváním... Pro oba to znamená hodně... (a pro mne nejvíc :-)) A Ty maceško chodíváš na Písmák a rozdáváš nám své zkušenosti a své veršíky - i to znamená hodně... Věř si.

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
avox, snažím se. Občas se mi nedaří.

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
javavio - zkusím si to také říkat. Děkuji. :o))

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
Oldjerry, právě tak rozporuplně to cítím. Chvíli je dobře, chvíli je všelijak. Myslím, že to také znáš. Děkuji za komentář.

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
Jiřímu i Dianě děkuji za to, že se mě vždy snaží rozveselit a musím přiznat, že se jim to daří. Jejich veršíky mi dělají radost a chmurná nálada na chvíli ustoupí. :o)

avox
27. 05. 2010
Dát tip
na opravdickou lochnesku bych už nevlezla, ale když je člověk dole, stačí i malá radůstka, jen se dobře dívat - renegátka to řekla přesně :-))

javavia
27. 05. 2010
Dát tip
Hezky jsi to napsala:-)) Tip ..v životě je to jako na houpačce....víš co já si vždycky řeknu, když mi je nejhůř...spadla jsme na dno, ale mám se zas od čeho odrazit:-))

Diana
27. 05. 2010
Dát tip
Jiří, známý gurmán, zveršoval, že vskutku prázdnota je chmurná řeč-li o žaludku. Prý k dobrému bydlu šeřík nepostačí není totiž k jídlu - gulášek má radši! ;-)))

Oldjerry
27. 05. 2010
Dát tip
Jdou trochu proti sobě významem, obsahem, ale je to dobrá konfrontace... *

nostalgik
27. 05. 2010
Dát tip
Naší kuchařince: útěcha v prázdnotě blízko tvého domu když zrána potká tě za kroků metronomu zmámit zná nevinně jak zvěřina v kotlíku když bublá na víně pod květy šeříku :o)

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
koloušku, řekla jsi to lépe, než já. Díky, vím, že to také znáš.

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
Bíšo, děkuji za tip. Vím, že mi rozumíš!

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
renegátko, fakt Ti závidím, že to umíš ...

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
avox, když z toho dívání vzhůru se točí hlava a bolí za krkem. Ono to fakt někdy nejde.

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
Květoni, možná by mi právě ta centrifuga pomohla ..:o)) Ono, když je toho smutnění moc, tak je toho příliš a to už potom nebaví.

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
Arniko, to nezávidím. Já, naštěstí, alergií netrpím. To by mi tak ještě scházelo!

koloušek
27. 05. 2010
Dát tip
Správné je to přirovnání, nahoře a pak zas dole houpeme se bez přestání, život umí někdy bolet.T*

Bíša
27. 05. 2010
Dát tip
T.

renegátka
27. 05. 2010
Dát tip
Každý den přinese něco krásného, už od rána se těším.Že jsou rána kalná , nevadí.To světýlko v sobě vždy rozsvítím.Nauč se to maceško.

avox
27. 05. 2010
Dát tip
Já radši lochnesku, takovou, kde se hází míčem... Nejlépe se chytá v dolíku. Víš, když je člověk dole, snadno se k němu dokutálí, jen se pořád dívat vzhůru... :-))

Houpačka ještě jde přežít. Centrifuga je horší. A nakonec - proč si kapku nezasmutnit, když nám to udělá dobře, ne?

až na tu alergii:)

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
Alloha Hurro - já říkám, že je hnusné, když jsem ráda, že má někdo stejné pocity. Ne, o svém díle. Každopádně děkuji za pochopení. Opravdu jsem si sáhla hluboko. Díky, že jsi to pochopil.

co si čtenář má pomyslet když to sám autor hodnotí jako hnusné? kladu si potom otázku proč to sem tedy dává? neměl by to snah obhajovat? navíc si nemyslím o tomto díle nic nehezkého, a když není sám autor schopen si to obhájit musím to udělat já: pro tyto slova jsi šahala hluboko, hluboko v pocitech, a hluboko v hlavě, v hloubi kde je síla a tlak a ten chce ven, psát a vypsat se působí úlevu, nejhorší co můžeš udělat, když si řžekneš tak ted napíšu dobrou báseň, když si něco rozkážeš nepůjde to ale když píšeš protože musíš, kvůli té potřebě psát, pak to za něco stojí. proto tip a není to ten z těch levných, jak vidíš hodnotím celek, né jednotlivé části jako někteří tady, neboť celek bez části už není celek, a tohle jako celek má co říci.

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
Diano, Ty mě umíš vždy potěšit. Díky.

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
Mimoň-tak to jsi mě potěšil. Zní to jako naděje.

Diana
27. 05. 2010
Dát tip
zcela se ztotožňuji s Krásou... T Všude je krásy tolik, až přechází zrak - v přírodě i v lidech - i v tobě, Aničko :-)))

Max Hutar
27. 05. 2010
Dát tip
Dětinské, ale pěkné.

macecha
27. 05. 2010
Dát tip
snote - tak, to jsme dva. Je to možná hnusné, ale jsem ráda, že v tom nejsem sama. Díky.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru