Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mária

07. 11. 2010
8
20
1645
Autor
Hydron

...

Stála tam celkom nahá, vychudnutá na kosť. Slamené vlasy jej zakrývali malé prsia. Spoza vpadnutých očí jej vytŕčal špicatý nos. Nohy tisla kŕčovito k sebe v snahe zakryť si prirodzenie. Chcela si zachovať zvyšok dôstojnosti.

„Nohy od seba!“ zreval nízky, zavalitý chlap.

Nereagovala. Tvárila sa, že nepočuje. Nemo hľadela do prázdna. Carl nebol zvyknutý na neuposlúchnutie príkazu, čo ho patrične rozzúrilo.

„Povedal som roztiahni nohy ty suka, počuješ?“ skríkol agresívne.

S ňou to však vôbec nepohlo. Stála tam ako strom vrastený do betónu. Vedela čo ju čaká. Nemalo zmysel odporovať, no napriek tomu neuposlúchla. V hlave sa jej vynárali spomienky na rodný dom, na vôňu čerstvo vykydaného hnoja, na kravské bučanie. Trhlo ňou keď sa jej vybavila streľba a krik zmätene pobehujúcich ľudí. Na neustávajúcu paľbu guľometov smerujúcu od hory. Ľudské telá padajúce k zemi ako zhnité jablká.  Ešte pred chvíľou sa usmievali a riešili bežné problémy, a v ďalšom okamihu z nich unikal život.

Tých, čo so šťastím prežili, odvážala eskorta do koncentrákov. Medzi nimi aj Máriu. Umiestnili  ju do pracovného tábora. Tam spolu s ďalšími židovkami dreli často až do úplného vysilenia. Strava bola úbohá, mnohé podvyživené ženy zomierali priamo na pracovisku. Mária mala šťastie, že si ju všimol Carl. Bola už na konci zo silami. Mlela z posledného ako stará kobyla, ktorú otec nechal dožiť len z ľútosti  ako odmenu za prácu, ktorú za svoj konský život vykonala. Práve kvôli plavým vlasom sa Carlovi zapáčila. Bolo mu čudné, že špinavá židovka vyzerá ako árijská žena. Vyvolávalo to v ňom mnohé otázky, na ktoré nepoznal odpovede. No najviac ho škrela tá nevedomosť. Chcel zistiť, čo je zač a akých má predkov táto židovka.

„Tak ty ich neroztiahneš?“ skríkol.

Vedela, že to nesmie urobiť. Počula ako si dozorcovia šepkali o strašných pokusoch na židovských ženách.

 „Nie, to isto nezvládne. To radšej...“ nestihla domyslieť.

„Odviesť!“  zreval Carl a ukázal smerom ku dverám. V tom ju pevne schytili dvaja dozorcovia a vyvliekli von. Ťahali ju hodný kus až na koniec tábora. To miesto dobre poznala. Každý ho poznal a každý sa ho bál.

Vo veľkej tmavej miestnosti s niekoľko malými otvormi v strope sa krčilo asi päťdesiat ľudí. Bolo počuť plač a tiché vzlykanie.

Čosi plechové spadlo zo stropu na zem a čudne zasyčalo ako vretenica, ktorú vyrušili pri obedňajšej sieste. Miestnosťou sa rozľahol hlasný kašeľ. Ľudia sa zmietali v kŕčoch. Lapali posledné zvyšky kyslíka. Oslepnutí padali k zemi a v bolestiach zomierali. Bol to ten najhorší obraz poskladaný z nahých, ľudských ostatkov.


20 názorů

baronka
14. 11. 2010
Dát tip
Je to velmi silná povídka T

Garay
10. 11. 2010
Dát tip
Mě tam pár věcí není jasných, přestože se mi styl líbí, vysí mi nad tím otazníky a to mě mrzí.

renegátka
09. 11. 2010
Dát tip
To je moc smutný příběh Hydrone, pro Máriu těžká volba.Můžou tě zbavit života, ale ne cti.

Hydron
07. 11. 2010
Dát tip
príbeh je krátky, postavený na sile okamihu, v jednom okamihu skoro zomre na vyčerpanie, nachvílu akoby unikne smrti ked je vybraná na pokusy, ale nakoniec sa radšej sama rozhodne skončiť život neuposlúchnutím príkazu...takže tak...

..Marvine..nj..to bude tím..:))))))

..aha..já jen že tam byl ten odkaz..víš..Marvine...) ..jsem teď dostala výběr...mám hroznou radost...))))

..Hydrone ty to máš v soutěži? ..to nikde nevidím..jsem zmatená..

Hydron
07. 11. 2010
Dát tip
VT Marvin ako to myslíš aké písmená? treba avízo či ?

Hydron
07. 11. 2010
Dát tip
dakujem vám...

Shelma
07. 11. 2010
Dát tip
Velmi hezky zpracovane... Tema valky a utrpeni lidi v koncentracich je velmi citlive tema... Lidem by se to obcas melo pripomenout treba takovouto povidkou.

jednoducha zapletka, velke spracovanie...posobive

Hydron
07. 11. 2010
Dát tip
dakujem moc šepotku...:)

..ani nevím co mám napsat.. ..působivá povídka..raději potichu vycouvám..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru