Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

(už) vianoce

13. 11. 2010
1
3
1091
Autor
s.i.k.o

zdravím ľudia a pseudoautori a autori, potreboval by som kritiku, vážnu nevážnu akúkoľvek, ale hlavne rýchlu - zajtra alebo pozajtra to potrebujem odovzdať. ďakujem. snaží sa to znieť pozitívne

viete ako vyzerá rozžiarený vianočný stromček uprostred cintorína? absurdne.

ale bol tam.

čo tu robí? pýtali sa pozostalí správcu a on vždy len jemne pokrčil ramenami a zaliezol späť do svojej búdky vypiť si trochu horúceho čaju od svojej manželky.

prečo ho nedáte preč? pýtali sa návštevníci a on vždy len jemne pokrútil hlavou. lebo nechce.

tie svetielka ste naň dali vy? pýtali sa o okoloidúci a on pokýval hlavou.

svietil tam, uprostred hrobov, pomníkov a machom obrastených kameňov, ktoré možno, kedysi, bývavali majestátnymi hrobmi. od polky decembra do jeho konca. 16 dní. jeho červené a žlté a zelené svetielka žiarili do tmy, matne a farebne osvetľovali smutné hroby a spomínajúcim príbuzným a priateľom dávali niečo, iskru vianoc, jemný úsmev.

keď nasnežilo a bielo šedý mestský sneh poprikrýval trávu, hroby a vianočný stromček, svetielka cezeň jemne presvitali a vyzerali príjemne rozmazane, ako odraz známej tváre na zahmlenom zrkadle.

potom prišiel január a svetielka z jedličky zmizli a stal sa z nej zase len obyčajný ihličnatý strom vyrastajúci zo starého hrobu s popraskaným náhrobkom.

 

ten stlomček ste zasadil vy, ujo? spýtalo sa ho malé dievčatko v huňatej ružovej čapici. pokýval hlavou.

plečo?

môj otec mal rád tú vianočnú atmosféru, odpovedal.


3 názory

..no..pokud by tam měla být nějaká trapná srdceryvná hloupost jak s oblibou lidé píšou..raději tohle..:)

s.i.k.o
13. 11. 2010
Dát tip
ďakujem hej, pointy mi veľmi nejdú :)

..no..dobře se mi to četlo..možná trochu slabá pointa..celou dobu jsem čekala co se z toho vyvrbí..:) ..ovšem je to celé takové vánočně poklidné..tak ti to snad projde...) já dám tip..:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru