Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

špatný střelec na B1

25. 12. 2010
2
16
1495
Autor
coura

 

Noční město pozlacená tvář

opsaný kalendář

klenot

z neprůstřelných skel

rozprostřel

klapot křížů her 

 

 

Bez čtyř je v tomhle kšeftu pět

není co závidět

instinkt

lana rozvěsil

nehtem ryl

běs dech zauzlil

 

 

Pod vitrínou scéna vyhřezlá

nikdo se nepřizná

král smrt 

devět řemesel

syntax těl

kdo by uklízel

 

 

Má čas než v chodbě odbijí

alarmem z árií

dát mat

své jedenácce let

pistaljet

zasáhl zub pak ret…

 


16 názorů

Miroslawek
04. 01. 2011
Dát tip
"das ihrer Natur" tam Dobrovský napsal jen jednou ;)

Miroslawek
04. 01. 2011
Dát tip
Mimoň: Dobrovského bludem jsem myslel názor, že jamb je pro český verš problém - nevhodný, nepatřičný, neústrojný, cizorodý, ba až nepřirozený prvek. "die Sprache rächt sich gleichsam an dem Dichter, der es wagt ein Metrum, das ihrer Natur, das ihrer Natur zuwider ist, zu wählen" (v komentáři ke Kadlinského jambicky zaměřeným veršům, Die Böhmische Prosodie 1974[1795]: 79) Zajímavé přitom je, že jambem je napsán nejen Máchův Máj, ale užíval jej třeba již takový Šebestián Hněvkovský (1770 – 1847, pro tebe jistě známý jako studentský souputník F. L. Věka/Heka) a je jím psáno cca 90% moderní české poezie.

Max Hutar
30. 12. 2010
Dát tip
avi

Max Hutar
30. 12. 2010
Dát tip
No, jak tak koukám na tu báseň a co k tomu autorka říká, tak ani ten nežije. Jsi-li tak metra znalej, nekafrej a nabídni něco lepšího. Popravdě řečeno jsi jediný člověk na Písmáku, o kterém vím, že něco ví o těhle věcech.

Miroslawek
30. 12. 2010
Dát tip
Mimoň: vidím, že Dobrovského blud stále žije

Max Hutar
29. 12. 2010
Dát tip
Podrobněji na wikině.

Max Hutar
29. 12. 2010
Dát tip
Rytmus je jednoduchej, buď je to um-ca, um-ca, um-ca, - trochej nebo je to um-ca-ca, um-ca-ca, um-ca-ca, - daktyl, nebo ca-um, ca-um, ca-um, - jamb, ale ten zní v češtině divně, protože přirozený přízvuk v ní je na první slabice slova. Dejme tomu, že tohle jsou základní stavební kameny rytmu, který můžeš klást na řádku vedle sebe, pokud možno by si pak řádky měly být z velké části rytmicky podobné. (Co nás v tý škole učej?)

coura
28. 12. 2010
Dát tip
já ten rytmus neumím, něco si počítám, ale ... neznám ani noty...

Max Hutar
28. 12. 2010
Dát tip
Ach tak, díky... už se trošku chytám. ...tedy ten vázaný verš je velký oříšek, skoro kokos. Jak řekl w, rytmus pokulhává, konkrétně třeba pod tou vitrínou. Ale ty obrazy jsou originální a živé.

Vlk
27. 12. 2010
Dát tip
Má čas než v chodbě odbijí alarmem z árií

Miroslawek
27. 12. 2010
Dát tip
To bys neuhádla, co já toho čekám a čekám ;) Jestli se ti to líbí, budiž, ovšem to je mi srdečně jedno, text tím lepší nebude.

coura
27. 12. 2010
Dát tip
ň: pistaljet je fonetický přepis jednoho ruského slova, kontext není, jen představa vystříleného zlatnictví kdesi v Novorossijsku, děti, které cvičí u počítače, a pak prostě jen jdou..., žádná moralita inspirováno V. Hugem: Vzpomínka na noc..., čítanka SPN 8. ročník w: 5 hodin práce nesevřelo, no dík, prostě tvé představě nerozumím, snad ale nečekáš, že budu děkovat v naději, že mě příště tipneš, kurva, když se mi to tak nesebekreiticky líbí!

Miroslawek
26. 12. 2010
Dát tip
sympatická snaha po sevřeném tvaru troskotá na nedostatku schopnosti sevřít jazyk... ale správný směr, v naději na posun se tím čtenáři budou muset spolu s tebou protrpět, snad přijde...

Max Hutar
26. 12. 2010
Dát tip
Asi mi uniká nějakej kontext... co je to pistaljet? Na youtubu bylo jen nějaký video a wiki mlčí.

Falinor
25. 12. 2010
Dát tip
Na to, jaký sis vybrala téma (takový "nebásnický"), si myslím, že jsi z toho vyždímala docela dost :)

blbjenka
25. 12. 2010
Dát tip
au

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru