Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Nemáte účet? Založte si!
Zapomenuté heslo

Novinky (1. 8. 2019)

+3 neviditelných
Literární kleptoman
datum / id28.02.2011 / 379401Vytisknout |
autorKvětoň Zahájský
kategorieFejetony
zobrazeno5947x
počet tipů57
v oblíbených0x
do výběru zařadilPišta_Hufnágl,
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Literární kleptoman

 

 


Čtvrtky jsem vždycky choval ve zvláštní oblibě. Možná proto, že mi, polygamie nepolygamie, přirostly k srdci víla Amálka s makovou panenkou, jistou Manku Rumcajsovou nevyjímaje, snad, že jsem byl později sečtělý Robinsonem Crusoe, který se rovněž pokaždé nedočkavě těšil až přijde Pátek, jisté však je, že moji náklonnost do značné míry formovaly tzv. "knižní čtvrtky", kdy se v dobách marného budování socialismu na pultech pravidelně objevovaly nové svazky.

Dodnes, pokaždé když jdu kolem výlohy knihkupectví, mám neodolatelné nutkání vstoupit, přestože to mám od manželky zakázáno. Jmenovaná je totiž reprezentantkou názoru, že se nejedná o chrám kultury, ale o černou díru, ve které mizí značná část našeho rodinného rozpočtu.

Před nějakým časem jsem zahořel pro myšlenku (ani nevím, kde se ve mně vzala, patrně nějaké samovznícení), totiž, že když si chce člověk něco přečíst, může si to přece sám napsat. I slovo bylo učiněno skutkem.

Ano, už mi nic nebrání stát se nejslavnějším literátem v celých Čechách!
Tedy... V celých Čechách pod Kosířem, najmě u nás, v Mánesově ulici. Inu, proč ne?
Takový spisovatel nemá nic jiného na práci, než celý den sedět u stolu a psát, přispívat do novin, hlásit se o slovo a na besedách podepisovat výtisky svých nových románů. To vím bezpečně, protože jsem se kdysi jedné besedy s romanopiscem zúčastnil.
Když se proslechlo, že bude mistr podepisovat také knihy, zaskočil jsem o přestávce do řeznictví a nakoupil něco drštěk, v naději, že by mi mistr podepsal i bachor a čepec. Ten se však ohradil, že nemá recesi rád. Kdo by taky miloval pokles reálného hrubého domácího produktu. Musel jsem mu nakonec to pero vrátit, ale jeho profese mi natrvalo učarovala. Zaobírám se nyní řadou rozličných koníčků různého stupně ušlechtilosti, z nichž k těm významnějším řadím sepisování příběhů a jejich zveřejňování na internetu.

Opojení samochvalnými myšlenkami a pyšné nadouvání se nad prvotinami mi však vydrželo jen krátce. Zjistil jsem totiž hroznou věc.
Donedávna jsem se domníval, že všechny mé nectnosti už stačila odhalit a pojmenovat manželka. Ta se problematikou mých povahových vad zabývá už dlouhé, téměř geologicky významné období. Leč mýlil jsem se.
Jsem kriminálním živlem a literárním desperátem! Jsem grafogaunerem, ničemným plagiátorem, licoměrným napodobitelem a padoušským imitátorem! A nebýt náhody, ani bych se, lumpa jednoho, neodhalil.

Občas se mi totiž přihodí, že píšu pod vlivem. Tedy, nikoli pod vlivem kouře exotických travin, či konzumace toxických nápojů. Pod vlivem četby. Četby! Je to tak.

Ruku na srdce, nestalo se už, že by vám nějaký citát utkvěl v paměti natolik, až jste jej bezděčně adoptovali? A teprve po nějaké době jste se při četbě podivovali: "To je nehoráznost, ten lump to ode mě musel opsat! No jo, a koukám, už před pětatřiceti lety!" Nestalo se vám to?

Zrovna tak jako vy, jsem donedávna taky kroutil hlavou, a vidíte, stalo se. Jsem literární kleptoman. Pokud si dáte práci s podrobným studiem mých povídek, z drobných uloupenin nepochybně poznáte, kterými autory jsem vzdělán. Tím vás pochopitelně nechci nutit k četbě. Úplně postačí, když mi budete věřit. Ostatně, když člověk sám na sebe donáší a ještě se nazývá prašivým skunkem, proč mu to nevěřit, že?

Kdysi se na kleptomanii předepisovalo odebrání orgánu, jímž byl uvedený delikt spáchán. Nejčastěji ruky. Tato léčebná metoda byla poněkud nehumánní, avšak překvapivě účinná. Škoda, že se od ní časem upustilo. Díky účasti široké veřejnosti měl zákrok i silné preventivní účinky, srovnatelné s metodou očkování.

Už jsem si naordinoval užívání vařící vody, nošení ortopedických španělských přezůvek, rehabilitační protahování skřipcem, ale stále to nepomáhá. Patrně se jedná o nemoc chronickou.

Tak co myslíte, levou nebo pravou?


Sdílejte dílo:



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

14.06.2012 14:17:04dát kritice tipKvětoň Zahájský
Nebo slovní vetešník.
14.06.2012 13:38:27dát kritice tipZordon
Literární kleptoman se česky řekne překradatel.*
05.08.2011 22:59:28dát kritice tipKvětoň Zahájský
Dík. Hezké, že se ukážeš.
05.08.2011 22:42:55dát kritice tipPetr Nechvátal
krásné, lehké a zábavné čtivo, ajko vždycky u Tebe, palec nahoru a smekám, T
17.05.2011 08:15:29dát kritice tipKvětoň Zahájský
Aneb, jak praví klasik: Když máš talent, tak se neubráníš. ((-:
16.05.2011 21:55:39dát kritice tipMDavy
To Tvoje psaní tak krásně hladí na duši. Nádherně si hraješ se slovíčky - to mám moc ráda.
I kdyby levou i pravou, stejně Tě to neodradí; když člověk musí, tak holt musí.
10.04.2011 15:34:02dát kritice tipAugustus
Podle mne v hlavě vykradeno rozhodně nemáš, jinak bys takto nepsal a evidentně na tom něco k vykrádání bude, když se Tvé psaní líbí. Třeba se dočkáš i vlastní kopírky či epigona.;)
10.04.2011 11:50:13dát kritice tipKvětoň Zahájský
O vykrádání sebe sama nemůže být řeči, protože - kde nic není, ani smrt nebere. Najdou se dokonce i tací, kteří mě na situaci upozorňují tvrzením, že to mám v hlavě vykradeno.
10.04.2011 10:16:40dát kritice tipAugustus
Gratuluji k povedenému sebeodhalení, které postihne mnohé z nás. V tomto mám pro Tebe tip na malý ale fungující a zhusta užívaný trik, jak nejenom zlegalizovati literární vykrádání, ale ještě si nezřídka místo nelibosti získati přízeň oběti. Stačí se k plagiátorství směle přihlásiti a prohlásiti, že Tvým prvořadým cílem nic jiného býti nemohlo než odkázati na dílo oloupeného autora nebo mu vzdáti pocti...popřípadě obojí. Koneckonců mnozí o ničem jiném ani po nocích nesní, tak proč jim to nedopřáti, že?:-D
Vrcholnou formoutéto praktiky je pak vykrádání sama sebe, což je sice již lehce schizofrenní ale neméně účinné.

Každopádně dávám TIP.
19.03.2011 18:07:01dát kritice tipKvětoň Zahájský
Já se přiznávám jenom tak preventivně. Kdyby mě v budoucnu někdo nařkl, abych se mohl vymlouvat, že už jsem na problém dávno sám upozorňoval.
19.03.2011 17:47:52dát kritice tip8hanka
skvele dielko, skvele komenty, si bezbreha studnica humoru, aj ked, ako tvrdis, trosku kontaminovana inymi vodami:)
*
18.03.2011 22:21:03dát kritice tipArmand
:) *
11.03.2011 22:59:13dát kritice tipNella101
:))))))))))))))))))))))))))))))
11.03.2011 22:57:09dát kritice tipKvětoň Zahájský
Třeba už tou dobou vlivem globálního oteplení nebude potřeba topit.
11.03.2011 21:51:53dát kritice tipNella101
Květoňku,já dělám pod panem Tykačem-dokud vláda neustoupí od divadýlka s limity,budu mít dost času si číst tvé skvosty.Mimochodem-už jsi slyšel o tom ustanovení od roku 2015???Vlk se opět nažral a kozénka zůstala celá.
11.03.2011 18:57:36dát kritice tipKvětoň Zahájský
Nella101 - v práci? Takhle dlohé? To sis k vůli tomu musela vybrat polední přestávky i na příští týden, ne?
11.03.2011 18:44:10dát kritice tipNella101
:)))))) už jsem to četla v práci a teď s chutí a ráda tipuji :) *
07.03.2011 04:35:55dát kritice tipToscana
Teď právě mi docela odlehlo, že jsem naprostý notový analfabet, protože tu délku a následnou podobu si ani radši nechci představovat... :o))
05.03.2011 20:07:43dát kritice tipMKbaby
Z čistě matematického hlediska nejde o nesmysl; čtyřosmina je už moc dlouhá :)
05.03.2011 19:18:41dát kritice tipToscana
Hele, a vy si fakt oba myslíte, že název dvoučtvrtky pro inkriminovanou část těla se mezi lidem uchytí??? Já o tom teda dost pochybuju... :o)))
05.03.2011 09:51:07dát kritice tipKvětoň Zahájský
No vida, a jsme zase na začátku. Dvoučtvrtky jsem vždycky choval ve zvláštní oblibě...
05.03.2011 01:45:12dát kritice tipMKbaby
Navrhuji dvoučtvrtky :)
05.03.2011 01:04:33dát kritice tipToscana
MKbaby - máš pravdu, tu knížku přeložil Antonín Přidal a vlastně ji napsal celou znovu, protože tohle se nedá překládat stylem "piš jak slyš". Saturnin, Pan Kaplan, Jak jsem vyhrál válku a Co život dal a vzal jsou má antidepresiva. Chodím si do nich pro smích, když mi není do skoku - stačí pár stránek a hned bych šla do nějakého restaurantu metat koblihama po stolujících. Jak vidno, máme korporátně podobný vkus, což mi potěšilo játra. Vsadím se, že víš, odkud jsou játra ukradená. Stejně, jako by tady asi většina věděla, odkud krademe my doma, když na toho, kdo má obsazený počítač, po kterém nám dychtí pařát, voláme: "Výměna mečů!!!" :o)))))
Květoňku, možná kradl i pan Hlinomaz, pokud měl Pana Kaplana taky v oblibě. Bohužel si dialogy z filmů nepamatuji vždy a všechny (to bych měla obě hemisféry jak pátrací balony), ale odhadovala bych to na 4 vraždy stačí, drahoušku, ale nechtěj, abych za to dala ruku do ohně. :o))) A proč se ty půlky, co jsou o pár pater níž, než ty mozkové, nenazývají nějak vznešeněji, opravdu nevím, možná proto, že Čechové by pro ně žádné slušné jméno stejně nevynalezli, zase by to byla jen nějaká čuňárna :o))))
04.03.2011 09:26:23dát kritice tipMKbaby
... jo, to je jedna z klasických židovských anekdot - měla jste tři, ale kdo by to počítal...

Odcházím tvořit hodnoty, napřečtenou někdy příště, sousede :)
04.03.2011 09:21:57dát kritice tipKvětoň Zahájský
Ve filmech se krade obzvlášť. Například hlášku:
"Vemte si buchtu!"
"Dyť už jsem měla dvě."
"No měla jste tři, ale vemte si eště..."
tu jsem slyšel téměř doslovně nejmíň ve třech.
04.03.2011 09:07:50dát kritice tipMKbaby
Já to nevylučuju, jen si nevzpomínám. Ale sedělo by to k němu, ouplně ho vidím :) Ostatně - shodli jsme se tu korporativně, že vlastně krademe všichni, tak proč by ausgerechnet tato věta měla být výjimkou? :)
04.03.2011 09:01:35dát kritice tipKvětoň Zahájský
No tu: Šišbardón, to musel bejt ňákej omyl !
To natuty v něčem řekl Hlinomaz.
04.03.2011 08:58:40dát kritice tipKvětoň Zahájský
Toscano - já si teda nechám obě hemisféry.
To je zvláštní, že pokud se mluví o mozku, nazývají se jeho půlky vznešeně hemisférami. Když je ale řeč o prdeli...
04.03.2011 08:52:59dát kritice tipMKbaby
Poslechnou, pane Květoň, já jsem z toho vedle jako ten jehličnan - kterou větu maj konkrétně na mysli? Já jsem se jich dopustil více :)

Jinak slova "samosébně" i "šišbardón" slutečně pocházejí z knížky o panu Kaplanovi - spíše než Leovi Rostenovi bych ale autorství přiznal překladateli (tuším správně, že to byl A. Přidal?), protože ta knížka je nepřeložitelná, musela se napsat znovu...
04.03.2011 08:44:24dát kritice tipKvětoň Zahájský
MKbaby - já tu větu nemůžu pustit z hlavy. Úplně slyším, jako by to řekl Josef Hlinomaz, ale zaboha si nevzpomenu, v kterým filmu. Nepletu se?
04.03.2011 07:44:00dát kritice tipMKbaby
Šišbardón, to musel bejt ňákej omyl :)
04.03.2011 05:14:04dát kritice tipToscana
MKbaby - a ty se taky přiznej ke zlodějně, lumpe jeden, "samosébně" jsi uloupil Leo Rostenovi! :o)))))
04.03.2011 05:12:28dát kritice tipToscana
Levou nebo pravou? Myslíš hemisféru? Protože těmi jsi se dopustil krádeží! Hele, neřeš to, tímhle trpíme kdekdo a přesto chodíme zpříma a nerdíme se, protože lepší hrdé čelo než poplužní dvůr. Zveš-li se prašivým skunkem, já v tomto případě ráda budu smrdutým opossumem, protože to pak budu ve velmi příjemné společnosti. Jo, a pro veškerá knihkupectví mám jeden souhrnný název: "Mámení pekelné".
A až jednou dík samovznícení definitivně lehneš popelem, dej mi o tom vědět, např. že se mátožno-mlžně zjevíš až bude odbíjet půlnoc a zahuhláš do lajntuchu, kterým budeš pokryt, ono duchům, sovám a sýčkům vlastní "Húúúúú húúúúú!" A já se pak na Písmáka budu těšit už jen zpola (taky mě takhle baví ještě aleš-novák). :o)))))))
*t
03.03.2011 10:38:03dát kritice tipKvětoň Zahájský
Až bude, pochopitelně.
03.03.2011 10:36:38dát kritice tipKvětoň Zahájský
BBarku - až nebude všechno rozkradeno, začneme vykrádat sami sebe.
03.03.2011 09:52:25dát kritice tipBBarkku
jestli si chceš nutně něco nechat uříznout....bude to asi lobotomie;) neb tvé krádeže mají svůj počátek asi v hlavě, až pak se přenesou do rukou, které vyťukávají na klávesnici:)
Ale samozřejmě se přidám v souhlasu k dlouhé řadě jiných píšících-ano, všichni krademe a někteří v tom pokračujeme, i když to o sobě zjistíme, což se rovná dvojtému zločinu;)
02.03.2011 10:52:02dát kritice tipKvětoň Zahájský
Anita009 - musím číst, dokud na to vidím. Psát může i slepýš, jak dokládají slova klasika:
Psal jsem si se slepýšem
ale už si nepíšem
(zdroj: K. Plíhal)
02.03.2011 10:48:28dát kritice tipKvětoň Zahájský
Lydie - hned jsem věděl, že ti to něco připomene. V řípadě pana Čapka to dokonce považuju za čest. Ono to hned líp vypadá, když je člověk epigonem Karla Čapka, než kupříkladu Felixe Holzmanna.
02.03.2011 09:55:03dát kritice tipKvětoň Zahájský
Edvine, nečekal jsem, že to někdo vezme jnak, než jako srandu, ale budiž.

Ježíšovi učedníci pochopitelně nejsou autory evangelií.
Nejstarší evangelium, evangelium Markovo, obsahuje 666 veršů, a z nich se cca 600 vyskytuje u Matouše téměř doslova a cca 300 u Lukáše. Za těchto okolností je jasné, že oba z Marka vydatně opisovali, přičemž si jeho příběh značně přizpůsobili svým teologickým účelům a záměrům.
Marek např. vůbec nepíše o Ježíšově narození. Ani slovo o mudrcích, pastýřích, betlémské hvězdě, panenském početí, vraždění neviňátek... Buďto byl těžkým sklerotikem, nebo nemohl nic vědět, protože tyto části Ježíšova příběhu ještě nikdo nevymyslel. Matouš i Lukáš evangelium operativně přikrášlovali a měnili (namátkou pokřtění, vidění Mojžíše a Eliáše na hoře, soud s Ježíšem, samotné ukřižování, ženy v jeskyni, atd.) takže nárok na copyrigt by jistě měli. Škoda, že dopředu nevěděli, že píšou největší bestseller všech dob.
02.03.2011 08:50:24dát kritice tipLydie
dobré je to.. a výstižné, stejnou mánii prožívám za výklohami knihkupectví často,.. připomělo mi to Emila Hakla jeho Pravidla směšného chování a taky fejetony Čapka Karla,
01.03.2011 22:31:30dát kritice tipAnita09
Ještě že nesmíš kupovat knihy. Byla by škoda kdbys jen četl a nepsal. Přidávm tip a nečti, radši piš.
01.03.2011 22:09:34dát kritice tipEdvin1
písemnosti se rozmnožovalY...
sorry
01.03.2011 22:08:10dát kritice tipEdvin1
Květoni, autorská práva vyhasínají po nějakých 75 letech, takže evangelisté by z toho moc neměli, neboť v jejich době se písemnosti rozmnožovalo ručně a těch jejich evangelií se za jejich života neprodalo víc než několik exemplářů.

Navíc: Když si ta evangelia přečtete, bude Vám jasné, že někdo od někoho tady opisoval. Aby se žádnému nekřivdilo, mluví se o jiném, pátém, původním evangeliu, z něhož přinejmenším tři opisovali. To původní evangelium se označuje písmenem Q (od německého slova Quelle, čili zdroj).

Takže by ti hoši v balíku nebyli. Holt, jsme jako ti evangelisté...
P.S. Německý ministr si hrál na takového "evangelistu" ... a dnes přišel o job. Jeho portrét zmizel na chodbě ministerstva dřív, než se stačil vrátit z tiskovky do kanceláře pro své věci.
01.03.2011 20:36:55dát kritice tipAnita09
Ještě že nesmíš kupovat knihy. Byla by škoda kdbys jen četl a nepsal. Přidávm tip a nečti, radši piš.
01.03.2011 09:53:59dát kritice tipKvětoň Zahájský
To mě právě zaujalo. Na téma "pero" by se dala rozvinout solidní diskuse, tak jsem ti nahrál na smeč. ((-:
01.03.2011 09:41:51dát kritice tipUchoNaKoleji_
Hele ty máš ve fejetonu jinotajů
a mě napadl další toď vše :-)
01.03.2011 09:28:25dát kritice tipKvětoň Zahájský
A jo, takové pero ty máš na mysli! Tak to je jiná. Perem s násadkou jsem taky psával. Naštěstí mě už minuly břidlicové tabulky s křídou a houbičkou.
01.03.2011 09:16:57dát kritice tipUchoNaKoleji_
já se učil psát ještě perem
ty už ne?
01.03.2011 09:03:59dát kritice tipKvětoň Zahájský
Tož děcka díky za přízeň a milá slova.
01.03.2011 09:01:06dát kritice tipKvětoň Zahájský
F.L.Vděku - krade se běžně, na tom by nebylo nic divného. Literární zločinnost nakonec napomáhá rozšiřovat ty myšlenky, které stojí za ukradení. Ty ostatní nám můžou být ukradené. Akorát, že autor přijde o tantiémy.
Tak mě napadá, jestli mají bibličtí evangelisté Matouš, Marek, Lukáš a Jan nějaké žijící potomky, představ si, v jakém by museli být balíku, kdyby se dožadovali dodržení autorského zákona. A že těch Biblí už bylo pirátsky vytištěno! A to nepočítám ty ručně psané.
01.03.2011 08:47:19dát kritice tipKvětoň Zahájský
Dejve - obě by utnout fakt ani nešly. Už jsme to řešili s Norskem a vyplynulo z rozpravy, že to není technicky možné.
01.03.2011 08:44:19dát kritice tipKvětoň Zahájský
UchoNaKoleji - Proč péro? Seš snad sexuální deviant?
01.03.2011 07:58:09dát kritice tipJanina6
Přečetla jsem s potěšením :-)
28.02.2011 22:42:09dát kritice tipJuno
výborné!
*T
28.02.2011 22:18:29dát kritice tipfilemon
Som v časovom strese, neskôr si prečítam :))
28.02.2011 21:53:57dát kritice tipF.L.Vděk
Květoni, bezvadný, Tvé dílo mě mimořádně oslovilo. S postupujícím věkem i mně čím dál víc splývá, co se zrodilo uvnitř a co přišlo zvenku. I otázku "levou nebo pravou" si kladu často. Například, kdy žena pojmenovává mé nectnosti. Nebo když pak jdu trucovat do koupelny a přemýšlím, kterou ji potupím.
28.02.2011 21:11:58dát kritice tipnes
opravdu skvělý fejeton*
28.02.2011 20:22:05dát kritice tipkoloušek
Nevím, co vtipného psát, tak dám tip akorát.T*
28.02.2011 19:52:10dát kritice tipmoorgaan
...obe:-))
28.02.2011 19:28:27dát kritice tipDave9562
Jen si je obě hezky nechej!I kdybys opisoval,tebe tu vídám moc rád...a nohama se asi blbě píše :) *
28.02.2011 19:18:41dát kritice tipUchoNaKoleji_
Kdysi se na kleptomanii předepisovalo odebrání údu, jímž byl uvedený delikt spáchán. Nejčastěji ruky. Mě by odebrali pero.
28.02.2011 16:26:48dát kritice tipKvětoň Zahájský
Rád jsem tě rozchechtal, Vindale.
28.02.2011 16:23:18dát kritice tipvindal drámo
cheche, dobrý Květoni
28.02.2011 15:47:06dát kritice tipKvětoň Zahájský
Člověk to sám od sebe tak nějak líp snáší.
28.02.2011 15:37:02dát kritice tipmacecha
je fajn, že si ze sebe umíte dělat legraci.... T***
28.02.2011 14:52:49dát kritice tipKvětoň Zahájský
Měl jsem podobný osud. Marně jsem se bránil, že jsem hudební dislektik, nikoli pablb, jak tvrdila učitelka Kubáníková. Přesto hudbu nadále aktivně provozuji, neboť mi působí radost. Když však sečtu honoráře a porovnám je s výdaji, začínám se přiklánět ke stanovisku řečené učitelky.
28.02.2011 14:45:17dát kritice tipguy
Aha, zřejmě máš na mysli jiné půlky, než já, mně tento termín asociuje chmurné období mého dětství, kdy jsem byl nucen nedobrovolně navštěvovat LŠU s půlkami ve futrále a nechat se od pološílených učitelů houslí (vystřídalo se jich na mně několik, než posléze byla rodičům sdělena pro ně smutná pravda, že věru ze mě Kubelík nebude) mlátit smyčcem & spol. ..
28.02.2011 14:01:05dát kritice tipKvětoň Zahájský
Merxan - Václava přece opěvuji už na začátku druhé věty. Ale to ty jen tak zlobíš, že?
28.02.2011 13:58:49dát kritice tipKvětoň Zahájský
Guy - o půlkách jsem už začal, ale zatím se ocitám někde mezi.
28.02.2011 13:53:39dát kritice tipMerxanta
Čtvrtek psal taky dobře a navíc měl prezidentský jméno.
28.02.2011 13:49:23dát kritice tipguy
Všechny oblíbené čtvrtky, co mě napadly, tu už byly zmíněny, tak počkám, až napíšeš fejeton o půlkách a zkusím se dřív přihlásit
:-)
28.02.2011 12:58:47dát kritice tipPišta_Hufnágl
No já třeba Vaculíka moc nemusím. A zošklivil jsem si ho dočista sám, heč!
28.02.2011 12:57:45dát kritice tipKvětoň Zahájský
Když se někdo jmenuje Erben, měl by mít k tomu příjmení jakousi zodpovědnost. To si nemůže dovolit psát špatně.
A na toho Vaculíka se budu fakt muset mrknout, než mi ho zošklivíte.
28.02.2011 12:46:51dát kritice tipPišta_Hufnágl
Z těch fejetonistů doporučím Romana Erbena. Občas se s ním potkám v hospodě (jo, byls tam :) ) a je to skutečně inspirativní jedinec. Píše trochu jako Vaculík, ale více "poeticky".
28.02.2011 12:19:29dát kritice tipdrami
Květoňku, kuře se čtyřma? NOHAMA? To beru!!
Norsko1 - Jak si to udělat MEZI ušima :-D
28.02.2011 12:11:57dát kritice tipNorsko 1
Jak si to udělat ušima
28.02.2011 12:10:28dát kritice tipKvětoň Zahájský
Věděl jsem, že se jednou proslavím. Ještě mi zbývá vyřešit jeden drobný detail...
28.02.2011 12:07:04dát kritice tipNorsko 1
Byl bys určitě první a vstoupil do dějin. Tvá sláva by překročila i hranici Riegerových sadů
28.02.2011 12:04:14dát kritice tipKvětoň Zahájský
Norsko - že bych se ozbrojil sekyrkou a vlasnoručně si uťal obě dvě?
28.02.2011 11:59:39dát kritice tipKvětoň Zahájský
Drami - kuřecí čtvrtky mě ani nenapadly. To je podle mě homeopatická porce. Já si vždycky dávám "křidýlko včetně biskupa".
28.02.2011 11:43:38dát kritice tipdrami
Jo a ty čtvrtky - přiznám se, že nejdřív mě napadly kuřecí. Pak kreslicí. Až pak se rozluštilo, že jde o dny...
28.02.2011 11:42:17dát kritice tipdrami
Levou nebo pravou... mozkovou hemisféru??
Květoni, já musela přečíst všechny nehluboké kritiky a komentáře, abych se ujistila, že neopisuju něčí comment!! Co mi to děláš? - Taky mi kdysi vyčinili v MF, vrátivšejícevše mi nějaké wersche s tím, že nemám opisovat od Žáčka. A mně bylo stydno přiznat, že jsem ho nikdá (ve svých velmi nezralých letech) nejenže nečetla, ale že jsem ho vůbec neznala. Holt dobře mi tak, kdo píše a odhodlá se vyjít s kůží na trh a s dílkem do redakce, měl by asi přečíst všechnu dostupnou literaturu, aby nebyl nařčen z litekleptománie a plagiogaunerství. A kdy pak takovému ubožáku zbyde čas na psaní?? Stěží snad na spaní, chjooo. Ovšem zpět k Tvému feuilletonu - ulahodil mému oku i hemisféře, která má schopnost ho pojmout, a tak dávám tip - a neboj, bude líp! (Nooo, kdoví, to byl vtip.)
28.02.2011 11:39:09dát kritice tipNorsko 1
Podle toho, na které máš gázu *
28.02.2011 11:27:03dát kritice tipKvětoň Zahájský
Sdce - vynasnaž se, aby z toho fejeton byl. Už teď se na něj těším. Fejetonistů je jako šafránu.
28.02.2011 11:24:27dát kritice tiprozdupanésrdce
Děsně se mi líbí slovní spojení "marné budování socialismu" a pojednání o návštěvě knihkupectví jako o černé díře rodinného rozpočtu. Zrovna včera jsem na toto téma psala kamarádce meil...možná z toho bude taky fejeton.
***
28.02.2011 10:54:22dát kritice tipKvětoň Zahájský
Marie - díky. To víš, kritikou sebe sama nikoho neurazíš. To je jediná chvíle, kdy s tebou budou naprosto všichni souhlasit.
28.02.2011 10:45:28dát kritice tipKvětoň Zahájský
Edvin - bingo! S těma dršťkama to byla reminiscence na Aleše. V pozadí této vsuvky stojí, že když mi mistr nepodepsal sléz a čepec, tak jsem se mu alespoň pokusill zcizit pero.
Jinak - fejetony moc nečtu, a pana Vaculíka znám jen podle jména. Musím to napravit.
28.02.2011 10:38:24dát kritice tipKvětoň Zahájský
Merxanta - nemůžu vyřadit vnitřnosti, když se jedná o pajšlovou omáčku. To by mi zbyl jenom bešamel, a tím gurmána neuctíš.
28.02.2011 10:36:55dát kritice tipEdvin1
Nehluboká kritika:
Kdosi mi kdysi vysvětloval, že člověk se stane spisovatelem jen když je ochoten trpět. Ty trpíš - budeš tedy spisovatelem. Manželce za tu svou budoucí proslulost již dnes děkuj na kolenou. :-) Já to dělám denně! Kůži na kolenou mám z toho tvrdou jako podešev.)

P.S. Nesedí mi ta scéna s kravskými žaludky. O jakém peru, co jsi ho musel spisovateli vrátit, je tam řeč? Ty jsi měl něco podepisovat? To snad on si své pero zase zašrouboval a vrazil do kapsy, ne?
Jinak: Skutečně je tato scéna buď klišé, nebo aspoň skoroplagiát - nedávno o kravských žaludcích jakožto literatuře psal myslím Aleš.

V podstatě se mi fejeton líbí, a je znát, že čteš fejetony v Lidovkách. Tam taky L. Vaculík pořád zmiňuje "paní Vaculíkovou". Proč takhle uctivě o své staré družce? Asi i on od ní dostává dost často do těla.
28.02.2011 10:07:23dát kritice tipMarie s beránkem
Já žasnu. Snad by tě měli pozvat, jako kritika, do "Super-Staar" nebo do "sněmovny". Ovšem pokud kritizuješ jenom sebe,je to prima povídka. A ty středověké tresty.Prvky "hororu", prostě současnost. Dávám ti tip.
28.02.2011 10:02:33dát kritice tipMerxanta
A vyhoď ty vnitřnosti, ty už jsou navíc.
28.02.2011 10:01:32dát kritice tipMerxanta
obě - svázat k sobě :o))
28.02.2011 09:44:54dát kritice tipPišta_Hufnágl
Plácl jsem, a furt se nic neděje!
28.02.2011 09:42:57dát kritice tipKvětoň Zahájský
Adamova E. - já naštěstí datluju jenom prstama, konkrétně ukazováčkama. To by mi ještě hromada prstů zbyla na další delikty.
28.02.2011 09:28:22dát kritice tipKvětoň Zahájský
Diano - chtěl jsem se nazvat i smrdutým opossumem, ale to už před tím po mě opakoval Limonádový Joe.
28.02.2011 09:27:02dát kritice tipPišta_Hufnágl
Plác!
28.02.2011 09:23:10dát kritice tipKvětoň Zahájský
Sípotvkorunachstromu - antikvariáty mám taky zakázané. Dokonce jsem musel vrátit i průkazku do knihovny, protože jsem se tam pravidelně začetl. Když žena zjistila, že nejsem v hospodě, takže mě druhý den nebude bolet hlava a půjdu do knihovny zas, tak na knihovnu uvalila embargo.
28.02.2011 09:16:08dát kritice tipKvětoň Zahájský
Brackenridge - manželka je mojí velkou inspirací. To víš, Salvador měl svoji Galu, John měl svoji Yoko, Kolben zase svého Daňka. Bez nich by to nešlo.
28.02.2011 09:14:01dát kritice tipAdamova Eva
jen si pěkně nech obě ručičky, bo nevím, kterou zrovna píšeš :O) černé díry v rozpočtu znám moc dobře, ještě i za totalitních čtvrtků, díky za připomenutí )))))))))))))))))) *
28.02.2011 09:12:17dát kritice tipKvětoň Zahájský
Prosecký - děkuji uctivě za ty "výtky". Kdyby se každý naučil vytýkat tímto způsobem, nebylo by na světě rozepří a hádek.
28.02.2011 08:49:53dát kritice tipKvětoň Zahájský
Pišto - pokud to není zase nějaká "pokles reálného hrubého domácího produktu" (protože jsem si nevšiml, že by ausgerechnet tohle dílo něčím vybočovalo z mého podprůměru), tak si můžeme plácnout. Výběrů není nikdy dost, zvláště těch pražských. A když už ho budeš posílat, hlavně dohlídni aby dorazil i mistr Kocáb. Nějak se nám ve spíži usadili rusi .
28.02.2011 08:46:11dát kritice tipProsecký
Tak, Květoni, není to špatné. Úvodem mé mělké kritiky (o hlbuší nestojíš) ti udělím tip.
Našlo bys však přece jen několik výtek:
1. socialismu nebyl budován marně, nýbrž vůbec. Mé šediny ať jsou mi důkazem,
2. smutným pozůstatkem této zkamenělé doby je představa, že spisovatel je řemeslo, které má smysl udržovat. My všichni na Písmáku jsme zoufalým důkazem této mýlky.
3. Nic si nedělej z toho, že jsi nejvýznamnějším spisovatelem pouze na Mánesově ulici. v takové pozici jsme tady skoro všichni, kromě Vauda. ten je střídavě slavný na mnoha různých ulicích světa. Výjimkou je i Vindal Drámo, jehož sláva už také překročila hranice Žižkova a blíží se k okraji Riegerových sadů.
4. To, že opisuješ, není tvoje chyba. Jazyk má jen omezený počet kombinací daných slov a bylo jen otázkou času, kdy se tyto kombinace vyčerpají. Osobně se divím, že se to nestalo už dávno. Nám , znalcům středověké knižní kultury je dobře známá diskuse kolem Gutenbergova knihtisku již z konce 15. století. Tehdejší literáti právem upozorňovali na to, že knihtisk rozšíří velmi rychle některé spisovatele a ti ostatní, lokální už se neuživí. Nakonec i ti dobří a tištění poznají, že knihtisk příliš urychluje výrobu a spotřebu knih a přibližuje tak zánik spisovatelství jako celku. Tak jsi se stal obětí i ty.
Dnes řadíme spisovatelství k podobným nostalgickým činnostem jako je provoz středověkých řemesel na Křivoklátě, snahu o udržení krkonošského nářečí nebo úsilí několika německých plantážníků o návrat Kamerunu do područí SRN.
Tak si z toho nic nedělej!
28.02.2011 08:24:54dát kritice tipKvětoň Zahájský
FAEBombič - literární samozásobitelství je skvělá věc, ale má to i své stinné stránky. Např. málokdy můžeš sám sebe překvapit.
28.02.2011 08:21:06dát kritice tipPišta_Hufnágl
Tak. K textu: Až na malou drobnost (jedovatě jsem ti to zkomentoval do zprávy) tentokrát nadmíru povedený fejeton. Ony se ti samozřejmě daří vždycky, ale tenhle je tak o dvě, tři třídy výš. Lehce psaný, tématem závažnější, myšlenková linie oproti tvému průměru výtečně celistvá (tím nechci říct, že jsi debil, jen že občas v textu poskakuješ z nápadu na nápad hlava nehlava), pointa která potěší i skutečně náročného čtenáře...

Kouknou se, Květoň... Jestli voni se třeba úúúúplně náhodou rozhodnou a přepracujou tu drobnost, co jsme se vo ní zmiňovali úvodem, tak my bysme moooožná našli v tlumoku ňákej ten Výběr.
28.02.2011 07:18:34dát kritice tipPišta_Hufnágl
Přišla mi tři avíza na tohle veledílo.
Kliknu na první, a: Požadované dílo nebylo nalezeno.

Dobře. Kliknu na druhé avízo: Požadované dílo nebylo nalezeno.

V tu chvíli jsem si uvědomil, jak že se dílo jmenuje, a najednou mi to došlo! Takhle geniální akci může vymyslet jen performer Květoňova ražení :)

P.S. Fejeton si přečtu později, teď se kochám těmi souvislostmi :)
28.02.2011 07:10:30dát kritice tipDiana
Ode mne opsal jeden rým sám Oldřich Mikulášek (ať je mu země lehká), ale jak to dokázal mi vrtá hlavou. Asi přenos myšlenek v čase, či co...

Zábavný fejeton a nejvíc hodnotím dva řádky nadávek, které jsi na sebe vymyslel (zejména "grafogauner" mi učaroval!). Těm se učím nazpaměť a budu je používat - samozřejmě jen v duchu, abych neporušila autorská práva.
28.02.2011 00:14:57dát kritice tipbrackenridge
super fejeton, zvlaste ty pasaze o manzelce se mi libily. ja take jinak samozrejme dila vykradam, hlavne ta tvoje. ů=DDD
T
28.02.2011 00:06:33dát kritice tipsepotvkorunachstromu
:o)))))))))))
,,ser na to..je to levá nemoc..)
..v Orlové už žádné knihkupectví nemáme..tudíž ušetřím..)
..ovšem!!!!
..sem byla s žárovkou v Ostravě na pařbě a šly jsme kolem levné knihy!!!!
sem z toho marod!!!!!!!
..dybys viděl ty skvosty!!!!!
..sem si koupila alespoň nádherné vydání Lišáka žala za pajdu..)
..je to nějaká legenda..nebo co..ovšem!!!!!
..v červeném samatu!!!!
..a ještě tam mají písmo svaté v obrazech..tak tam musím zase jet..páč kvůli tomu ani nespím..no..)))
27.02.2011 23:33:41dát kritice tipFAE BOMB
"Když si chce člověk něco přečíst, může si to přece sám napsat."

Také jsem příznivcem podomácku vyrobené literatury. Aspoň víš, cos do toho dal...
27.02.2011 22:44:04dát kritice tipNoneta
..tak dutá míra na lihoviny by mě nenapadla asi nikdy,, pokud bych usilovně nehledala všechny významy tohoto slova,,,,

jo a klišé... mám pocit, že pokud někdo nechce zkonkretizovat, že se mu to prostě nelíbí, tak napíše slovo klišé....protože nemá jinej argument a schovat se za to dá hodně...a každý slovo už někdy někdo použil....

zautomatizovaný nebo otřelý slovní obrat
27.02.2011 22:32:27dát kritice tipKvětoň Zahájský
Mě zase první napadly čtvrtky jako dutá míra pro lihoviny. Ale to už by bylo klišé, jak s oblibou pravívá Marvin.
27.02.2011 22:28:40dát kritice tipNoneta
..jako srandu to beru od začátku viz vééliký smajlík u prvního komentu...

a taky mě nejprev napadly čtvrtky papírové na kreslení... zvláštní.... přitom Marvina vůbec neznám... :)

27.02.2011 22:16:02dát kritice tipMKbaby
No samosébně, lidí je jak razítek a myšlenek je jen omezené množství. Např. moje manželka říká, že myslím jen na jedno. A přitom, když jdu na pivo, myslím minimálně na dvě - ale to už jsem taky někde četl :)
27.02.2011 22:03:20dát kritice tipVT Marvin
Chceš snad tvrdit, že z toho máš větší srandu než já? :)

Klišé je ten styl, cokoli ve smyslu toho, co jsem dal do uvozovek.
27.02.2011 22:03:03dát kritice tipKvětoň Zahájský
Noneta, MKbaby - je to jenom sranda. Já vím, že spisovatelé, stejně jako muzikanti, od sebe navzájem opisují. Kam by na ty nápady taky furt chodili, že jo!
27.02.2011 21:59:59dát kritice tipKvětoň Zahájský
Marvine, "samovznícení myšlenky" že je klišé? Ukaž mi, koho jiného to napadlo takhle pojmenovat!

Ale, že si tímto fejetonem dělám tak trochu srandu i z tebe, k tomu se přiznávám. Marvin inspirující. (-:
27.02.2011 21:46:49dát kritice tipVT Marvin
Čtvrtky jsem vždycky choval ve zvláštní oblibě. - jsem myslel, že to bude o papírech :D

jsem zahořel pro myšlenku (ani nevím, kde se ve mně vzala, patrně nějaké samovznícení) - tohle "já že bych byl myšlení schopen?" nebo "to to bolí" je trochu klišé

v naději, že by mi mistr podepsal i bachor a čepec. - tohle zase už hodně laciné, ať nezůstávám pozadu ohledně písmáckých trendů

závěrem děkuji za příspěvek, ale mě to mzrí, že jsem to rozpoutal, snad se to nebude šířit jako španělská chřipka
27.02.2011 21:39:09dát kritice tipNoneta
odkaz se dá samozřejmě zevšeobecnit... např. :

cituji zřejmě z XY, ale možná vůbec ne, nebo používám v tomto díle myšlenky YX, ale jistý si nejsem....

a máslo teď na hlavě klidně býti mohlo pže mrzlo a neteklo by kam by nemělo..... avšek pozor, už se otepluje... proto doporučuju odhodit máslo a doklopit případnou pokrývku hlavy..., nebo ji sundat úplně

P.S. souhlasím s MKb. :-D by měli být rádi, čéče
27.02.2011 21:32:09dát kritice tipMKbaby
Autora literárního díla by přece mělo těšit, že jeho geniální myšlenku někdo přijal za svou :)

Ale znám to - člověk má najednou pocit, že v sobě objevil génia. Počne se nadouvat, kouká se do zrcadla, jestli se mu náhodou kolem hlavy neobjevila nějaká ta aureola, shlíží pyšně na ten nevzdělaný plebs kolem, načež po různě dlouhém období nadouvání nečekaně rychle splaskne, protože zjistí, že byl druhej. Minimálně... A že to už někde čet...

Když už jsi vzpomněl Robinsona Crusoe, vytanul mi na mysli tajný intimní deníček Robinsona Crusoe:

Pondělí: Pátek
Úterý: Pátek
Středa: Pátek
Čtvrtek: Pátek
atd.

t*
27.02.2011 21:23:36dát kritice tipKvětoň Zahájský
Jo to je máslo? Já už se lekl, že mi měkne mozek.
27.02.2011 21:21:39dát kritice tipmořský koník
já možná myslela spíš máslo jak cokoli jinýho :o)
27.02.2011 21:21:20dát kritice tipKvětoň Zahájský
Jenomže já nikdy nevím, kdy, kde a u kterého klasika si svoje citáty přečtu. Tak se aspoň omlouvám předem.
27.02.2011 21:16:29dát kritice tipNoneta
...o přiznávání nevím nic... tedy teď a tady... jo a zda pravou či levou.... lit.díla se rukama nekradou...to by musela nastoupit asi lobotomie.... a to teda ne-e..... nech si ffšechno co máš a my budeme spokojeni... občas můžeš přeci uvést zdroje jak se to dělá u odborných publikací.... prostě do prologu dáš např.: čerpal jsem od .... XY a od YX... , nebo inspirováno tím a oním...a je to.... dá se to udělat i zpětně, takže pohoda.... :-DDD
27.02.2011 21:02:12dát kritice tipKvětoň Zahájský
To není smekání. To já jenom abych přispěl k všeobecnému přiznávání, které tady vypuklo.
27.02.2011 20:53:29dát kritice tipmořský koník
řekla bych - nech na hlavě ale nevím esi by to byla dobrá rada :o)


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.