Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Riaditeľka

14. 04. 2011
1
4
1362
Autor
pejprdoll

 

Vždy mala rada staré mestá.

Keď sa prechádzala uličkami, zdobenými štukami budov, stromov a jednosmerkami, zakaždým si všímala ľudí naokolo. Ako keby práve oni dokresľovali celú kompozíciu obrazu starého mesta s historickými budovami a stromami, aké učia kresliť v škôlke malé deti a v jeho samotnom strede, ako konflikt doby, by prechádzalo BMW luxusnej triedy s nie tradičnou číselnou ešpézetkou. Po chodníku naproti kráča dáma na začiatku stredných rokov, oblečená do šiat, ktoré nie sú z pásovej výroby, ale od voľnomyšlienkárskej krajčírky a návrhárky... alebo je to ona? Aj keby. Rozhodne nie je tuctová a už vôbec nie chudobná. Alebo možno je aj chudobná, ale nedá to poznať.

Spoza seba cítim cigaretový dym. Neobzerám sa. Počujem rýchle kroky, tak čakám, že ma ten dotyčný predbehne. Aleba! Moletná žena na počiatku menopauzy, idúca do práce, krátke vlasy, lacné rifle, ľahká bunda z roku Raz-dva. Fajčí. Keby ste ju videli, hneď by ste ju priradili do skupiny dám v stredných rokoch, ktorej najmladšia dcéra z troch detí maturuje a ostatné už pracujú alebo študujú. Ale ona fajčí. Zvyšuje frekvenciu svojej chôdze a fajčí. Ako pubertiačka, ktorá sa ponáhľa do školy a nechce, aby ju videli jej rodičia, ako bozká a zabíja cigaretu.

Vedľa secesnej budovy zabočí do priemyselnej zóny mesta. Zvonka dokonalá stará ošarpaná krása práce ľudí 18. storočia, Za múrom špinavá a rozpadnutá realita, kryjúca tú dokonalosť estetiky onej doby. Vstúpi do hotela Carlton. Štyri hviezdičky. Stúpa po koberci, mäkkom, dlhovlasom, akoby sa dalo na ňom spať.

Cez recepciu prejde do predkuchyne a zabočí do izby upratovačiek. Nik tam nie je. Šedé plechové skrinky ochladzujú pracovnú morálku izby a robia z toho akúsi kasáreň.

Skríkne: „Prečo tu nik nepracuje?!“


4 názory

pejprdoll
15. 04. 2011
Dát tip
jj... na dejovej stranke musim popracovat, to viem... to mi prebehlo hlavou hned, akonahle som nevedela, ako to nejak šokujúco a ešte viac nelogickejšie ukončím :D

Tragicus
15. 04. 2011
Dát tip
Ano, vim co to uslovi znamena, prave ze jsme jej pouzivali, kdyz jsme byli mali, a proto se mi tam nehodi, zni to az infantilne. Jinak jo, jako cviceni je to dobre. Zlepsil bych jen tu pribehovou stranku, jinak jsem se na nicem nezadrhnul.

pejprdoll
15. 04. 2011
Dát tip
ani nemal.. nechcela som rozvinut pribeh na tri strany.. ale skor to bol pokus o nieco kratke, mierne nelogicke (riaditelka hotela vyzera nereprezentativne) a.. nechcem sa podobat Čechovovi.. bola sominspirovana jeho ultrakratkymi poviedkami ... na druhej strane chcem len cvicit (v pisani) a teda radsej nieco kratke strucne a vystizne.. :D. a vcera sa mi tento kusok mierne pacil (mala som z neho dobry pocit) tak som ho sem dala, ze uvidim reakcie a tak.. :) co mam zlepsit a pod. "bunda z roku raz-dva" ma byt frazeologizmus, kt. ma znamenat, ze ten kusok oblecenia je velmi stary a nemoderny a tak.. :) ..

Tragicus
14. 04. 2011
Dát tip
"bunda z roku Raz-dva" je nestastne spojeni, evokuje nactiletost vypravecky, coz se do pribehu moc nehodi - zni jinak celkem dospele. Nehlede na vousatost takove fraze. Jinak bych ti mohl pochvalit jazykovou bohatost (soude podle toho, ze jsem tomu obcas ani nerozumnel), dobry styl, i nejakou atmosferu, ale pribeh, ten mne za koule prilis nechytil.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru