Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

lišák a ježek / súťaž tlmočník 7.kolo

05. 07. 2011
13
22
2749
Autor
aleš-novák

kdybyste nevěděli, tak jde o tuto soutěž: http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=387770 Friedensheld - hrdina míru - je vlastně takový protimluv. Hrdina je přeci zakalen válečnou vřavou... Wilhem Busch: Fuchs und Igel Ganz unverhofft an einem Hügel sind sich begegnet Fuchs und Igel. Halt! rief der Fuchs, du Bösewicht, kennst du des Königs Order nicht? Ist nicht der Friede längst verkündigt, und weißt du nicht, daß jeder sündigt, der immer noch gerüstet geht? Im Namen Seiner Majestät - geh her und übergib dein Fell! Der Igel sprach: Nur nicht so schnell! Laß dir erst deine Zähne brechen; dann wollen wir uns weiter sprechen. Und alsogleich macht er sich rund, schließt seinen dichten Stachelbund und trotzt getrost der ganzen Welt, bewaffnet,doch als Friedensheld.

lišák a ježek

nečekaně na kopci nějakém

potkal se ježek s lišákem                                                                                           

 lišák volá "darebo, ani krok dále
cožpak ty neznáš nařízení krále?
což nemá dávno mír se slavit
což nevíš, že jde do šatlavy
kdo ještě nosí zbraň?

tak jménem Jeho Blahorodí
pojď sem a koukej kožich shodit !"

ježek opáčí: "kampak já bych chodil
ty nejdřív svoje zuby zlom
promluvit můžem si potom."
v té chvíli byl hned dokulata
bodliny zježil natotata
svět třeba  chápat nemusí tě

ozbrojen, přesto květinové dítě

       


22 názorů

Chigwell
10. 07. 2011
Dát tip
...pěkná tečka závěrem :) *

Ferry
08. 07. 2011
Dát tip
to květinový dítě je k sežrání ! :) t*

já to vidím srovnané dobře...a děkuji :o)

avox
08. 07. 2011
Dát tip
teď se mi vpravo zobrazuje "potkal se ježek s", je chyba u mne? Ale za to rýmování a obohacení původního díla :)) */

Toscana
08. 07. 2011
Dát tip
jsem si představila ježka s takovou tou hipísáckou čelenkou z šátku :o)))) *t

martinez
07. 07. 2011
Dát tip
no buď to čtu normálně a seknu se a nebo jako rozpočítadlo, pak to teda neva :o) a jedu do práce, takže zdravím všechny ježky a nechávám je žít :o)

záleží, jak to čteš :o) ale máš samozřejmě pravdu, je to krkolomné.

martinez
07. 07. 2011
Dát tip
no možná k ježkovi ale je to jediný místo kde se to rytmicky sekne protože zlom a potom maj důraz jinde, že jo :o)

mě právě to "...zuby zlom/si potom..." přesně k tomu ježkovi sedělo :o)

martinez
07. 07. 2011
Dát tip
nejvíc sem zadrhla u "zlom" a "potom" ale moc se mi líbí rým blahorodí- shodit :o)

heartrate
06. 07. 2011
Dát tip
aleši, děkuji za účast, pěkný překlad! hezky se to rýmuje, možná bych si ještě trochu pohrála s rytmem.. květinové dítě je roztomilá invence :)) a taky se mi líbí "ve jménu jeho Blahorodí" a "do šatlavy"

Edvin1
06. 07. 2011
Dát tip
Ke Tvé poznámce: "Fridensheld - hrdina míru - je vlastně takový protimluv. Hrdina je přeci zakalen válečnou vřavou..." Hrdinou se i v češtině označuje lidi jiné než vojáky, třeba někoho, kdo s nasazením vlastního života zachránil skoroutopence, že. Přívlastek ...held se v němčině vyskytuje i u výrazů, které s válkou nemají nic společného. Ovšem jinak, než v češtině. Třeba Frauenheld, česky sukničkář. Jinak: milovník něčeho nebo někoho. Friedensheld je tedy člověk, jenž miluje mír. Třeba pacifista. Jenže tohle je výraz poměrně nový, určitě se v dobách Busche nevyskytoval, a tak bychom museli pracně hledat v české, Buschovi soudobé literatuře český ekvivalent. A tolik práce nejsem téhle soutěži ochoten věnovat ani já. Ze starší literatury mám v paměti pouze něco jako "kníže pokoje".

avox
05. 07. 2011
Dát tip
pěkné je to, to tedy jo, ježek hipík je bezvadný :-)) ale jak jsem už řekla Edvinovi, tipy budu nadělovat, až bude víc děl k porovnání... jo a mně se zobrazuje "potkal" na konci prvního řádku, má to tak být?

Držím pálce v samotnej súťaže. Ďakujem za avízo a s okamžitou platnosťou zaraďujem dielo do súťaže.

Diana
05. 07. 2011
Dát tip
Taky výborný! *

už jsem to Edvine rozdělil, nevěděl jsem, že to bude dělat problémy při prohlížení. Mě se to ukazovalo normálně...

Edvin1
05. 07. 2011
Dát tip
našel jsem ještě: rek pokoje, bohatýr míru

A ještě se mu to rýmuje. Ježek - hippie je dobrej. ((-:

Edvin1
05. 07. 2011
Dát tip
No, to květinové dítě mě dostalo! :-)Flower power ruleeeezzzzz! :-) Je hezké, že jsi to dal takhle vedle sebe, ale, nedalo by se to udělat tak, abych se v tom lépe vyznal? Jo, a tlmočník asi není tlumočník, že. Těžká práce, takhle to pořád někomu tlumočit! :-O

8hanka
05. 07. 2011
Dát tip
vojin XY?

hlásím příchod...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru