Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

vajnachtn

06. 08. 2011
1
11
1367
Autor
Kitias

Je srpen a v obchodech už vráží neonový lampičky do zásuvky.

Sluníček není víc, je pro nás pro všechny jen jedno!

Nestíhá to, má práce až nad hlavu.

Zase mu smrdí nohy,

uběhaný jako Jesse Owens.

I v zimě pálí, tak na co svíčky?

Tradiční kapr z oleje v oleji,

na Vánoce nechci ani nic jiného.

Září stromeček, tvářičky dětí nadšením a touhou, maminky rozpálený od páry z pod pokliček, tatínkové rudý z chlastu.

Cikán s bílejma fousama do pasu, rolničku na šošolce zpívá: Jezulééé Jezuléé navalte prašulééé.

Na rinku vyrostl dřevěný hypermarket, prodávaj pajcovanej ohřátej rum, skorodřevěnej betlémek, vypelichaný lamy atakdál.

Už se těším na prosinec.


11 názorů

Kitias
13. 08. 2011
Dát tip
koho myslíš?

Tobša
12. 08. 2011
Dát tip
Hlavně bez tý snahy se člověk nikdy doopravdy psát aspoň na slušný úrovni nenaučí. Ono někdy s ní ne. Jen se podívej, co píšou zdejší hvězdy a jak píšou do diskuzí. ;)

Fruhling
11. 08. 2011
Dát tip
To je škoda, protože schopnost používat jazykové "parametry" ukazuje, jak dobře jazyku rozumíme a jak se jím dokážeme vyjadřovat.

Kitias
11. 08. 2011
Dát tip
já to beru jako uvažování - úvaha, češtinářsky asi ne, podle těch parametrů, ale já na parametry...

Tobša
10. 08. 2011
Dát tip
Nooo, mně jde spíš o to, že to úvaha není. Úvaha má klást otázky, resp. je v lidech vyvolávat, donutit je myslet. Autor používá argumenty, protiargumenty, vychází ze svých zážitků, zkušeností a vyslovuje svůj autor. Fajn symbolika s Jessem, ale opravdu nevím, kolik lidí ho takhle zná a ví, že Hitlerovi zkazil olympiádu, když mu vzal 4 nebo kolik zlatejch medailí a on tak nemoh ukázat převahu Německa. Ale je to hezké zamyšlení. ;)

BBarkku
08. 08. 2011
Dát tip
zajímavě pojatá úvaha.Budou další?

Lenona
07. 08. 2011
Dát tip
Pohľad pesimistu? Vianoce ťa môžu zožrať,požuť a vypľuť celého znechuteného alebo...si ich môžeš vychutnať.Záleží len na tebe.

Uvacha?chacha

Kitias
06. 08. 2011
Dát tip
úvaha o tom jestli to tak je(a je) jestli je to v pořádku nebo ne je na ostatních

Tobša
06. 08. 2011
Dát tip
Úvaha?

Max Hutar
06. 08. 2011
Dát tip
Dej pokoj s Vánoci v srpnu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru